Iš Klaipėdos į Kuršių neriją šiemet kėlėsi rekordiškai daug žmonių ir mašinų

Didėjantys bendrovės „Smiltynės perkėla“ keleivių srautai ir jų poreikiai verčia įmonę nestovėti vietoje ir dar labiau stengtis gerinti savo paslaugas.

Daugiau nuotraukų (1)

Solveiga Telksnytė

Nov 25, 2013, 8:26 AM, atnaujinta Feb 20, 2018, 4:26 AM

Bendrovė nuo šių metų pradžios perkėlė kaip niekad daug transporto priemonių ir keleivių, o itin sėkmingą sezoną vainikavo naujo keleivių terminalo Šiauriniame rage atidarymas.

„Gerus rezultatus lėmė poilsiautojų skaičius ir Kuršių nerijoje įgyvendinamų projektų gausa. Šiemet per 10 mėnesių perkelta automobilių beveik tiek, kiek per visus 2012 metus“, – sakė „Smiltynės perkėlos“ generalinis direktorius Darius Butvydas.

Metams baigiantis perkeltų transporto priemonių skaičius turėtų būti įspūdingas dėl vykstančių kelio Preila–Nida, delfinariumo rekonstrukcijų ir elektros jungties su Švedija tiesimo per Kuršių neriją darbų.

„Smiltynės perkėla“ taip pat dalyvauja Suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalo dujotiekio tiesimo darbuose. Keltais į Kiaulės Nugaros salą plukdoma statybų technika.

Daugiau keleivių ir krovinių

„Per 9 šių metų mėnesius transporto priemonių perkelta daugiausia per visą įmonės veiklos istoriją, – džiaugėsi D.Butvydas. – Iš viso perkelta daugiau kaip 540 tūkst. lengvųjų ir krovininių automobilių. Atlikti 19 756 reisai.“

Per Kuršių marias iš Klaipėdos į Smiltynę ir atgal šįmet perplukdyta 1,86 mln. keleivių ir dviratininkų – 8 proc. daugiau negu pernai.

„Keleivių sumažėjo 2011-aisiais, kai buvo uždarytas delfinariumas. Nors delfinai jau pargabenti į muziejų, pasirodymai dar nevyksta.

Šiais metais besikeliančių žmonių srautas išaugo ir pasiekė 2010 metų lygį. Galima spėti, jog prasidėjus delfinų pasirodymams srautas dar labiau išaugs“, – prognozavo D.Butvydas.

Valstybei – milijonai litų

Per 2013 metų 9 mėnesius bendrovės apyvarta siekė 12,373 mln. litų, gauta 904 tūkst. litų (8 proc.) daugiau pajamų negu pernai. Pelnas siekė 3,438 mln. litų – 1,309 mln. litų daugiau nei prieš metus. Paprastai rudenį besikeliančiųjų srautai menksta, tai atsispindi ir bendrovės metiniuose rezultatuose – pelnas mažėja.

„Pajamų pokyčio mes beveik negalime lemti, bet sąnaudos daugiausia priklauso nuo mūsų sugebėjimo jas valdyti“, – aiškino D.Butvydas. Per 2013 m. išleista mažiausiai, palyginti su pastaraisiais 6 metais.

Nors degalų kainos kyla, per pastaruosius metus kelis kartus padidėjo pridėtinės vertės mokestis, keltų bilietų kainos kelerius metus nesikeičia.

„Smiltynės perkėla“ 80 proc. pelno perveda dividendams pagrindinei akcininkei – valstybei, o likusieji pinigai skiriami teikiamų paslaugų kokybei ir infrastruktūrai gerinti“, – į klausimą, kodėl nemažėja perkėlimo kainos, atsakė D.Butvydas.

Tapo pasimatymų vieta

Iš bendrovės uždirbtų pinigų pastatytas keleivių terminalas Šiauriniame rage duris atvėrė rugpjūčio 8 dieną.

Nuo šiol keltų laukiantiems keleiviams laikas neprailgsta, jiems nereikia šalti vėjyje ar šlapti lietuje. Pastate įkurta kavinukė tapo ne tik kelto laukiančių, bet ir miestiečių mėgstama susibūrimo vieta.

„Bene įspūdingiausia naujojo statinio vieta – terasa ant stogo, kur galima ateiti ištisą parą. Klaipėdiečiai pamėgo čia sutikti ar palydėti saulę, čia skiriami susitikimai ir pasimatymai“, – pasakojo D.Butvydas.

„Smiltynės perkėlai“ teko pasirūpinti ir terminalo teritorijos infrastruktūra, ir aplinka. Planuojama panašiai sutvarkyti prieplauką ir kitoje Kuršių marių pusėje – Smiltynėje.

EP Rinkimai

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.