Konferencija „Jaunas verslas“: kur slypi raktas į verslo sėkmę?

Kaip rasti savo kelią ir startuoti versle? Kaip išmokti laimėti derybose? Ar būtinas aukštasis išsilavinimas aukštojoje mokykloje tam, kad įgyvendinčiau norimą verslo idėją? Atsakymų į šiuos ir kitus klausimus ieškojo daugiau nei 200 verslo idėjas puoselėjančių gyventojų, dalyvavę lapkričio 20 d. Kaune vykusioje konferencijoje „Jaunas verslas“.

Konferencijos „Jaunas verslas“ ir įkvepiančio verslo apdovanojimų akimirkos.<br>Organizatorių foto.
Konferencijos „Jaunas verslas“ ir įkvepiančio verslo apdovanojimų akimirkos.<br>Organizatorių foto.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Nov 21, 2014, 11:31 AM, atnaujinta Jan 20, 2018, 10:54 PM

Šią konferenciją surengė Verslumo skatinimo fondo (VSF) paskolų išdavimą koordinuojanti Lietuvos centrinė kredito unija (LCKU).

Konferencijos dalyvius savarankiškai veiklai stengėsi įkvėpti jauni, Lietuvoje ir užsienio šalyse žinomi verslo profesionalai – viena iš „Vinted“ (manodrabuziai.lt) įkūrėjų Milda Mitkutė, svetainės makalius.lt savininkas Rimvydas Širvinskas – Makalius, publicistas Andrius Užkalnis, stebink.lt vadovas Justinas Pikelis, taip pat įvairių verslo sričių ekspertai – derybų ir viešojo kalbėjimo treneriai Igoris Vasiliauskas ir Viktorija Česonytė, socialinių tinklų ekspertas Aidis Dalikas.

Žinias tobulinti reikia ne tik universitetuose

„Vinted“ prekės ženklo įkūrėja M. Mitkutė – gyvas pavyzdys, kaip visiškai atsitiktinė, vakarėlio metu kilusi idėja gali pavirsti sparčiai besiplečiančiu tarptautiniu verslu. Mergina pasidalijo, kad prieš penkerius metus kraustydamasi iš Kauno į sostinę pastebėjo turinti daug nenešiojamų drabužių, kurie buvo panaudoti vos keletą kartų – tai paskatino ją mainytis su draugėmis, o vėliau šį procesą perkelti ir į virtualias erdves.

Šiuo metu „Vinted“ biurai įsikūrę tokiuose miestuose, kaip Paryžius, Varšuva, Miunchenas, San Franciskas, Praha ir kt.

Konferencijos metu tarp dalyvių ir lektorių įsivyravo diskusija, ar būtinas išsilavinimas norint sukurti ir įgyvendinti sėkmingą verslo idėją. Universitetinį aukštąjį išsilavinimą turinti M. Mitkutė teigė, kad studijų metu įgytos žinios tikrai pravertė versle, bet jos komandoje yra žmonių, kurie taip ir nebaigė studijų, tačiau jie savarankiškai gilino vadybos, informacinių technologijų ar kitokias žinias, kurias nuolat taiko „Vinted“ versle.

Lektorė pabrėžė, kad norint išlikti rinkoje, visi – ir aukštąją išsilavinimą įgiję, ir jo neturintys – verslininkai privalo nuolat tobulinti savo kompetencijas ir niekada nesustoti. Pasak M. Mitkutės, plečiant veiklą būtina galvoti apie keletą žingsnių į priekį ir viską daryti laiku. „Mūsų komanda šiandien yra tokia, kokią ir norėtume turėti po 6 mėnesių“, – teigė „Vinted“ įkūrėja.

Verslininkas J. Pikelis šiuo klausimu buvo panašios nuomonės. Teisės studijų nebaigęs jaunuolis nusprendė savarankiškai lavinti įgūdžius kurdamas verslą, taip pat vaikinas stiprina žinias neformaliu būdu, dalyvaudamas įvairiose verslumo švietimo programose, seminaruose ir mokymuose.

„Pačios geriausios pamokos man – praktinės situacijos, jų metu išmokau gerokai daugiau nei universiteto suole“, – teigė J. Pikelis.

Iš minios išsiskirti – verta

Publicistas A. Užkalnis konferencijoje atskleidė temą „Nebijok būti keistas. Bijok būti kaip visi“, pateikdamas nemažai praktinių pavyzdžių, kaip galima išsiskirti iš aplinkos. Vyras pabrėžė, kad ypatingai svarbu tikėti savimi ir nereaguoti į neigiamas aplinkinių replikas, nes jų visada bus.

Kiti pranešėjai pasakojo apie nieko nekainuojančias jauno verslo reklamos galimybes, naujai užgimusių idėjų virsmą įmonėmis, dalino patarimus, kokiu būdu, pasitelkus balso toną bei kūno kalbą, sudaryti gerą įspūdį nepažįstamiems žmonėms.

Įkvepiantiems verslams – apdovanojimai

Konferencijos metu taip pat buvo apdovanoti lrytas.lt svetainėje dvi savaites vykusio konkurso „Jaunas verslas“ nugalėtojai. Šiame konkurse varžėsi 10 jauno verslo istorijų, prie kurių atsiradimo prisidėjo 56 kredito unijų finansavimas iš VSF. Nuo megztų vokų, anglų kalbos mokyklėlės mažiesiems iki netradicinio pastatų apšiltinimo ar kačių kavinės – tokios įvairaus pobūdžio verslo idėjos buvo pateiktos lrytas.lt skaitytojų balsavimui.

Susumavus svetainės lrytas.lt skaitytojų balsavimo rezultatus, trečiąją vietą užėmė Kaune veikiantis saldžių pieno kokteilių baras „Milkosa“, antrąją Utenos dizaino ir reklamos paslaugų įmonė „Colorita“.

Pirmąją vietą konkurse „Jaunas verslas 2014“ pasidalijo dvi jaunos įmonės – viena jų surinko didesnį bendrą balų skaičių, kita – palankesnį skaitytojų įvertinimą. Konkurso laimėtojams skirtos statulėlės konferencijos metu buvo įteiktos Jurbarko architektūros įmonės „Ingos projektavimo studija“ vadovei Ingai Šarmantaitei ir Kaišiadoryse įsikūrusios žūklės bei medžioklės reikmenų parduotuvės „Baltijos žvynas“ savininkui Edgarui Lapinskui.

„Ingos projektavimo studijos“ įkūrėja I. Šarmantaitė teigė, kad jei yra žmonių, abejojančių, ar verta pradėti savarankišką veiklą, jie, pirmosios vietos laimėtojai – gyvas įrodymas, jog tikrai verta. Abu verslininkai jaučiasi įgiję didžiulio pasitikėjimo savo jėgomis bei atliekama veikla.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.