Ką rinktis: pašto skyrių ar siuntų terminalą?

Jei nesibaidote naujovių, gal jau išbandėte siuntų terminalus. Nors kai kuriems kompiuteriais valdoma technika neatrodo patikimai, tačiau tereikia pirmo žingsnio. Siųsti siuntinius per terminalus patogu ir nesudėtinga, o kai kuriais atvejais – labiau verta nei nešti siuntą į paštą.

Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Apr 22, 2014, 10:14 AM, atnaujinta Feb 14, 2018, 12:40 PM

71 LP EXPRESS 24 siuntų terminalą rasite 41-ame šalies mieste. Kaip sako Lietuvos pašto atstovė Aurelija Jonušaitė, jų yra tiek, kiek reikia, tačiau neabejojama – terminalų tinklas tankės, nes tai – perspektyvu. Skaičiai leidžia to tikėtis: pernai, palyginti su 2012-aisiais, siuntų per terminalus siųsta triskart daugiau. Be kita ko, prie populiarėjančio tokio būdo siųsti siuntas prisideda ir pagreitį įgaunanti el.prekyba.

Kas svarbiau – svoris ar dydis?

Jei ruošiatės siųsti siuntą, įvertinkite, kas jums naudingiau: rinktis pašto skyrių ar siuntų terminalą.

Jei siunčiant siuntą per pašto skyrių svarbiau jos svoris, naudojantis terminalu LP EXPRESS 24 yra atvirkščiai: už svorį svarbiau siuntos dydis. Pavyzdžiui, ir į S dydžio dėžutę galima įdėti 10 kg svorio siuntą.

Todėl, jei siunčiate nedidelį, tačiau sunkų daiktą, verčiau rinktis terminalą, jei didelį, bet lengvą – geriau užsukti į paštą. „Vienas pažįstamas per siuntų terminalą siuntė akumuliatorių. Kadangi tai – sunkus daiktas, jį siųsti paštu būtų kainavę labai brangiai. Tačiau akumuliatorius nėra didelis – tilpo į terminalo M dydžio dėžutę, o paslauga atsiėjo nepilnus 13 Lt“, - pasakojo A.Jonušaitė.

Turėkite omenyje, kad maksimalus svoris, kuris leidžiamas per terminalus Lietuvoje keliaujančioms siuntoms – 30 kilogramų.

Vėjui papūtus neatsidarys

Palikę siuntą terminalo saugykloje neišgyvenkite: nėra ko baimintis, kad siuntos skyrelis atsidarys vėjui papūtus ar stipriau stuktelėjus. Patys terminalai pagaminti taip, jog be specialios įrangos fiziškai jų atidaryti neįmanoma. Be to, čia įrengtos stebėjimo sistemos, per kurias vaizdas regimas ištisą parą.

Siunta per parą

Jei jums skirta siunta ateina į pašto skyrių, ją atsiimti galite tik jūs. Kad siuntinys atėjo tikrai jums, turėsite įrodyti pateikę asmens dokumentą. Sutikite – tai ne visada patogu. Juk būna atvejų, kai gerokai parankiau paprašyti paimti siuntinį namiškio.

Taisyklės kitokios atsiimant siuntinį iš terminalo. Viena, siuntą atsiimti galima kiaurą parą. Antra, tą padaryti gali bet kuris jūsų paprašytas žmogus, kuriam pasakysite siuntos kodą, atėjusį trumpąja žinute į jūsų telefoną ar el.paštą. Svarbu nepamiršti: jei per 72 valandas nesusisuksite, siunta iškeliaus atgal siuntėjui.

Lietuvos paštas žada, kad siuntinys pas žmogų, kurį jis turi pasiekti, nukeliaus per 24 valandas, nes terminalų paslauga – kurjerinė.

Ant kiekvieno terminalo rasite nurodytą laiką, iki kurio įdėjus siuntą ji bus pristatytą gavėjui jau kitą dieną. Pavyzdžiui, ant terminalo nurodyta 21 valanda. Vadinasi, siuntos gavėjas ją gaus iki kitos dienos 21 valandos. Tuo atveju, jei siuntą įdėsite 23 val., ji adresatą pasieks ne kitą, o dar kitą dieną.

Kaip tai veikia?

Pabandėme pasinaudoti LP EXPRESS 24 siuntų terminalu ir, kaip tai veikia, surašyti žingsnis po žingsnio.

Pirmiausia žinokite, kad turite du pasirinkimus: didžiąją darbo dalį padaryti prie kompiuterio arba stovėdami prie terminalo. Mes pasirinkome pirmąjį būdą.

Supakavome siuntą ir ją išmatavome. Mūsiškė buvo S dydžio. Siunčiant per terminalą už ją reikėjo sumokėti 11,49 lito.

Lendame į tinklapį www.lpexpress.lt ir spaudžiame mygtuką „Siųsti siuntą“.

Toliau reikia pasirinkti, kaip siuntą siųsime: iš jūsų namų ar darbovietės į gavėjo LP EXPRESS 24 terminalą, gavėjo nurodytu adresu ar į Lietuvos pašto skyrių. Mūsų siunta keliaus iš terminalo adresatui tiesiai į namus. Ką daryti toliau? Ogi atsidariusiame puslapyje suvesti siuntos duomenis. Jų surašyti ant paties siuntinio nereikia, nes visą reikiamą informaciją atsispausdinsime. Čia vėlgi turime du pasirinkimus – siuntos duomenis atsispausdinti spausdintuvu ir juos priklijuoti prie siuntinio arba, nuėję prie siuntų terminalo, jame atsispausdinti lipduką ir jį užlipinti ant siuntos. Mums paprasčiau pasirodė lipdukus atsispausdinti terminale.

Beje, turėkite omenyje, kad siunčiant siuntinį per terminalus, būtinai turėsite įrašyti gavėjo telefono numerį. Jo reikės kurjeriui susisiekti su gavėju, o jei siuntą siųsite į terminalą, trumpąja žinute ateis kodas, kurio reikės terminalo durelėms atidaryti siuntą pasiimant. Dėl tos pačios priežasties suvedant siuntos duomenis prašoma įrašyti el.pašto adresą. Tiesa, to daryti nebūtina.

Sumokėti už siuntą galima elektronine bankininkyste, banko kortele terminale.

Suvedę duomenis minėtame tinklapyje, gausite siuntos numerį ir PIN kodą. Jų reikės terminale, kai norėsime atsispausdinti informaciją apie siuntą.

Siunta supakuota, už ją – sumokėta. Keliaukime prie terminalo. Jo langelyje renkamės „Siųsti siuntą“. Terminalas paprašo suvesti gautą siuntos numerį ir PIN kodą. Kai tą padarome, terminalo langelyje renkamės „Spausdinti lipduką“ ir jį prilipiname prie siuntos. Jei prie terminalo atėjote jau prilipdę siuntos duomenis ant siuntinio, terminalo ekrane spauskite „Skenuoti siuntos lipduką“. Kai tą padarome, atsidaro vienos terminalo durelių. Belieka įdėti siuntą. Kur ji keliauja, galite sekti internetinėje svetainėje www.lpexpress.lt.

Atsiimti siuntą terminale dar paprasčiau: tereikia suvesti trumpąja žinute gautą kodą.

Ką daryti, jei...

Kas jeigu sumokėjau pinigus, tačiau dėl techninės klaidos siuntos nepavyksta išsiųsti?

Techninių klaidų pasitaiko itin retai, tačiau jei visgi taip nutiko, pinigai grąžinami į jūsų sąskaitą. Tačiau pirmiausia, jei iškilo keblumų, skambinkite ant kiekvieno terminalo nurodytu telefono numeriu arba brūkštelkite el.laišką.

Prie terminalų įrengtos kameros leidžia patikrinti, ar tikrai apie nesklandumus pranešęs asmuo bandė nesėkmingai naudotis terminalų paslaugomis. Kadangi kiekviena siuntos saugykla matoma per stebėjimo kameras, tai – įrodymas, kad pinigai už siuntą sumokėti, o pačios siuntos terminale nėra.

Vis dėlto geriausia išsyk skambinti ant terminalo nurodytu telefonu. Būna atvejų, kai nesklandumus pavyksta sutvarkyti ir nuotoliniu būdu.

Kaip turiu elgtis, jei netinkama išmatavau siuntinį ir jam parinkau mažesnę dėžutę nei iš tiesų reikėtų?

LP EXPRESS internetinėje svetainėje skelbiami siuntų dėžučių išmatavimai, tad prieš siunčiant siuntą, rekomenduojama pasitikrinti internete, kokio dydžio terminalo dėžutė – S, M, L ar XL – būtų tinkamiausia. Siuntos dydį „pasimatuoti“ galima ir atvykus prie terminalo ir pridėjus siuntą prie terminalo dėžučių.

Jei vis dėlto matote, kad reikia didesnės dėžutės, teks sumokėti kainos skirtumą. Jei pasirinkote didesnę saugyklą nei kad iš tiesų reikia, deja, pinigų neatgausite.

Ką daryti, jei noriu išsiųsti siuntinį per terminalą į užsienį?

Per terminalus LP EXPRESS 24 siuntas galima siųsti į 22 Europos šalis. Tereikia terminale pasirinkti, į kurią šalį norima siųsti, ir įdėti siuntą į terminalą. Tiesa, siunta užsienyje bus nugabenta siuntėjui į namus.

Tačiau jei perkate užsienio el.parduotuvėse, gauti siuntą į terminalą – galima. Norint tą padaryti, turite užsiregistruoti www.lpexpress.lt svetainėje. Taip gausite unikalų vartotojo kodą. Perkant prekę užsienio internetinėje parduotuvėje eilutėje „Address line 2“ („street line 2“ ar „street 2“) reikia įvesti suteiktą ID kodą ir terminale laukti savo pirkinio.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.