Kauno oro uostas ruošiasi plėstis

Aviacijos verslui reikalingos milžiniškos investicijos, tačiau tai - labai pelninga ir perspektyvi sritis. Lietuviai taip pat yra svarbūs rinkos žaidėjai.

Kaune aptartos Oro parko veiklos įkūrimo ir veiklos perspektyvos.<br>M.Patašiaus nuotr.
Kaune aptartos Oro parko veiklos įkūrimo ir veiklos perspektyvos.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Arūnas Karaliūnas

Sep 19, 2014, 3:15 PM, atnaujinta Jan 30, 2018, 10:01 AM

Apie tai kalbėta Kaune veikiančiame bendrovės „FL Technics” padalinyje vykusiame Lietuvos aviacijos įmonių atstovų susirinkime.

Bendrovės „Avia Solutions Group“ atstovo Daumanto Lapinsko skaičiavimais, aviacija yra verslo šaka, kuri savo apyvarta visame pasaulyje prilygsta Lenkijos ar Norvegijos bendrajam vidaus produktui. Tiesiogiai aviacijos versle dirba 8,7 mln. gyventojų, tačiau tai turi įtakos net 60 mln. darbo vietų.

Aviacijos verslo augimas gana spartus, todėl pradeda trūkti kai kurių specialistų – ypač pilotų ir techninių specialistų. Techninis aptarnavimas yra viena pelningiausių sričių, nes orlaivių patikra griežtai reglamentuojama.

Lietuva dėl techninio aptarnavimo konkuruoja su Olandijoje, Vokietijoje, Turkijoje įsikūrusiomis įmonėmis. Nors techninės priežiūros darbuotojų atlyginimai vienodėja visame pasaulyje, vis tik Lietuvoje jie yra mažesni ir tai yra privalumas.

Šiemet „FL Technics“ atidarė įspūdingą lėktuvų aptarnavimo centrą Kauno oro uoste, tačiau norėtų statyti dar vieną, kuris aptarnautų dar didesnius orlaivius. Taip pat svarstoma galimybė perkelti „Helisotos” sraigtasparnių remonto cechą, norima įrengti lėktuvų dažyklą. Pasak D.Lapinsko, svarstoma bazinio aptarnavimo plėtra Lublijanoje, bendrovė dalyvauja projekte Džakartoje, taip pat - statant naują oro uostą Maskvoje.

Tuo tarpu Kauno laisvosios ekonominės zonos (LEZ) valdytojai norėtų jos teritorijoje įkurti Oro parką, kuriame veikiančios aviacijos paslaugų bendrovės taip pat naudotųsi šios verslo zonos teikiamais privalumais bei lengvatomis.

Kauno oro uosto pakilimo tako ilgis yra 3250 metrų be jokių svorio apribojimų. Tai - labai reikšmingas Kauno privalumas.  Norima statyti vieną didesnį angarą, perkelti Helisotos sraigtasparnių remonto bazę, taip pat - galimybę dažyti orlaivius.

Kauno LEZ vadovas Vytautas Petružis pranešė, kad jau kitų metų pirmąjį pusmetį turi būti baigti tiesti privažiavimo keliai, tuomet Oro parkas bus visiškai pasirengęs priimti investuotojus. Preliminariais skaičiavimais, šis parkas galėtų sukurti apie 600 naujų darbo vietų.

Susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius sakė norįs išgirsti ir verslininkų įsipareigojimų dėl konkrečių investicijų. Tuomet esą sparčiau spręstų reikalus valdžios institucijos, savivaldybės, paslaugas teikiančios įmonės.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.