Meškutes ir eskimus iš ledų reklamų stumia seksualios merginos

Kokius ledus vaikystėje mėgote labiausiai? Ar vaikams jie būtų skaniausi, jei reklamose šiuos ledus laižytų seksualios merginos? Įprasta manyti, kad ledų reklamos kūrėjai turėtų taikytis į vaikišką auditoriją, tačiau jie vis dažniau nukrypsta lengviausiu keliu ir pasinaudoja jaunatvišku seksualumu.

Daugiau nuotraukų (1)

Dovilė Lebrikaitė

Aug 6, 2012, 7:49 PM, atnaujinta Mar 17, 2018, 1:27 PM

Erotika reklamose ne visada veiksminga

Reklamos agentūros „The Milk“ kūrybos direktorius Rimantas Stanevičius nesutiko, kad būtent vaikai yra ledų reklamos taikinys. Demonstruojama prabanga ir erotika aiškiai atskleidžia, kad reklamos kūrėjai nori pasiekti vyresnę auditoriją.

Visgi erotiška ledų reklama nėra veiksminga, nes parduoda ne tai, ką turėtų. Ji, įprastai, užkabina mažą dalį moterų, tačiau nepatraukia vyrų ar, juo labiau, vaikų.

„Jeigu tokią reklamą žiūrės moteris, tai, galbūt, ji ir nueis nusipirkti ledų, nes norės būti seksuali. Tačiau, jeigu reklamą pamatys vyras, jis, greičiausiai, panorės ne ledų, o reklamoje pamatytos merginos. Mes tokių reklamų niekada nedarėme ir nedarysime. Tačiau jeigu prireiks padaryti kažką panašaus, tai mūsų reklamoje moteris ledus laižys dar gašliau“, – juokėsi R. Stanevičius.

Reklamos veiksmingumas priklauso nuo to, kokių tikslų autoriai siekia: informuoti, atkreipti dėmesį, sukelti susidomėjimą, apeliuoti į tam tikras emocijas, sužadinti auditorijos norą pirkti. Paklaustas, kokia ledų reklama, šiuo metu rodoma Lietuvoje, yra efektyvi, R. Stanevičius nesugebėjo atsakyti.

„Šiuo metu nežinau. Tai nėra gerai, vadinasi, jos manęs nepasiekė, neužsifiksavo mano atmintyje. Nors mano darbo pobūdis verčia mane stebėti rodomas reklamas, vis tiek nepajėgiu prisiminti dabar rodomų ledų reklamų“, – kalbėjo R. Stanevičius.

Nueita lengviausiu keliu

Reklamos kūrėjai yra linkę savo darbuose išnaudoti seksualinį aspektą. Tai, fotografo Gedimino Žilinsko nuomone, yra vienas iš lengviausių būdų pritraukti auditorijos dėmesį.

„Negaliu pasakyti, kad pateiktose reklamose yra kažkas vulgaraus. Jos nelabai provokuoja, tačiau, primena tam tikrą seksualinį kontekstą. Kaip bebūtų, toks ledų valgymas gali sukelti įvairiausių minčių“, – apžiūrėjęs nuotraukas pasakė G. Žilinskas.

Anot jo, ledus galima ir kitaip pavaizduoti. Pateiktos reklamos nėra nei originalios, nei vizualiai geros. Visai neseniai G. Žilinskas pats fotografavo ledų reklamą.

„Nors mano kurtoje reklamoje siužetas buvo panašus, viskas atrodė kiek kitaip nei šiuose kadruose. Čia netgi reklamuojamų ledų forma primena falą. Juk visi su jumoro gaidele žiūri, kai moteris į ranką pasiima bananą ir pradeda jį valgyti. Čia toks pat asociatyvus dalykas. Reklamos kūrėjai tuo ir naudojasi“, – šypsojosi fotografas.

Kaip pasakojo G. Žilinskas, jo fotosesijai prireikė apie 30 ledų porcijų. Tačiau modelis suvalgė vos vieną, o kitas, jai prakandus, teko išmesti. Fotografas bijojo, kad jai gali pasidaryti bloga nuo per didelio kiekio ledų.

Nesvarbu, kurią detalę įsidėmės

„Šiuo atveju galime kalbėti apie viešosios informacijos, ypač erotinės, poveikį vaikams. Kita vertus, tokios reklamos vaikų tiesiogiai ir nepaliečia, nes, galbūt, jie nesupranta, kas jose yra rodoma. Vaikams nėra aktualu gražios merginos. Juos greičiau reklamos kūrėjai patrauktų tuomet, jei prie ledų porcijos pridėtų kokį nors žaisliuką“, – sakė psichologė Marija Giedraitytė.

Pasak jos, reklamose itin dažnai gražus kūnas siejamas su malonumu. Šiuo atveju, su puikiais pojūčiais asocijuojasi ne tik kūnas, bet ir maistas. Šis ryšys yra labai akivaizdus. Todėl apie poveikį vaikams galima kalbėti tik kaip apie per didelį kūno sureikšminimą. Tai galioja ne tik ledų, bet ir visoms kitoms reklamoms.

„Vyrus patraukia moterų išvaizda ir gražus kūnas. Todėl erotinė reklama gali jiems sukelti kokias nors fantazijas. Aš nedaug išmanau apie reklamos psichologiją, bet puikiai suprantu, kad prekės pardavimą lemia tai, kiek auditorija įsimena reklamą. Galbūt nėra labai svarbu, ką vyras įsidėmės: prekę ar moterį. Galiausiai jis vis tiek puikiai žinos tą reklamą ir nejučiomis ją susies su rodyta preke“, – svarstė M. Giedraitytė.

Amerikietis Edward'as Bernays'as buvo pirmasis reklamose išnaudojęs seksualumą. Jis rėmėsi Zigmundo Froido „libido“, malonumų tenkinimo, falinių kompleksų išlaisvinimo principais. Libido – tai ne visai žmonių suvokiami seksualiniai motyvai. Tai yra kažkas neįsisąmoninta, ką kiekvienas, įskaitant vaikus, turi. Tačiau, M. Giedraitytė mano, kad vaikų libido pasiekti per seksualias ledų reklamas yra itin sunku.

EP Rinkimai

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.