LJL laivai bus parduodami skubos tvarka

Klaipėdos apygardos teismas leido bankrutuojančios laivybos bendrovės „Lietuvos jūrų laivininkystė“ (LJL) bankroto administratoriui skubos tvarka parduoti įmonei priklausančius 5 laivus.

Du LJL laivai – „Venta“ ir „Deltuva“ – yra Klaipėdos uoste, laivas „Romuva“ plaukia Viduržemio jūroje ir yra netoli šiaurinės Tuniso pakrantės, laivas „Raguva“ – stovi Ispanijos Seutos uoste, „Voruta“ – Las Palmo uoste.<br>V. Ščiavinsko nuotr.
Du LJL laivai – „Venta“ ir „Deltuva“ – yra Klaipėdos uoste, laivas „Romuva“ plaukia Viduržemio jūroje ir yra netoli šiaurinės Tuniso pakrantės, laivas „Raguva“ – stovi Ispanijos Seutos uoste, „Voruta“ – Las Palmo uoste.<br>V. Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Feb 29, 2016, 2:43 PM, atnaujinta Jun 6, 2017, 2:25 AM

„Tam, kad būtų pasiekti bankroto proceso tikslai nagrinėjamojoje byloje, tikslinga leisti bankroto administratoriui skubiai iki „Lietuvos jūrų laivininkystės“ kreditorių reikalavimų patvirtinimo ir kreditorių pirmojo susirinkimo sušaukimo, iš varžytinių už didžiausią turto vertintojų nustatytą kainą parduoti „Lietuvos jūrų laivininkystei“ nuosavybės teise priklausančius laivus“, – rašoma vasario 26 dieną Klaipėdos apygardos teismo priimtoje nutartyje.

LJL bankroto administratorius Dalius Volskis BNS praėjusią savaitę teigė, kad gavus teismo leidimą LJL laivai bus nedelsiant parduodami varžytinėse. Anot jo, įmonės kreditorių susirinkimas turėtų įvykti kovo pabaigoje.

Teismo nutartyje nurodoma, kad vien uosto mokesčiai už LJL laivus per mėnesį sudaro 87 tūkst. eurų, o bendra laivų išlaikymui reikalinga suma per mėnesį siekia beveik 564 tūkst. eurų.

„Uždelsus pardavimą ir neturint galimybės laivus tinkamai prižiūrėti ir juos išlaikyti, ženkliai sumažėtų jų vertė. Apie tokią grėsmę nurodoma ir nepriklausomo vertintojo „Marine Shipsale Services“ laivų vertės nustatymo pažymose. Teisme negauta jokių įrodymų ir prieštaravimų, kad skubus laivų pardavimas pažeidžia kreditorių reikalavimus, ar, kad vėliau laivų vertė pakils ir juos bus galima parduoti už didesnę kainą“, – rašoma Klaipėdos apygardos teismo nutartyje.

Nutartyje taip pat pažymima, kad pagrindinis LJL kreditorius SEB bankas ir didžiausias įmonės akcininkas bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ pritaria skubiam laivų pardavimui. „Lietuvos geležinkeliai“ ir SEB bankas sausį sutiko iki laivų pardavimo padengti visas jų išlaikymo išlaidas, tačiau, anot teismo nutarties, informavo LJL bankroto administratorių, kad neturės galimybės apmokėti laivų išlaikymą 6 mėnesius – tiek, kiek užtruktų jų pardavimas, vykdant įprastą bankroto procedūrą.

Du LJL laivai – „Venta“ ir „Deltuva“ – yra Klaipėdos uoste, laivas „Romuva“ plaukia Viduržemio jūroje ir yra netoli šiaurinės Tuniso pakrantės, laivas „Raguva“ – stovi Ispanijos Seutos uoste, „Voruta“ – Las Palmo uoste.

4 LJL laivai yra įkeisti SEB bankui, 1 – „Lietuvos geležinkeliams“ ir Smiltynės perkėlai, kuri pernai gegužę LJL suteikė trumpalaikę 0,5 mln. eurų paskolą.

Teismas pernai gruodžio 14 dieną paskelbė, kad LJL yra nemoki, neatsiskaito su kreditoriais ir darbuotojais, todėl iškėlė bendrovei bankroto bylą. Pasak teismo, pernai spalio pabaigoje LJL turtas buvo apie 31 mln. eurų, iš jų ilgalaikis – 24 mln. eurų, o įmonės įsiskolinimai viršijo 22,5 mln. eurų, iš kurių 12,814 mln. eurų – SEB banko paskolos likutis, skola darbuotojams – 1,54 mln. eurų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.