Atrodo, kad taksi bendrovė „Vilnius veža” ilgai nevažiuos

Siūlo trauktis iš taksi paslaugų rinkos

Tyrėjų neįtikino savivaldybės paaiškinimai, jog bendrovė įsteigta siekiant legalizuoti taksi verslą ar pagerinti šias paslaugas Vilniuje.<br>V.Balkūno nuotr.
Tyrėjų neįtikino savivaldybės paaiškinimai, jog bendrovė įsteigta siekiant legalizuoti taksi verslą ar pagerinti šias paslaugas Vilniuje.<br>V.Balkūno nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

BNS ir lrytas.lt inf.

Sep 16, 2014, 4:03 PM, atnaujinta Jan 30, 2018, 6:52 PM

Siūlo trauktis iš taksi paslaugų rinkos

„Įsteigus bendrovę „Vilnius veža” buvo sukurtas interesų konfliktas, nes savivaldybė pradėjo dalyvauti ūkinėje veikloje, kurią pati administruoja. Tyrimo metu nustatyti vėlesni savivaldybės sprendimai bendrovės „Vilnius veža“ atžvilgiu, pavyzdžiui, iš savivaldybės biudžeto skirtos dotacijos patvirtino, kad šis interesų konfliktas daro įtaką veiklos sąlygoms rinkoje“, – pranešė Konkurencijos taryba. 

Taryba Vilniaus savivaldybei pasiūlė panaikinti galimybę bendrovei „Vilnius veža” veikti taksi paslaugų rinkoje. 

Tyrėjų neįtikino

Iš pranešimo aiškėja, kad tyrėjų neįtikino savivaldybės paaiškinimai, jog bendrovė įsteigta siekiant legalizuoti taksi verslą ar pagerinti šias paslaugas Vilniuje. Be to, taryba mano, kad savivaldybė bendrovės  „Vilnius veža“ atžvilgiu elgėsi palankiau nei kitų bendrovių atžvilgiu. 

Konkurencijos taryba pernai gruodį pradėjo tyrimą dėl sostinės valdžios sprendimų organizuojant keleivių vežimą taksi. Tyrimas pradėtas įtariant, kad savivaldybės veiksmai galėjo pažeisti Konkurencijos įstatymo 4 straipsnį, kuris savivaldos institucijas įpareigoja užtikrinti sąžiningos konkurencijos  laisvę. Tyrimą taryba baigė gegužę, tačiau išvadas paskelbė tik dabar. 

Savivaldybei privačiame versle – ne vieta?

Steigiant bendrovę „Vilnius veža“ kai kurie Vilniaus tarybos nariai pasisakė, kad savivaldybei nereikėtų žengti į privatų verslą, tačiau miesto vadovai tikino, jog bus pasiūlyta aukštesnė nei dabar paslaugų kokybė ir tai esą būtų „iš dalies socialinė paslauga“. 

2012-ųjų vasarį po policijos, prokuratūros ir mokesčių inspektorių taksi įmonėse atliktų kratų Vilniaus valdžia įsteigė dispečerinę, kuri pradėjo aptarnauti savarankiškai dirbančius taksi automobilių vairuotojus, o tų pačių metų spalį paslaugas pradėjo teikti ir bendrovė „Vilnius veža“. 

Pažeidimų dėl bendrovės „Vilnius veža“ atliktų pirkimų anksčiau nustatė ir Viešųjų pirkimų tarnyba.

Savivaldybė nesutinka

Vilniaus miesto savivaldybės išplatintame pranešime tvirtinama, kad įstatymai nedraudžia savivaldybei steigti ūkio subjekto, teikiančio taksi paslaugas, ir nesutinka su Konkurencijos tarybos išvada, kad būtų panaikinta galimybė VšĮ „Vilnius veža“ veikti taksi paslaugų rinkoje. Savivaldybė artimiausiu metu įvertins pastabas, atsižvelgs į siūlymus ir dar kartą pateiks argumentus, kurie turėtų būti objektyviai įvertinti Konkurencijos tarybai svarstant, ar patvirtinti šią išvadą. 

 „Savivaldybės vykdomos vežimo taksi paslaugų teikimą administruojančios institucijos funkcijos yra reguliuojamos centrinės valdžios, t.y. savivaldybė visiems taksi paslaugas teikiantiems subjektams taiko vienodus centrinės valdžios nustatytus kriterijus. Vilniaus savivaldybė dalyvauja ne tik taksi, bet ir viešojo transporto, šilumos ūkio reguliavimo srityje ir ūkinėje veikloje", – rašoma pranešime. 

 Be to, teigiama, kad LR Kelių transporto kodekse apibrėžta viena iš savivaldybių funkcijų – keleivių vežimo vietinio susisiekimo maršrutais ir lengvaisiais automobiliais taksi valdymas bei organizavimas. Taksi paslaugų teikimas yra viešojo transporto sistemos, kurią organizuoja bei valdo savivaldybė, dalis. 

 Siekdama tinkamai vykdyti jai priskirtas funkcijas, savivaldybė ne tik turėjo teisę įsteigti viešąją įstaigą, bet ir privalėjo tai padaryti, nes turėjo užtikrinti kokybiškas ir skaidrias taksi paslaugas vilniečiams. 

 Savivaldybė, remdamasi įstatymu, taip pat gali disponuoti savo turtu: įstatymas nenumato draudimo nuomoti ar kitais pagrindais suteikti savivaldybės turtą kitiems subjektams. 

 „Konkurencijos taryba neatsižvelgė į bendrovės „Vilnius veža“ steigimo tikslą: steigiant viešąją įstaigą buvo akcentuoti steigimo privalumai: bus užtikrintas taksi verslo, ilgą laiką buvusio šešėlyje, legalizavimas, pagerintas Vilniaus miesto įvaizdis teikiant kokybiškas taksi paslaugas, sukurta 200–300 darbo vietų, mokami mokesčiai į valstybės biudžetą. 

 Todėl Konkurencijos tarybos priimti sprendimai dėl bendrovės „Vilnius veža“ steigimo nesudaro pagrindo konkurencijai riboti“, – rašoma Vilniaus savivaldybės išplatintame pranešime.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.