Auditoriai iššukavo Finansų ministeriją ir mokesčių inspekciją

Auditoriai užvėrė ir Finansų ministerijos, ir Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) durtis. Jie baigė tikrinti, kaip abi šios institucijos valdo mokesčių fondą. Taip pat jie vertino, ar ministerijos finansinėse ataskaitose pateikta informacija yra patikima – ar ji parodo teisingus finansinius rezultatus ir finansinę būklę.

Daugiausia pastabų auditoriai turėjo VMI dėl informacinių sistemų modifikavimo ir priežiūros paslaugų viešųjų pirkimų.<br>T.Bauro nuotr.
Daugiausia pastabų auditoriai turėjo VMI dėl informacinių sistemų modifikavimo ir priežiūros paslaugų viešųjų pirkimų.<br>T.Bauro nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Sep 8, 2015, 10:27 AM, atnaujinta Oct 16, 2017, 11:30 PM

VMI buvo atlikta išsami rizikos analizė, tirtos apskaitos ir vidaus kontrolės sistemos siekiant įsitikinti, ar teisingos yra VMI pateikiamos metinės finansinės ataskaitos.

Finansų ministerijos konsoliduotose ir finansinėse biudžeto vykdymo ataskaitose reikšmingų netikslumų nenustatyta, o lėšos ir turtas valdytas, naudotas ir disponuota juo teisėtai, tačiau auditoriai turėjo pastabų ministerijai pavaldžioms įstaigoms.

Audito metu nustatyta, kad ministerijai pavaldžios biudžetinės įstaigos įsigijo prekių ir paslaugų už 5,4 mln. litų (1,5 mln. eurų), pažeisdamos Viešųjų pirkimų įstatymo nuostatas.

Daugiausia pastabų auditoriai turėjo VMI dėl informacinių sistemų modifikavimo ir priežiūros paslaugų viešųjų pirkimų.

VMI Mokesčių apskaitos informacinės sistemos (MAIS) veikimo užtikrinimo paslaugas už 5,2 mln. Lt įsigijo ribodama tiekėjų konkurenciją – neužtikrino, kad kuo daugiau tiekėjų galėtų pateikti pasiūlymų.

VMI, ruošdamasi euro įvedimui, informacinių sistemų modifikavimo ir priežiūros paslaugas (dar už 5 mln. litų) pirko neskelbiamų derybų būdu, o tai, auditorių nuomone, taip pat galimai apribojo tiekėjų konkurenciją, pirkimai vyko skubotai ir galėjo sudaryti sąlygas neefektyviai panaudoti valstybės biudžeto lėšas.

Atlikę VMI auditą, auditoriai trečius metus iš eilės atsisakė pareikšti nuomonę dėl šio fondo finansinių ataskaitų teisingumo.

Valstybės kontrolė jau ankstesnių VMI auditų metu taip pat buvo nustačiusi MAIS, kuria tvarkoma VMI MF apskaita, veikimo ir valdymo trūkumų.

Šie trūkumai didina duomenų pažeidžiamumo ir patikimumo riziką, turi neigiamos įtakos tvarkant mokesčių fondo buhalterinę apskaitą, sudarant finansines ir kitas ataskaitas.

Kadangi VMI buhalterinė apskaita tvarkoma trūkumų turinčia MAIS, auditoriai negalėjo įsitikinti, kad 2014 m. mokesčių fondo apskaitoje duomenys apie mokesčių mokėtojų mokestines prievoles, jų vykdymą teisingai registruojami, grupuojami ir teisingai atskleidžiami finansinėse ir kitose ataskaitose. VMI šią problemą planuoja spręsti 2015–2016 m.

Taip pat audito metu auditoriai pateikė pasiūlymus dėl pridėtinės vertės, nekilnojamojo turto, pelno mokesčių, akcizų už elektros energiją, įmokų į Garantinį fondą apskaitos ir kontrolės procedūrų gerinimo, tai padės surinkti daugiau pajamų į valstybės ir savivaldybių biudžetus.

Anot VMI pranešimo, išties yra būtina keisti teisinį mokesčių paskirstymo reglamentavimą.

„VMI su Finansų ministerija ieškos būdų, kaip supaprastinti didžiausią administracinę naštą sukuriančias mokesčių taisykles, dėl kurių apkraunama laikinais įrašais Mokesčių apskaitos informacinė sistema.

VMI jau ėmėsi priemonių, kad Mokesčių apskaitos informacinė sistema veiktų sklandžiai, taip pat jau audito metu reagavo į auditorių pasiūlymus bei ėmėsi priemonių, kad būtų užtikrintas įmokų surinkimas, koregavo mokesčių grąžinimo reglamentavimą, mokesčių administravimo procesus“, - situaciją pakomentavo VMI.

Vis dėlto audito metu VMI ekspertų ir Valstybės kontrolės auditorių nuomonės išsiskyrė dėl viešųjų pirkimų vertinimo. VMI nuomone, efektyviai naudojant valstybės lėšas buvo pasirinkti optimaliausi viešųjų pirkimų būdai, siekiant laiku pasiūlyti mokesčių mokėtojams stabiliai veikiančias e. paslaugas ir užtikrinti Mokesčių apskaitos informacinės sistemos veikimą.

EP Rinkimai

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.