Vilnietė negali suvokti tokio kurjerių elgesio: vadovai teisinasi, kad taip nutinka neva retais atvejais

Prekes iš el. parduotuvės užsisakiusi moteris liko nepatenkinta siuntų tarnybų paslaugomis. Sumokėjusi pinigus, kad prekes atsiimtų iš tam tikro paštomato, jai teko sukarti nemenką kelią iki visai kitos vietos. Siuntų įmonės aiškina, kad kartais prekes tenka palikti kituose paštomatuose, mat klientų nurodyti būna perpildyti. Kur kreiptis, jei siuntos iš kito paštomato atsiimti nesiruošiama?

Prekes iš el. parduotuvės užsisakiusi moteris liko nepatenkinta siuntų įmonių paslaugomis.<br>Lrytas.lt koliažas.
Prekes iš el. parduotuvės užsisakiusi moteris liko nepatenkinta siuntų įmonių paslaugomis.<br>Lrytas.lt koliažas.
Prekes iš el. parduotuvės užsisakiusi moteris liko nepatenkinta siuntų įmonių paslaugomis.<br>Bendrovės nuotr.
Prekes iš el. parduotuvės užsisakiusi moteris liko nepatenkinta siuntų įmonių paslaugomis.<br>Bendrovės nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Feb 9, 2023, 2:15 PM, atnaujinta Feb 9, 2023, 8:50 PM

Iki paštomato teko važiuoti

„Gruodį siuntą iš vienos el. parduotuvės užsisakiau į Vilniuje esantį „Omnivos“ paštomatą Jeruzalėje. Po kelių dienų gavau žinutę, kad mano siunta yra pristatyta į visai kitą paštomatą Justiniškėse, kuris yra už 5 km nuo mano namų.

Kadangi su „Omnivos“ tarnyba negalima susisiekti telefonu, kontaktuose jie nurodo tik el. paštą, teko kreiptis į el. parduotuvę. Buvo atsiprašyta, patikinta, kad mano atvejis nėra pirmasis ir kad realių galimybių išpręsti situaciją nėra – „Omniva“ neveš siuntos į artimesnį paštomatą ir teks kažkaip pačiai nukakti iki jo.

Kadangi neturiu automobilio, teko dėl vienos siuntos į kitą rajoną važiuoti viešuoju transportu.

Įdomus „Omnivos“ požiūris – už siuntimą susimoku 3 eurus, negaunu paslaugos, taip pat neatgaunu ir sumokėtų pinigų“, – portalui lrytas.lt rašė pasipiktinusi vilnietė.

Tačiau tai – ne vienintelis toks atvejis. Su tokia pačia situacija jai vėl neseniai teko susidurti, tik šįkart siuntų tarnyba kita – Lietuvos paštas.

„Į Vilniaus Baltupių rajoną turėjusi atkeliauti siunta atvyko į Jeruzalę. Iš Lietuvos pašto gavau tik žinutę su apgailestavimu“, – pasakojo moteris.

„Matyt, kad taip kurjeriams dirbti patogiau, numetant siuntą ten, kur papuola, bet kiek nepatogumų sukeliama klientams. Gal tada ir aš galiu neatsiimti tokios siuntos ir atgauti pinigus?“ – kėlė klausimą vilnietė.

Taip dažniau nutinka prieš Kalėdas

„Omniva“ logistikos departamento vadovas Laurynas Kazlauskas nurodė, kad su įmone galima susisiekti ne tik el. paštu, kreiptis galima „Facebook“ žinute arba skambinti ant paštomato nurodytu telefono numeriu.

Tikėtina, jog vilnietė į norimą paštomatą siuntos nesulaukė, nes šis buvo perpildytas.

L.Kazlauskas patikino, kad siuntų nukreipimas į kitus paštomatus yra retas atvejis, dažniau to tenka imtis artėjant didžiosioms metų šventėms, pavyzdžiui, Kalėdoms, kai siuntų srautas stipriai išauga.

„Įprastai vienas paštomatas per dieną aplankomas nuo 4 iki 6 kartų. Tai reiškia, kad reisai vyksta nuo ankstaus ryto iki vėlaus vakaro.

Reiso metu siuntos būna ir surenkamos, ir pristatomos į paštomatus. Tad jei ryte tam tikra siunta ir netelpa į paštomatą, 99,9 proc. tikėtina, jog vakare jai tikrai atsiras vietos. Dėl šios priežasties raginame klientus atsiimti siuntas kuo greičiau, nes atlaisvintas paštomato skyrelis mums reiškia, jog galėsime dienos eigoje pristatyti likusias klientų siuntas“, – portalui lrytas.lt komentavo jis.

Jei siunta buvo pristatyta į kitą paštomatą ir tai kliento netenkina, L.Kazlauskas paaiškino, jog galima su siuntų tarnyba susisiekti asmeniškai, o nustačius, jog nesklandumai įvyko dėl „Omniva“ kaltės, siunta gali būti nemokamai peradresuojama į klientui patogioje vietoje esantį paštomatą.

Lietuvos pašto Komunikacijos projektų vadovas Lukas Zadarackas taip pat aiškino, kad siuntas į kitą paštomatą dažniausiai tenka nukreipti artėjant Kalėdoms, kada siuntų kiekiai būna smarkiai išaugę.

„Į alternatyvius paštomatus vidutiniškai yra pristatoma ne daugiau nei 4 proc. visų LP EXPRESS siuntų – tai daroma tik tada, kai pristatoma siunta netelpa į paštomatą, kurį savo užsakyme nurodė klientas. Svarbu pažymėti, kad alternatyvus paštomatas būna nutolęs ne daugiau kaip 2 km nuo kliento pageidaujamo paštomato“, – portalui lrytas.lt teigė L.Zadarackas.

Jo teigimu, Lietuvos paštas yra ne kartą atlikęs apklausas, kurie parodė, jog didžioji dalis klientų, esant galimybei, pasirinktų greitesnį siuntos gavimą į alternatyvų, netoliese esantį paštomatą, nei lauktų vėlesnio siuntos pristatymo. Tad tokiais pageidavimais ir yra vadovaujamasi.

„Tuo atveju, jeigu klientui nėra patogu atsiimti siuntą iš alternatyvaus paštomato, jis apie tai kviečiamas pranešti Lietuvos pašto klientų aptarnavimo specialistams. Tada siunta būtų pristatyta į kliento norimą paštomatą“, – paaiškino L.Zadarackas.

Vis tik vilnietei kyla klausimų, kiek tuomet užtruktų siuntos pristatymas, kol siunta būtų pervežta į kitą vietą.

Kur kreiptis nepavykstant susitarti?

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) atstovė spaudai Dalia Malinauskienė portalui lrytas.lt nurodė, jog dėl internetu įsigytų prekių sulaukiama daug skundų. Tai – apie 30 proc. visų VVTAT gaunamų skundų. Nagrinėjant juos pastebima, kad dažniausiai jie susiję su pardavėjo atsakomybėmis: prekių nepristatymu ar vėlavimu ją pristatyti, pinigų negrąžinimu atsisakius prekės ir pan.

Tačiau ne visais atvejais ginčus sprendžia VVTAT.

„Šiuo atveju, jeigu vartotoja prekę užsisakė iš internetinės parduotuvės ir pasirinko pardavėjo pasiūlytą pristatymo būdą, atsakomybė dėl prekės gavimo/negavimo ar pristatymo problemų tenka pardavėjui. Vartotoja turėtų kreiptis į pardavėją su pretenzija ir išdėstyti savo reikalavimą. Jei kilusios problemos su pardavėju išspręsti nepavyktų, vartotoja gali kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą (VVTAT) dėl ginčo sprendimo ne teismo tvarka.

Bet jeigu vartotoja tiesiogiai įsigijo siuntimo paslaugas arba pasirinko kitą, nei siūlo pardavėjas, prekės pristatymo būdą, vartojimo santykiai susiklosto tarp vartotojos ir siuntimo paslaugos teikėjo. Ginčus ne teismo tvarka pašto paslaugų srityje nagrinėja Ryšių reguliavimo tarnyba. Todėl, jei nepavyksta vartotojai susitarti su paslaugos teikėju, ji dėl pažeistų teisių ir patirtų nuostolių gali kreiptis į Ryšių reguliavimo tarnybą“, – komentavo vilnietės situaciją D.Malinauskienė.

Situaciją portalui lrytas.lt pakomentavo ir Ryšių reguliavimo tarnybos Teisės ir vartotojų teisių apsaugos grupės patarėja Ugnė Karbočiūtė:

„Pagal pašto veiklą reglamentuojančius teisės aktus žalos atlyginimas priklauso siuntėjui. Būtent siuntėjas, pavyzdžiui, el. parduotuvė, yra sutartinių santykių su pašto paslaugos teikėju šalis, kuris tiesiogiai užsako pašto paslaugą, siekdamas, kad užsakymas pirkėją pasiektų tinkamai ir laiku.

Todėl kilus tokio pobūdžio nesklandumams, kai siunta įdedama į kitą paštomatą, siuntos gavėjas pirmiausia turėtų informuoti siuntėją ir, neketindamas atsiimti siuntos, dėl pinigų už el. parduotuvėje įsigytą prekę kreiptis būtent į siuntėją. Savo ruožtu siuntėjas turėtų pretenzijas dėl netinkamai suteiktos pašto paslaugos teikti pašto paslaugos teikėjui.

Mes patys pastebime, kad tam tikrais atvejais, ypač šventiniu laikotarpiu, pašto paslaugos teikėjai sulaukia didelio siuntų srauto – tai gali lemti paštomatų perpildymą. Dėl to pašto paslaugos teikėjai siekdami pašto siuntas kuo greičiau pristatyti gavėjams, tikėtina, pašto siuntas nukreipia į kitus paštomatus. Tokiais atvejais rekomenduotina tiek pašto siuntų gavėjams ar siuntėjams, tiek pašto paslaugos teikėjams bendradarbiauti tarpusavyje.“

EP Rinkimai

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.