„Ryanair“ ir „Wizz Air“ mūšis Lietuvoje: kas laimės?

Pigių skrydžių kompanijos „Ryanair“ ir „Wizz Air“ Lietuvoje rimtai surėmė ietis. Kai „Wizz Air“ paskelbė apie skrydžius iš Palangos į Londoną, tomis pačiomis pėdomis pasekė ir „Ryanair“. Vengrų kompanija patyliukais perima kryptis iš airių aviatorių, pavyzdžiui, į Šiaurės Angliją ir Škotiją. Abi kompanijos kone vienu metu skelbia bilietų išpardavimus, o į Londoną iš Lietuvos lėktuvai kyla kas kelios valandos. 

„Wizz Air“ ir „Ryanair“ karai tęsiasi
„Wizz Air“ ir „Ryanair“ karai tęsiasi
„Ryanair“ Komercijos direktoriaus pavaduotoja K.Shelly neigia, kad „Wizz Air“ airiams Lietuvoje lipa ant kulnų.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
„Ryanair“ Komercijos direktoriaus pavaduotoja K.Shelly neigia, kad „Wizz Air“ airiams Lietuvoje lipa ant kulnų.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Jan 15, 2016, 4:37 PM, atnaujinta Jun 11, 2017, 1:14 AM

„Wizz Air“ keleivių skaičius Lietuvoje paaugo ketvirtadaliu, o tai pakeitė „Ryanair“ toną mūsų šalyje: nesigirdi grasinimų palikti Lietuvą.  

Ar Airijos bendrovė praranda pigių skrydžių kompanijos Nr1 statusą Lietuvoje? To Lrytas.lt paklausė „Ryanair“ Komercijos direktoriaus pavaduotojos Kate Sherry.  

– Derybos dėl skrydžių į Palangą truko daug metų, tačiau „Ryanair“, panašu, apsisprendė tik tada, kai apie maršrutą į šį kurortą paskelbė „Wizz Air“. Ar konkurentai jus taip privertė suskubti?

– Mes šiandien paskelbėme apie naują maršrutą į Palangą iš Londono Stanstedo oro uosto. Palanga yra jau trečia mūsų kryptis Lietuvoje, o skrydžiai vyks du kartus į savaitę. Iš viso šią žiemą bus naujos penkios kryptys iš Lietuvos.

Palanga yra patrauklus maršrutas ir turintis potencialo. Didžiojoje Britanijoje gyvena ir dirba daug lietuvių iš Vakarų Lietuvos. Be to, netoli yra Klaipėda, tad vasarą šis maršrutas turėtų būti tikrai populiarus.

Mes puikiai žinome, kad Didžiojoje Britanijoje dirbančių lietuvių giminės ir draugai yra čia, tad tai bus dar viena galimybė jiems patogiai atvykti.

Iš tiesų, derybos dėl Palangos maršruto truko ilgai, tačiau sprendimas, kaip matote, buvo padarytas po to, kai visi trys Lietuvos oro uostai buvo sujungti į vieną bendrovę.

Palangos oro uostas daug laiko yra pustuštis, tik kelios aviakompanijos skraido į šį miestą. Tačiau turi gerą infrastruktūrą, tuo mes ir naudosimės. 99 procentai keleivių registruojasi internetu, tad skrydžiams Palangos oro uostas yra patogus, nedidelis. Be to, tai mums leidžia taikyti žemas bilietų kainas, bilietų kainos į Londoną prasidės nuo 19,99 eurų į vieną pusę.

– Bet tai jūs padarėte po „Wizz Air“ pareiškimo. 

– Nesutikčiau, kad mūsų konkurentų sprendimas skraidyti į Palangą mus privertė greičiau apsispręsti, mes nejaučiame jokio spaudimo. Mūsų kainos vis tiek yra mažesnės.

Faktas tas, kad mes turime 390 lėktuvų, ir turime nuspręsti, kaip juos kuo efektyviau panaudoti. Stanstedo oro uoste dabar jau laikome 40 lėktuvų, tad tik neseniai atsirado galimybė pradėti skrydžius į Palangą. Taigi apsisprendėme ne dėl konkurentų žingsnio, o dėl to, kad atsirado tokia galimybė.

Lietuvos oro uostus valdanti bendrovė taip pat pamatė, kad skrydžiai į Palangą būtų teisingas žingsnis, tad džiaugiamės, kad pasiekėme tokį susitarimą.

– Tačiau reikia pastebėti, kad „Wizz Air“ jums lipa ant kulnų: didina maršrutų skaičių, skraidina ten, kur anksčiau jūs gabendavote keleivius. Pavyzdžiui, anksčiau „Ryanair“ skraidino lietuvius į Edinburgą ir Lydsą. Dabar šių skrydžių neliko, nes „Wizz Air“ skraidina į netoli esančius Glazgą ir Donkasterį. „Wizz Air“ dažniau skelbia bilietų išpardavimo akcijas nei „Ryanair“. Ar nesibaiminate, kad jūsų konkurentai Lietuvoje gali tapti pigių skrydžių kompanija Nr1?

– Nemanau, kad yra tokia rizika. Mes turime daugiau pranašumų: mūsų bilietų kainos yra mažesnės, į saloną galime įsinešti daugiau nemokamo bagažo, mes skraidiname daugiau maršrutų.

Pavyzdžiui, Palanga „Ryanair“ kompanijai yra 201 maršrutas Europoje. Iš viso turime 390 lėktuvų, kuo negali pasigirti kitos pigių skrydžių bendrovės.

Daugėja maršrutų iš Vilniaus, Kauno, tad su „Ryanair“ galima pasiekti daugiau taškų. Tad tikrai nesibaiminame, kad mus konkurentai gali pralenkti Lietuvoje.

– Kokie jūsų lūkesčiai Palangoje?

– Mes neabejojame, kad paklausa skrydžiams į Palangą bus labai didelė, nes galime leisti taikyti nedideles kainas.

Nauja kryptis, manome, leis pritraukti daugiau keleivių iš Vakarų Lietuvos, kuriems anksčiau buvo ne taip patogu susisiekti su Londonu.

Be to, kai atsiranda nauja „Ryanair“ kyptis, tai stimuliuoja žmones daugiau keliauti iš tų regionų. Tad tikimės, kad paklausa šiam maršrutui bus didelė.

– Galima pastebėti, kad Lietuvoje pasikeitė „Ryanair“ tonas. Dar spalį kompanijos „Ryanair“ komercijos vadovas, kalbėdams su lrytas.lt, perspėjo iškelsiantis skrydžius iš Kauno į Vilnių dėl nepalankių mokesčių. Tačiau į Kauną keliasi „Wizz Air“, o jūsų perspėjimų jau negirdėti. Ar kažkas keičiasi?

– Iš tiesų Kaunas buvo sunerimęs. Skrydį į Birmingemą perkėlėme iš Kauno į Vilnių, tad iš Lietuvos sostinės skrydžius tik intensyvinsime. Mokesčių politika mums ir dabar kelia susirūpinimą, nes jei mokesčiai didesni Kaune, mes negalime taikyti žemesnių kainų bilietams, o skrydžiai iš Vilniaus gali būti konkurencingesni keleivių prasme.

Tad Kauno oro uostas turi būti patrauklesnis kainų prasme, kad žemesnės kainos pritrauktų daugiau keleivių. Taigi tai yra labai svarbu mums. Tačiau ar bus daugiau pokyčių? Kol kas ne, daugiau skrydžių iš Kauno į Vilnių mes neperkėlėme.

Kauno oro uostas mums išlieka labai svarbus, nes pastebime, kad ten turime daug lojalių mums keleivių. Tad didiname skrydžių kiekį iš Kauno, kalbu apie skrydžius į Kopenhagą ir Izraelį.

– Kokias sąlygas keliate oro uostams dabar?

– Tai yra vienas iš pagrindinių klausimų ne tik Lietuvoje, bet ir visoje Europoje. Oro uostai konkuruoja dėl mūsų skrydžių. Ir laimi tie, kurie pasiūlo geriausias sąlygas. Nuo sąlygų priklauso, ar mes didiname skrydžių, maršrutų skaičių. Tačiau apie konkrečias sąlygas nenoriu kalbėti, nes tai yra konfidencialu.

Vilniaus, Kauno ir Klaipėdos oro uostai palyginti yra netoli vienas kito. Tačiau mes deramės bendrai su viena kompanija, valdančia šiuos oro uostus.

– Kaip atpigusi nafta keičia bilietų kainas? „Ryanair“ anksčiau skelbė, kad tai paveiks kainas, netgi kils kainų karai. Tačiau be padažnėjusių išpardavimų nieko panašaus nematyti. Ką jūs apie tai manote?

– Naftos kaina yra viena iš pagrindinių veiksnių, keičiančių bilieto kainą. Kainos sumažėjusios ir tą keleiviai turėtų pastebėti. Atpigusi nafta mums leidžia sutaupyti, todėl mes mažiname kainas. Žinoma, galima tikėtis ir kainų karo.

Sunku pasakyti, kiek konkrečiai sumažėjo kaina, nes tai labai priklauso nuo maršruto.

– Gal pastebite kokių nors pokyčių Lietuvoje? Turiu omenyje keleivių pasirinkimus, nes „Ryanair“ paslaugomis naudojasi emigrantai arba jų artimieji.

– Galiu pasakyti tik iš asmeninių pastebėjimų skrendant į Lietuvą. Anksčiau daugiau žmonių skraidydavo po vieną, o dabar grupėmis, skrendama šeimomis, su vaikais. Matyti, kad tėvai kalba lietuviškai, o vaikai, pavyzdžiui, jau angliškai arba su airišku akcentu. Anksčiau skraidydavo tik ten, kur dirba, o dabar keliauja po įvairias šalis, ir ne po vieną, o su draugais, šeimomis. Manau, kad tai yra skritumas tarp to, kas buvo prieš keletą metų.

Anksčiau matydavome, kaip lietuviai grįžta namo, į Lietuvą, vieni, pas savo šeimas. O dabar jau skrenda visi kartu.

EP Rinkimai

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.