Jei vėluoji, gelbėja tik valdininkų malonė

Šalies kelininkai stebisi keistoku Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovų sprendimu: vienoms įmonėms suteikiama sunkiai paaiškinamų lengvatų, o kitos tokiais pat atvejais skaudžiai baudžiamos už menkiausią vėlavimą. Kodėl taip atsitiko?

Kelininkai dabar žinos: jei stringa darbai, galima kreiptis į ministrą.<br>D.Umbraso nuotr.
Kelininkai dabar žinos: jei stringa darbai, galima kreiptis į ministrą.<br>D.Umbraso nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Arūnas Karaliūnas

Nov 16, 2013, 1:37 PM, atnaujinta Feb 20, 2018, 8:18 AM

Garliavoje (Kauno r.) įsikūrusi bendrovė „Kamesta” 8,67 kilometro ilgio kelio Buivydžiai–Lavoriškės–Kena ruožą pagal sutartį privalėjo rekonstruoti iki liepos 31 dienos.

Kauniečiai pasinaudojo išlyga mėnesiui pratęsti darbų atlikimo terminą, tačiau su užduotimi nesusidorojo iki šiol, rašo „Lietuvos rytas“. Direkcija kantriai laukia, kol „Kamestos” specialistai įvykdys įsipareigojimus, ir sutarties nenutraukė.

Klaipėdiečiams nesiseka

Visai kitokia bendrovės „Klaipėdos keliai”, kuri laimėjo konkursą įrengti žiedines sankryžas pajūrio regione, tačiau laiku neatliko darbų, padėtis.

Automobilių kelių direkcija nutraukė sutartį su šia bendrove ir pareikalavo kompensuoti patirtus nuostolius.

„Klaipėdos keliai” patyrė daugiau kaip milijoną litų nuostolių ir dėl šios netekties atsidūrė ties bankroto riba.

Dabar pertvarkoma šios uostamiesčio įmonės struktūra.

Kol kas – jokio atsakymo

„Keista, kai sutartis su viena įmone iškart nutraukiama, o kitai panašiomis aplinkybėmis leidžiama toliau dirbti.

Visoms įmonėms sąlygos turėtų būti vienodos”, – įsitikinęs asociacijos „Lietuvos keliai” pirmininkas Stanislovas Kablys.

Pasak jo, panašių atvejų pastaraisiais metais išvis nebūta, nes kelininkai paprastai darbus atlieka laiku, o jeigu ir vėluojama, tai vos kelias dienas.

S.Kablys tikino nežinąs visų aplinkybių ir nematęs su abiem įmonėmis pasirašytų sutarčių, bet esminių skirtumų jose neturėtų būti.

Kita vertus, šaltuoju metų laiku įmonės kartais sutiktų netgi sumokėti delspinigius, kad tik galėtų nukelti darbų pabaigą palankesniam laikui.

Tuomet dėl mažesnių darbų sąnaudų kelininkai nepatirtų nuostolių, tačiau taip nesielgia bijodami prarasti sutartis.

Asociacijos „Lietuvos keliai” vadovai paprašė Automobilių kelių direkcijos paaiškinti, kodėl taikomi dvejopi standartai, tačiau atsakymo negavo.

Nemato didelės blogybės

„Skirtingos situacijos, o visi atlikti veiksmai atitinka teisės normas”, – įtikinėjo Automobilių kelių direkcijos vadovas Skirmantas Skrinskas.

Pasak jo, tęsti darbus „Kamestai” leista, nes kelias šiame pasienio ruože labai reikalingas ir rekonstrukcija turi būti baigta. Už vėlavimą atlikti darbus kauniečiams esą bus pritaikytos finansinės sankcijos.

S.Skrinskas tikino gerai neprisimenąs, kodėl nutraukta sutartis su „Klaipėdos keliais”. Vienas motyvų – šiai įmonei iškilo rimtų finansinių sunkumų ir ji atsidūrė ties bankroto riba.

Ar su susisiekimo ministru Rimantu Sinkevičiumi buvo kalbama apie projektą, kurį vėluoja atlikti „Kamesta”?

„Mes su ministru ne itin dažnai bendraujame, asmeninių nurodymų iš jo negaunu.

Tačiau viskas atlikta nepažeidžiant įstatymų”, – kartojo direkcijos vadovas S.Skrinskas.

Prašė ministro užtarimo

„Kamestos” bendrovės generalinis direktorius Valentinas Marcinkevičius neslėpė, kad kilus nesutarimų su Automobilių kelių direkcija teko prašyti susisiekimo ministro R.Sinkevičiaus pagalbos.

„Tuo metu atostogavau, tačiau įmonės atstovai buvo nuvykę pas ministrą”, – patvirtino „Kamestos” vadovas.

Pasak jo, direkcija ketino nutraukti sutartį ir su bendrove „Kamesta”, tačiau pavyko įrodyti, kad darbų nepavyko užbaigti laiku dėl netinkamo techninio projekto.

Pagal naujausią susitarimą kelio ruožas pasienyje bus rekonstruotas iki šių metų pabaigos.

V.Marcinkevičių stebina Automobilių kelių direkcijos vadovo S.Skrinsko kalbos apie finansines sankcijas įmonei: juk sutarta „Kamestai” papildomai paskirti apie milijoną litų nenumatytiems darbams.

„Baigsime darbus, o tuomet teisininkams turbūt teks sėsti prie derybų stalo”, – svarstė bendrovės „Kamesta” vadovas V.Marcinkevičius.

Pasirodo, reikėjo tik paprašyti

Rimantas Sinkevičius, susisiekimo ministras

Bendrovė „Klaipėdos keliai” į mane nesikreipė, o „Kamesta” kreipėsi. Manau, kad išsiaiškinę situaciją būtume galėję padėti ir „Klaipėdos keliams”.

Kita vertus, būtų daug geriau, jei kelininkai įsipareigojimus vykdytų laiku. Matyt, tuos konkursus laimėjo įmonės, neturinčios pakankamai pajėgumų.”

EP Rinkimai

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.