ESO kreipėsi į Valstybės kontrolę: prašo paneigti informaciją dėl gyventojų permokos

„Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) Valstybės kontrolės prašo paneigti ir patikslinti informaciją dėl 2018–2021 metais susidariusios gyventojų permokos už elektros skirstymo paslaugas. Pasak bendrovės, Valstybės kontrolės žinutė apie 88,8 euro kiekvieno vartotojo permoką sukėlė nepagrįstus gyventojų lūkesčius.

ESO.<br>D.Umbraso nuotr.
ESO.<br>D.Umbraso nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Nov 9, 2023, 7:51 PM

„Valstybės kontrolė, spalio 24 dieną išplatinusi viešą pareiškimą, kad „vienas vartotojas už skirstymo paslaugas sumokėjo vidutiniškai 88,8 eurais daugiau, nei turėjo“, suklaidino šalies gyventojus ir sukėlė nepagrįstus jų lūkesčius. Sulaukėme daugybės kreipimųsi iš vartotojų, kurie mano, kad kiekvienas jų permokėjo tokią sumą ir todėl jiems į asmenines sąskaitas turėtų būt grąžinta po 88,8 euro“, – sakė ESO atstovė ryšiams su visuomene Rasa Juodkienė.

„Ši informacija yra klaidinga, pateikta neįsigilinus į valstybės reguliavimo mechanizmą ir paslaugos paskirstymo tarifo skaičiavimo metodiką. Dėl šios priežasties kreipėmės į Valstybės kontrolę, prašydami, kad ši viešai paneigtų jos paskleistą ir vartotojus suklaidinusią informaciją“, – pabrėžė ji.

ESO rašte aiškinama, kad Valstybės kontrolės suskaičiuota 88,8 eurų suma, tikėtina, buvo gauta nepagrįstai padalinus 160 mln. eurų sumą iš visų vartotojų skaičiaus, neįvertinus taikomos skirstymo paslaugų kainodaros specifikos.

Pagal valstybės reguliavimą, kiekvieno vartotojo mokama suma už skirstymo paslaugą tiesiogiai priklauso nuo per mėnesį suvartoto elektros energijos kiekio, pranešime žiniasklaidai nurodo ESO.

Bendrovė taip pat siekia, kad Valstybės kontrolė patikslintų ir grąžinimo terminą, nes esą sudarė įspūdį, kad „vartotojų permokėtos sumos grąžinimas kiekvieną kartą gali būti nukeltas maksimaliam laikotarpiui“.

ESO pažymi, kad paskelbta klaidinanti informacija daro žalą jos veiklai. Pavyzdžiui, trukdoma inžinieriams atlikti savo darbą – iš bendrovės darbuotojų reikalaujama grąžinti pinigus asmeniškai, trukdoma keisti elektros skaitiklius.

ELTA primena, kad premjerė Ingrida Šimonytė ketvirtadienį teigė, jog Valstybės kontrolės ataskaitoje paviešinta vidutinė vieno vartotojo permokos suma apskaičiuota „pakankamai nekorektiškai“, kadangi nebuvo atsižvelgta, kiek vidutiniškai permokėjo būtent buitiniai vartotojai.

„Nebuvo paimtas realus gyvenimo pavyzdys – vidutinis vartotojas, kurio elektros suvartojimą vidutiniškai per mėnesį ar metu daugmaž žinome“, – sakė ji.

Savo ruožtu Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos (VERT) pirmininkas Renatas Pocius anksčiau yra sakęs, kad, preliminariu vertinimu, buitiniams klientams ESO turės grąžinti apie 51 mln. eurų permokos. Jo teigimu, skaičiuojant pagal vidutinį mėnesinį suvartojimą – 147 kilovatvalandes – gyventojai per metus permokėjo apie 7 eurus ir 42 centus, per mėnesį – apie 62 centus.

Reguliuotojo vertinimu, priskaičiavus palūkanas, iš viso vartotojams (tiek buitiniams, tiek nebuitiniams) ESO grąžins apie 200 mln. eurų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.