„Swedbank“: 2 iš 3 šalies įmonių atsiskaitymus gauna pavėluotai

Didžioji dalis šalies bendrovių

Eurai.<br>M.Patašiaus nuotr.
Eurai.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Aug 5, 2015, 11:36 AM, atnaujinta Oct 21, 2017, 11:31 PM

„Kaip parodė apklausa, vėluojantys atsiskaitymai yra dažnas reiškinys, kuris verslininkams kelia nemažai iššūkių. Su tuo paprastai susiduria įmonės, kurios teikia paslaugas didesniam skaičiui gyventojų. Dėl uždirbtų, tačiau negautų pajamų įmonė rizikuoja pritrūkti apyvartinių lėšų, todėl gali vėluoti atlyginimai darbuotojams ir atsiskaitymai su partneriais. Tai bendrovei tam tikrais atvejais reiškia ir papildomas išlaidas, nes sutrikus mokėjimų grandinei jai pačiai ima kauptis delspinigiai“, – sako „Swedbank“ Lėšų valdymo pardavimų palaikymo departamento direktorius Deimantas Trumpickas.

Pasak banko atstovo, dažnai sąskaitų apmokėjimai vėluoja dėl įvairių praktinių priežasčių. Dalį sąskaitų gyventojai gauna paštu, kitas – elektroniniu būdu, skiriasi sąskaitų gavimo laikas, todėl dalis jų gali tiesiog pasimesti arba pasimiršti. Be to, šis procesas reikalauja laiko – reikia prisijungti prie interneto banko ir atskirai suvesti kiekvieno mokėjimo duomenis arba specialiai vykti į banko padalinį.

Įmonėms efektyviau surinkti lėšas iš mokėtojų galės padėti nauja elektroninės sąskaitos paslauga, kurią bankai pradės teikti nuo šio rudens.

„Daugiau nei 70 proc. šalies įmonių sąskaitas savo klientams pateikia elektroniniu būdu. Mokėtojams, kurie pradės taikyti e. sąskaitų teikimą, sąskaitos bus automatiškai suformuojamos ir įkeliamos į interneto banką, kur jas patogu peržiūrėti ir vienu mygtuko paspaudimu patvirtinti mokėjimą. Nebereikės kaskart įvesti mokėjimo duomenų, todėl sumažės mokėjimų klaidų, sąskaitos bus apmokamos greičiau. Klientai taip pat galės pasirinkti automatinio sąskaitos apmokėjimo galimybę, o tai mažins uždelstų apmokėjimų tikimybę“, – pažymi D. Trumpickas.

Remiantis apklausos rezultatais, kas dešimta įmonė (10 proc.) nurodo, kad lėšų surinkimas iš klientų ar partnerių reiškia didelius mokėjimų administravimo kaštus. „Swedbank“ ekspertas atkreipia dėmesį, kad e. sąskaitos bus gera paskata mokėtojams atsisakyti popierinių sąskaitų, o tai leis daugeliui įmonių sumažinti administravimo darbų apimtis ir išlaidas.

E. sąskaitų paslauga ypač aktuali bendrovėms, kurių klientai šiuo metu sąskaitas apmoka tiesioginiu debetu. Nuo 2016 m. sausio 1 dienos, Lietuvai perėjus prie bendrosios mokėjimų eurais erdvės SEPA, šiuo metu teikiamos tiesioginio debeto paslaugos nebeliks, nes ji neatitinka SEPA reikalavimų. E. sąskaita veiks kaip alternatyva tiesioginiam debetui, tačiau turės ir nemažai kitų privalumų, kurių iki šiol tiesioginio debeto paslauga neturėdavo.

Reprezentatyvią 500 įmonių apklausą „Swedbank“ užsakymu gegužės mėn. atliko tyrimų bendrovė TNS LT.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.