„Mūsų tikslas – atkreipti dėmesį į tai, kad Lietuvoje nėra sąžiningos prekybos ženklu pažymėtų vaisių. Tuo tarpu Vakarų valstybėse jų apstu. Vartotojai turi turėti teisę rinktis. Kartu jie turėtų būti informuoti ką reiškia minėtas žymėjimas ir kokį poveikį jis daro plantacijose dirbantiems žmonėms. Paprastais žodžiais tariant ar pirkdami vaisius mes remiame represijas, smurtą prieš profesinių sąjungų narius ir streikų dalyvius, ant darbuotojų galvų purškiamų pesticidų praktiką, ar vis dėlto užtikriname profesinių sąjungų gyvavimą, lėšas bendruomenių socialinėms reikmėms ir nuolatinę darbuotojų teisių užtikrinimo kontrolę“, – sako Susivienijimo Žali.LT savanoriai.
Pasak savanorių, kiekviena prekė, nepriklausomai iš kur ji kilusi – turi savo kainą. Ir jei jos nesumoka vartotojai, tai neretai reiškia, kad ją jau savo sveikata padengė jos augintojai ar gamintojai. Todėl alternatyvos atsiradimas – būtų puikus žingsnis, kuriuo kiekvienas vartotojas galėtų prisidėti prie sąžiningesnės tiekimo grandinės sukūrimo.
„Daugelis vartotojų ieško kuo pigesnių vaisių, tačiau retas žino, kad po maža kaina bandoma paslėpti tai, kas iš tiesų vyksta vaisių plantacijose. Šių metų pradžioje „Le BASIC“ – Prancūzijos socialinio poveikio biuro atlikta bananų rinkos Lietuvoje analizė atskleidė, kad plantacijos darbininkui tenka 8,2 proc. nuo bananų kainos, tuo tarpu prekybos centrai atsiriekia net 37 procentus. Tai puikiai iliustruoja kas turi daugiau galių rinkoje, ypač tokioje – kurioje nėra pardavinėjama „sąžiningos prekybos“ ženklu pažymėtų vaisių“, – teigia 22 Europos ir 5 parnerius iš Pietų šalių vienijančio projekto „Make fruit fair“ projekto vadovė Darija Skvarnavičiūtė.