Ar modernizacijos tempas kenkia kokybei?

Kokybė – pagrindinis Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programos prioritetas. Kaip sekasi jo laikytis, padidėjus renovacijos tempams ir vienu metu atnaujinant ne dešimtis, o šimtus daugiabučių visoje Lietuvoje, sutiko papasakoti Būsto energijos taupymo agentūros (BETA) Projektų įgyvendinimo kokybės priežiūros skyriaus vedėjas Edvardas Petrauskas.

Kokybė – pagrindinis Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programos prioritetas.<br>V.Balkūno nuotr.
Kokybė – pagrindinis Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programos prioritetas.<br>V.Balkūno nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Jun 29, 2015, 10:05 AM, atnaujinta Oct 28, 2017, 10:27 PM

Rimtų klaidų nebedaro

„Šiai dienai modernizacijos apimtys iš tikrųjų smarkiai išaugusios, renovuojami šimtai namų, pasirašyta virš 1 000 rangos darbų sutarčių. Taigi – būtų naivu tikėtis, jog nebus nei vieno skundo. Šiuo metu modernizacijos procese dalyvauja dešimtys tūkstančių gyventojų, kiekvienas turi savo nuomonę ir labai akylai stebi procesą“, – pasakoja Edvardas Petrauskas.

Pašnekovas pastebi, jog gyventojų atliekama kontrolė – viena efektyviausių priemonių, užtikrinančių modernizacijos darbų kokybę: „Kadangi į atnaujinimą gyventojai investuoja savo pinigus, jie labai suinteresuoti tuo, kad darbai būtų atlikti gerai, todėl net apie mažiausius savo įtarimus iškart praneša mums, taip pat Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijai (VTPSI). Mes iškart važiuojame įsitikinti, kaip vyksta darbai, ir kai kurie skundai iš tiesų pagrįsti.“

Pasakodamas apie klaidas, kurias dažniausia aptinka BETA bei VTPSI specialistai atvykę prie modernizuojamo namo, E. Petrauskas pažymi, kad aptinkamos klaidos gali būti ištaisytos renovacijos metu: „Rimtesnių pažeidimų, pavyzdžiui, susijusių su atitinkamų šiluminių rodiklių nepasiekimu, nėra.“

Statybininkai taip pat mokosi

BETA specialistas pažymi, kad yra kelios priežastys, dėl kurių padidėję modernizacijos tempai nepakenkė atliekamų darbų kokybei. Viena iš jų – gerėjantys statybininkų įgūdžiai ir žinios apie atnaujinimą:

„Galima pastebėti, jog statybininkai, modernizuodami namą, įgyja patirties, ir kituose namuose klaidų, jeigu jų buvo anksčiau, nebekartoja. Tai yra labai gera tendencija, kuri leidžia tikėtis, jog modernizacijos kokybė ateityje tik gerės ir tikrai neprastės. Tai, kad tiek statybos įmonės, tiek statybininkai jau turi patirties ir reikiamą kvalifikaciją, yra labai didelis pliusas, kalbant apie darbų kokybę“, – pažymi pašnekovas.

Sugriežtino ir įstatymus

E.Petrauskas konstatuoja, kad prieš kurį laiką jau sugriežtinta modernizacijos priežiūros ir kontrolės sistema yra veiksminga. Be to, ji pasipildė dar vienu svarbiu elementu – detaliai aprašytomis techninio prižiūrėtojo pareigomis ir atsakomybe:

„Statybos techninis reglamentas pasipildė nurodymu, jog techninis prižiūrėtojas turi būti apdraudęs savo veiklą ne mažiau kaip 2 metams. Kadangi modernizacija paprastai trunka vienerius metus, gyventojai turi dar metus, per kuriuos, paaiškėjus defektams, atsiradusiems dėl techninio prižiūrėtojo kaltės, nuostoliai už patirtą žalą bus atlyginami paprastesniu būdu“, – komentuoja BETA specialistas.

www.atnaujinkimebusta.lt

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.