„Mes turime nemažai ne žemės ūkio produktų, kur mūsų, pirmiausia – Europos, partneriai labiau priklauso nuo Rusijos, nei Rusija nuo jų. Tai pasakytina, pavyzdžiui, apie automobilių, pirmiausia jau naudotų, įvežimą, tai pasakytina apie kai kurias lengvosios pramonės prekes, kurias mes jau patys galime gaminti. Ne visas, kai kurias drabužių rūšis“, – sakė A.Belousovas Samaros ekonomikos forumo kuluaruose.
Jis pažymėjo, kad kalbama apie tam tikrų prekių importo apribojimą, tačiau RF atsakas į ES sankcijas turi būti toks, kad šalies gamybininkams ir vartotojams nebūtų pakenkta, o jie būtų remiami. „Dabar Ekonominės plėtros ministerija jau parengė, kiek man žinoma, šių prekių sąrašą. Bet aš tikiuosi, kad blaivus protas paims viršų, ir mes nebūsime priversti pradėti taikyti šias atsakomąsias priemones“, – pridūrė RF prezidento padėjėjas.
Priminsime, kad liepos mėnesį RF, reaguodama į JAV ir ES sankcijas, uždraudė užsieninių automobilių viešuosius pirkimus valstybės ir savivaldybių tarnautojams. Vėliau kilo idėja uždrausti pirkti ir užsieninių markių automobilius, surenkamus Rusijoje. Šios priemonės ir siūlymai kol kas lietė tik valstybės tarnautojus.
Tačiau dar rugpjūtį ekspertai prognozavo, jog naujos atsakomosios sankcijos gali būti dar griežtesnės: visiškas surinktų automobilių importo uždraudimas. Statistika rodo, kad daugiausia automobilių į Rusiją įvežama iš Japonijos.
Šios šalies nėra sąraše, į kurį anksčiau pakliuvo šalys, tarp jų ir Lietuva, kurioms uždrausta eksportuoti į Rusiją kai kuriuos maisto produktus. Tačiau antrąją ir trečiąją vietą pagal automobilių importą užima Europos šalys: Didžioji Britanija ir Vokietija.