Šiaulių oro uostą atakuoja palangiškiai

Šį pusmetį krovinių srautą padidinęs Šiaulių oro uostas vos spėja gintis nuo Palangos įmonės „Inter-ekspresas” spaudimo tapti verslo partnere.

Daugiau nuotraukų (1)

Gintaras Šiuparys ("Lietuvos rytas")

2012-07-16 09:56, atnaujinta 2018-03-18 03:06

Palangos bendrovė, anksčiau jau dirbusi Šiaulių oro uoste, norėtų vėl įkelti į jį koją. Tarpininkai pasitelkė kai kuriuos miesto politikus.

Jokios naudos iš bendradarbiavimo su palangiškiais neįžvelgusiam oro uosto vadovui Romui Mikšiui jau grūmoja ir Šiaulių valdžia – per savivaldybėje vykusį posėdį surengė jam kone viešą teismą.

Suteikė tik mėnesį

Labiausiai oro uosto vadovą atakavo partijos „Tvarka ir teisingumas” nariai – Daiva Matonienė ir Alfredas Lankauskas.

Jie net nesiteikė išgirsti, kad Palangos bendrovė nesiūlo nieko naudinga Šiaulių miesto savivaldybės įmonei, ir įpareigojo oro uostą per mėnesį suderinti bendradarbiavimo sutartį.

„Interekspreso” vadovas Gintaras Streikus pažėrė viešų kaltinimų apie patirtą spaudimą pirkti R. Mikšio broliui priklausančią žemę. Tada neva ir prasidėjusios jų bėdos.

Direktoriui – kaltinimai

Šiaulių oro uostas bendradarbiauja su keliomis įmonėmis, bet sutartys pasirašytos tik su tomis, kurios atvedė bent po vieną naują klientą.

„Interekspreso” generalinis direktorius Gintaras Streikus tikino, kad jų bendrovė verčiasi tarpininkavimu – kredituoja orlaivių priežiūrą ir gyvena iš pelno maržos.

Iki 2009 metų su šiauliečiais bendradarbiavusios įmonės vadovas pareiškė, kad buvo išstumtas, nes nepirko R. Mikšio broliui priklausančių sklypų prie Šiaulių oro uosto.

„Tai nesąmonė, kurią paprašysiu įvertinti teisininkų. Kodėl G. Streikus nesikreipė į teisėsaugą, jei buvo spaudžiamas pirkti žemę? – stebėjosi oro uosto direktorius. – Mums tarpininkų nereikia, nes tik brangina mūsų paslaugas ir mažina įmonės konkurencingumą.”

Politikai puolė pagelbėti

Šiaulių vicemerė D. Matonienė pareiškė, jog padėtis oro uoste kelia didžiulį susirūpinimą, nes „savivaldybės įmonė galimai praranda klientus”.

Jai pritarė ir partijos kolega A. Lankauskas.

Tačiau R.Mikšiui buvo nesuprantama, kad Palangos bendrovė politikų užtarimo ėmė ieškoti aplinkkeliais: „Kreiptasi į įmonės valdybos narę, kuri nieko nesakė man – valdybos pirmininkui.”

Oro uosto vadovas aiškino neįžvelgiąs įmonei jokios naudos iš į partnerius besiperšančios „Interekspreso” bendrovės: „Paprašiau pateikti verslo planą, iš kurio būtų aišku, kiek naujų klientų jie atves, kiek padaugės skrydžių, bet nesulaukiau visiškai nieko.”

Nerado naujų klientų

Bendrovė „Interekspresas” turi sutartį su Palangos oro uostu. Tačiau jo vadovė Jolanta Jucevičiūtė sakė, kad šie partneriai jiems nėra suradę nė vieno naujo kliento.

„Interekspresas” tik yra įforminęs delfinų išgabenimą į Graikiją. Ar pratęsime su jais metų pabaigoje besibaigiančią sutartį, spręsime vėliau”, – kalbėjo Palangos oro uosto direktorė.

Vilioja būsimi NATO kroviniai?

Šiaulių oro uostas šį pusmetį jau perkrovė 2100 tonų krovinių. Palyginti su praėjusių metų pirmuoju pusmečiu, net 43 proc. apyvartą padidinusi įmonė po 9 metų pertraukos ėmė dirbti pelningai.

Šįmet planuojama uždirbti 200–300 tūkstančių litų pelno.

„Lietuvos ryto” duomenimis, Šiaulių oro uostas tarpininkų spaudimo sulaukė ne tik dėl gerėjančių finansinių rodiklių.

Lengvo pelno ieškančias kompanijas čia labiausiai traukia galimybė užsidirbti iš prognozuojamo milžiniško NATO krovinių srauto.

Šiaulių oro uostas minimas tarp galimų stotelių, per kurias iš Afganistano kraustysis misiją užbaigusios NATO pajėgos.

EP Rinkimai

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.