Vokiečių koncernas „Panther International” nusprendė uždaryti vieną gamyklą Lėnės mieste. Bus atleista 80 meistrų, o įrenginiai perkelti į Šiauliuose veikiančią gamyklą. Lėnėje liks dirbti tik vadybos, pardavimo specialistai.
„Koncernas uždarys mažiausią turimą gamyklą. Dabar dviračius gamins trys įmonės Vokietijoje, Čekijoje ir Lietuvoje”, – „Lietuvos rytui” sakė „Baltik vairo” generalinis direktorius Dirkas Zwickas.
Mažina darbo sąnaudas
Sprendimas atsisakyti gamyklos Vokietijoje priimtas dėl to, kad šioje šalyje labai didelę produkto savikainos dalį sudaro darbuotojams mokamas atlyginimas.
Apskaičiuota, kad šiauliečiams elektrinių dviračių gamybą patikėjęs koncernas pelną ims gauti po poros metų.
„Gamykla bus uždaroma pamažu, o gamyba į Šiaulius persikels per pusmetį, nes žmonės dar dirba, – sakė D.Zwickas. – Išeitinėms kompensacijoms reikės didžiulių pinigų, bet tai – neišvengiama.”
Naujos įrangos šiauliečiams nereikės pirkti, į Šiaulius bus pervežti turimi įrenginiai.
Tačiau papildomai teks investuoti į elektroninių komponentų patikros sistemas.
Išaugs įmonės apyvarta
Šiaulių įmonėje ir dabar gaminami elektros variklius turintys dviračiai, bet jie sudaro itin menką produkcijos dalį.
Gamykloje įrengta nauja linija, kurios pajėgumas – 50 tūkstančių elektrinių dviračių per metus.
Iki šiol šiauliečiai per metus pagamindavo apie 300 tūkst. dviračių.
Perėmusi užsakymus iš uždarytos gamyklos Vokietijoje „Baltik vairas” planuoja per sezoną pagaminti dar apie 25 tūkst. elektrinių dviračių.
„Naujojoje linijoje gaminsime ne tik elektrinius, bet ir įprastus dviračius”, – sakė D.Zwickas.
Tačiau sparčiai populiarėjantys elektriniai dviračiai gerokai brangesni, tad įmonės apyvarta turėtų išaugti trečdaliu. 2011 m. bendrovės apyvarta siekė 158,6 mln. litų.
Reikės kvalifikuotų meistrų
D. Zwickas neslėpė, kad gaminant elektrinius dviračius reikia įdėti kur kas daugiau darbo: „Laiko sąnaudos išauga maždaug du kartus, palyginti su įprastų dviračių gamyba.”
Įrenginius parsivežę šiauliečiai planuoja į darbą priimti apie 50 aukštos kvalifikacijos meistrų.
„Vokietijoje buvo įdarbinta daugiau žmonių, bet mes dalį darbuotojų pakeisime šiuolaikiškesne technika”, – sakė į koncerno „Panther International” valdybą išrinktas D. Zwickas.
Šiaulių gamykloje elektrinių dviračių gamyba prasidės po mėnesio, o visu pajėgumu bus dirbama po pusmečio.
Tapo didžiausiu koncerno fabriku
Bendrovė „Baltik vairas” yra didžiausia koncerno „Panther International” gamybos įmonė. Joje nuolat dirba 320 žmonių, o sezono įkarštyje darbuotojų padaugėja iki 500.
Šiauliečių pagaminti dviračiai išvežami į 14 pasaulio šalių, o vietos rinkai lieka tik apie 4 proc. produkcijos.
Koncernui priklauso šešios įmonės: trys gamyklos Vokietijoje, Čekijoje ir Lietuvoje bei trys prekybos bendrovės Vokietijoje, Švedijoje ir Lietuvoje.