Prancūzijos turizmo bendrovės „Accor“, kuriai priklauso viešbučių tinklas visame pasaulyje, akcijų vertė nukrito 5,1 proc., aviakompanijos „Air France“ – 6,5 procento.
„Apie 2,6 mlrd. eurų (2,79 mlrd. dolerių) išgaravo iš STOXX 60 Travel & Leisure indekso baiminantis, kad šį sektorių gali paveikti prarastas klienų pasitikėjimas“, – rašo agentūra. Kitaip tariant, turizmo ir laisvalaikio sektoriaus akcijų vertė nukrito 2,6 mlrd. eurų.
Štai „Eurostar“ akcijos, taip pat Paryžiaus Charles de Gaulle ir Orly oro uostų akcijos nuvertėjo daugiau kaip 4 procentais.
Prabangos prekių gamintojai ir prekiautojai taip pat skaičiuoja nuostolius: Prancūzijos mados namų „Hermès International, S.A.“, o taip pat didžiausios pasaulyje ir antros pagal dydį prabangos prekių įmonių grupių „LVMH Moët Hennessy“ ir „Kering“ akcijos nuvertėjo daugiau kaip 1 procentą.
„Paryžius – viena iš svarbesnių vietų pasaulyje, jeigu kalbėsime apie prabangos prekių gamintojus. Ypač neigiamai visa tai atsiliepia apsiprekinimui, kurio prieš Kalėdas ir Naujuosius metus laukia mažmenininkai“, – pažymi „Roche Brune Asset Management“ ekspertas Gregoire`as Laverne`as.
Analitikai neabejoja, kad teroristų išpuolis Paryžiuje turės ilgalaikių neigiamų pasekmių tiek turizmui, tiek mažmeninei prekybai, tačiau, pažymi „Reuters“, tai atveria naujas galimybes prekiautojams internetu.
Kaip buvo skelbta, lapkričio 13 dienos vakare Paryžiuje teroristai surengė keletą išpuolių. Lapkričio 16 dienos duomenimis per sprogimus žuvo ar nuo sužeidimų mirė 132 žmonės, sužeista daugiau kaip 350, iš kurių bemaž 100 būklė kritinė.
Parengė Leonas Grybauskas