Specializuota parduotuvė: kai klientai grįžta dėl išskirtinių pardavėjų

Užsukęs į nedidelę jaukią parduotuvę pirkėjas gali pasijusti lyg vartydamas seną enciklopediją su įstabiomis iliustracijomis. Pardavėjas tarsi dėmesingas pasakotojas veda per istorijų ir įdomybių pilną pasaulį. Trumpa viešnagė specializuotoje parduotuvėje klientui gali palikti ryškų įspūdį, praplėsti akiratį ir žinias.

Specializuotoje parduotuvėje aptarnaujantis personalas klientui gali skirti daug laiko, pažinti jo pomėgius ir poreikius.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
Specializuotoje parduotuvėje aptarnaujantis personalas klientui gali skirti daug laiko, pažinti jo pomėgius ir poreikius.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Dec 16, 2016, 3:57 PM, atnaujinta Feb 9, 2018, 10:12 PM

Daugumoje specializuotų parduotuvių pirkėjus pasitinka tikri savo srities žinovai – pardavėjai, kurie ne vienerius metus gilina žinias, seka rinkos naujienas ir gali valandų valandas pasakoti apie parduodamą produktą.

Vien žinių neužtenka

Specializuotos parduotuvės pardavėjas turi pasižymėti ne tik žiniomis ir išmanymu. „Labai svarbu, kad pardavėjo akyse degtų ugnelė ir jis jaustų aistrą savo sričiai, būtų smalsus, norėtų nuolat mokytis, tobulėti. Darbdaviai investuoja į darbuotojų mokymus, nes suvokia, kad tai atneša didelę ilgalaikę naudą, daro įtaką pirkėjų lojalumui“, – pastebi Mileta Matulevičienė, specializuotų gėrimų parduotuvių tinklo „Bottlery“ vadovė.

Anot M. Matulevičienės, klientai į specializuotas parduotuves sugrįžta norėdami ne tik apsipirkti, bet ir pabendrauti su drabužių, kavos, vyno ar kitos srities ekspertais. „Klientams neužtenka vien pasiūlyti akcijų ar platų produktų asortimentą. Dažnai įžengę pro duris žmonės nori išgirsti patarimą, pasikonsultuoti, įgyti naujos patirties.

Specializuotoje parduotuvėje aptarnaujantis personalas klientui gali skirti daug laiko, pažinti jo pomėgius ir poreikius. Daugumą nuolatos užsakančių pirkėjų jau pažįstame. Pirkėjai tai itin vertina“, – teigia specializuotų gėrimų parduotuvių tinklo „Bottlery“ vadovė M. Matulevičienė. Svarbu padėti susiorientuoti

Pardavėjo asmenybės įtaką pažymi ir bendrovės „Skonis ir kvapas“ rinkodaros projektų vadovas Marius Mikulevičius.

„Lietuvoje turime 50 parduotuvių ir daugiau negu 200 darbuotojų. Didelė dalis pardavėjų bendrovėje dirba 10-15 metų ir yra puikūs savo srities žinovai, ekspertai.

Pasitaiko klientų, kurie į parduotuvę „Skonis ir kvapas“ eina tik tada, kai pamainą dirba konkretus pardavėjas. Savo ruožtu geras pardavėjas gali nė nemirktelėjęs pasakyti, ko pageidaus vienas ar kitas nuolatinis klientas“, – asmeninio ryšio svarbą pabrėžia M.Mikulevičius.

Kartu jis pripažįsta, kad yra klientų, kurie nemėgsta bendrauti su pardavėjais. Jie tiesiog greitai ir tyliai apsižvalgo parduotuvėje, suranda ir įsigyja norimą produktą. „Todėl svarbu, kad prekybos vietoje būtų paprasta orientuotis ir konkretaus produkto paieška neužtruktų.

Stengiamės, kad klientai vos įžengę perprastų, kaip išdėstytos prekių grupės: kur jie pamatys dovanų idėjas, kur šviežias kavos pupeles, o kur tiesiai iš augintojų atkeliavusią arbatą“, – dėsto pašnekovas.

Produktai, kurių neįmanoma rasti kitur

Stebėdami pirmą kartą į specializuotą parduotuvę įžengusį klientą, pardavėjai leidžia jam apsiprasti, susipažinti su nauja erdve. „Bottlery“ plečia specializuotų gėrimų parduotuvių tinklą, todėl auga ir naujų pirkėjų srautas.

„Pirmą kartą pas mus apsilankęs klientas dažnai nustemba, kai išvysta daugiau negu tūkstantį skirtingų pavadinimų prekių. Todėl draugiška konsultacija padeda susiorientuoti, išsirinkti.

Kai klientas sugrįžta, mums visada įdomu išklausyti jo nuomonę apie produktą“, – šypsosi „Bottlery“ vadovė Mileta Matulevičienė. Ji pažymi, kad „Bottlery“ lentynose galima rasti 130 skirtingų prekės ženklų, iš kurių trečdalio nėra jokioje kitoje Lietuvos parduotuvėje.

Lapkritį „Bottlery“ atidarė parduotuvę Klaipėdoje, pramogų centre „Akropolis“, o gruodžio pradžioje dar viena „Bottlery“ parduotuvė buvo atidaryta ir atsinaujinusiame prekybos centre „Mega“ Kaune. „Vadinasi, metų pabaigoje turėsime 12 parduotuvių Lietuvoje ir vieną Latvijos sostinėje Rygoje“, – skaičiuoja M. Matulevičienė.

Nuolat mokosi ir kaupia žinias

Specializuotų parduotuvių sėkmei didelę įtaką turi darbuotojų kompetencija ir savo srities išmanymas. Tačiau senbuviai negali būti lyg savo pasaulyje gyvenantys uždari snobai – verslo plėtra sklandžiai vyks tik tuomet, kai patyrę darbuotojai dalinsis savo žiniomis su naujokais.

„Bottlery“ santykius su darbuotojais grindžia pasitikėjimu, todėl naujo personalo ieškome pirmiausia prašydami kolegų rekomendacijų. Jie žino, kad svarbiausias atrankos kriterijus yra asmeninės žmogaus savybės: pozityvus požiūris, energija ir noras mokytis“, – teigia M. Matulevičienė. Pasak jos, mokymai yra didelė „Bottlery“ verslo sėkmės dalis.

„Kiekvieną mėnesį į bendrovę atvyksta specialistų iš viso pasaulio, kurie moko mūsų darbuotojus. Dalis kolektyvo žinias kasmet gilina užsienio vyno gamyklose, viskio ir kitų gėrimų distilerijose.

Todėl įsiklausome į darbuotojų nuomonę ir įtraukiame juos į sprendimų priėmimą, kai plečiame produktų asortimentą. Pavyzdžiui, nutinka taip, kad darbuotojas atostogaudamas paragauja produkto, šis jam patinka, todėl grįžęs pasiūlo kolegoms naujieną atvežti į Lietuvą.

Randame gamintojus, bendraujame su tiekėjais, ir nutiesiame kelią naujam produktui į Lietuvos rinką“, – pasakoja „Bottlery“ vadovė.

Produkto kelią mato iš arti

Kad artimas darbuotojų santykis su produktu padeda sukurti papildomą vertę tvirtina ir M.Mikulevičius.

Pašnekovo teigimu, nuolatinės „Skonio ir kvapo“ atstovų kelionės į arbatos ir kavos augimvietes leidžia pačiupinėti, įvertinti produktą ir pažinti jį auginančius žmones.

„Perkame tiesiai ir augintojų. Žinome, kaip arbata buvo auginama, skinama, džiovinama. Todėl esame tikri dėl aukštos kokybės“, – sako „Skonio ir kvapo“ rinkodaros projektų vadovas.

Anot M.Mikulevičiaus, aukšta produktų kokybė yra viena iš svarbiausių priežasčių, kodėl pirkėjai lankosi specializuotose parduotuvėse.

EP Rinkimai

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.