Ypatinga trijulė - Lietuvos, Islandijos ir Lenkijos darželinukai kartu skaičiuoja ne tik planetas

„Pažvelkit į dangų“, – ar dažnai suaugusieji, imdami vaikus už rankos, atkreipia mažylių dėmesį į tai, kas tarsi savaime suprantama? Galbūt suaugusiam žmogui pakanka žinoti, kad kosmoso platybė yra beribė.  Tačiau vaikams kosmosas tai – paslapčių pasaulis, kuriame išsilieja beribė jų fantazija. 

 Projekto "Po atviru Europos dangumi" dalyviai ir kuria, ir bendrauja, ir mokosi vieni iš kitų. <br> V.Ščiavinsko nuotr. 
 Projekto "Po atviru Europos dangumi" dalyviai ir kuria, ir bendrauja, ir mokosi vieni iš kitų. <br> V.Ščiavinsko nuotr. 
 Projekto "Po atviru Europos dangumi" dalyviai ir kuria, ir bendrauja, ir mokosi vieni iš kitų. 
 Projekto "Po atviru Europos dangumi" dalyviai ir kuria, ir bendrauja, ir mokosi vieni iš kitų. 
 Projekto "Po atviru Europos dangumi" dalyviai ir kuria, ir bendrauja, ir mokosi vieni iš kitų. <br> V.Ščiavinsko nuotr. 
 Projekto "Po atviru Europos dangumi" dalyviai ir kuria, ir bendrauja, ir mokosi vieni iš kitų. <br> V.Ščiavinsko nuotr. 
 Projekto "Po atviru Europos dangumi" dalyviai ir kuria, ir bendrauja, ir mokosi vieni iš kitų. 
 Projekto "Po atviru Europos dangumi" dalyviai ir kuria, ir bendrauja, ir mokosi vieni iš kitų. 
 Projekto "Po atviru Europos dangumi" dalyviai ir kuria, ir bendrauja, ir mokosi vieni iš kitų. <br> V.Ščiavinsko nuotr. 
 Projekto "Po atviru Europos dangumi" dalyviai ir kuria, ir bendrauja, ir mokosi vieni iš kitų. <br> V.Ščiavinsko nuotr. 
 Projekto "Po atviru Europos dangumi" dalyviai ir kuria, ir bendrauja, ir mokosi vieni iš kitų. 
 Projekto "Po atviru Europos dangumi" dalyviai ir kuria, ir bendrauja, ir mokosi vieni iš kitų. 
Anglų kalbos mokytoja G.Ozarovskytė. <br> V.Ščiavinsko nuotr. 
Anglų kalbos mokytoja G.Ozarovskytė. <br> V.Ščiavinsko nuotr. 
 Projekto "Po atviru Europos dangumi" dalyviai ir kuria, ir bendrauja, ir mokosi vieni iš kitų. 
 Projekto "Po atviru Europos dangumi" dalyviai ir kuria, ir bendrauja, ir mokosi vieni iš kitų. 
 Projekto "Po atviru Europos dangumi" dalyviai ir kuria, ir bendrauja, ir mokosi vieni iš kitų. 
 Projekto "Po atviru Europos dangumi" dalyviai ir kuria, ir bendrauja, ir mokosi vieni iš kitų. 
 Projekto "Po atviru Europos dangumi" dalyviai ir kuria, ir bendrauja, ir mokosi vieni iš kitų. <br> V.Ščiavinsko nuotr. 
 Projekto "Po atviru Europos dangumi" dalyviai ir kuria, ir bendrauja, ir mokosi vieni iš kitų. <br> V.Ščiavinsko nuotr. 
 Projekto "Po atviru Europos dangumi" dalyviai ir kuria, ir bendrauja, ir mokosi vieni iš kitų. 
 Projekto "Po atviru Europos dangumi" dalyviai ir kuria, ir bendrauja, ir mokosi vieni iš kitų. 
 Projekto "Po atviru Europos dangumi" dalyviai ir kuria, ir bendrauja, ir mokosi vieni iš kitų. 
 Projekto "Po atviru Europos dangumi" dalyviai ir kuria, ir bendrauja, ir mokosi vieni iš kitų. 
 Projekto "Po atviru Europos dangumi" dalyviai ir kuria, ir bendrauja, ir mokosi vieni iš kitų. <br> V.Ščiavinsko nuotr. 
 Projekto "Po atviru Europos dangumi" dalyviai ir kuria, ir bendrauja, ir mokosi vieni iš kitų. <br> V.Ščiavinsko nuotr. 
 Projekto "Po atviru Europos dangumi" dalyviai ir kuria, ir bendrauja, ir mokosi vieni iš kitų. <br> V.Ščiavinsko nuotr. 
 Projekto "Po atviru Europos dangumi" dalyviai ir kuria, ir bendrauja, ir mokosi vieni iš kitų. <br> V.Ščiavinsko nuotr. 
 Projekto "Po atviru Europos dangumi" dalyviai ir kuria, ir bendrauja, ir mokosi vieni iš kitų. 
 Projekto "Po atviru Europos dangumi" dalyviai ir kuria, ir bendrauja, ir mokosi vieni iš kitų. 
 Projekto "Po atviru Europos dangumi" dalyviai ir kuria, ir bendrauja, ir mokosi vieni iš kitų. 
 Projekto "Po atviru Europos dangumi" dalyviai ir kuria, ir bendrauja, ir mokosi vieni iš kitų. 
 Projekto "Po atviru Europos dangumi" dalyviai ir kuria, ir bendrauja, ir mokosi vieni iš kitų. 
 Projekto "Po atviru Europos dangumi" dalyviai ir kuria, ir bendrauja, ir mokosi vieni iš kitų. 
 Projekto "Po atviru Europos dangumi" dalyviai ir kuria, ir bendrauja, ir mokosi vieni iš kitų. 
 Projekto "Po atviru Europos dangumi" dalyviai ir kuria, ir bendrauja, ir mokosi vieni iš kitų. 
 Projekto "Po atviru Europos dangumi" dalyviai ir kuria, ir bendrauja, ir mokosi vieni iš kitų. 
 Projekto "Po atviru Europos dangumi" dalyviai ir kuria, ir bendrauja, ir mokosi vieni iš kitų. 
 Projekto "Po atviru Europos dangumi" dalyviai ir kuria, ir bendrauja, ir mokosi vieni iš kitų. 
 Projekto "Po atviru Europos dangumi" dalyviai ir kuria, ir bendrauja, ir mokosi vieni iš kitų. 
 Projekto "Po atviru Europos dangumi" dalyviai ir kuria, ir bendrauja, ir mokosi vieni iš kitų. 
 Projekto "Po atviru Europos dangumi" dalyviai ir kuria, ir bendrauja, ir mokosi vieni iš kitų. 
 Projekto "Po atviru Europos dangumi" dalyviai ir kuria, ir bendrauja, ir mokosi vieni iš kitų. 
 Projekto "Po atviru Europos dangumi" dalyviai ir kuria, ir bendrauja, ir mokosi vieni iš kitų. 
 Projekto "Po atviru Europos dangumi" dalyviai ir kuria, ir bendrauja, ir mokosi vieni iš kitų. 
 Projekto "Po atviru Europos dangumi" dalyviai ir kuria, ir bendrauja, ir mokosi vieni iš kitų. 
 Projekto "Po atviru Europos dangumi" dalyviai ir kuria, ir bendrauja, ir mokosi vieni iš kitų. 
 Projekto "Po atviru Europos dangumi" dalyviai ir kuria, ir bendrauja, ir mokosi vieni iš kitų. 
 Projekto "Po atviru Europos dangumi" dalyviai ir kuria, ir bendrauja, ir mokosi vieni iš kitų. 
 Projekto "Po atviru Europos dangumi" dalyviai ir kuria, ir bendrauja, ir mokosi vieni iš kitų. 
 Projekto "Po atviru Europos dangumi" dalyviai ir kuria, ir bendrauja, ir mokosi vieni iš kitų. 
 Projekto "Po atviru Europos dangumi" dalyviai ir kuria, ir bendrauja, ir mokosi vieni iš kitų. 
 Projekto "Po atviru Europos dangumi" dalyviai ir kuria, ir bendrauja, ir mokosi vieni iš kitų. 
 Projekto "Po atviru Europos dangumi" dalyviai ir kuria, ir bendrauja, ir mokosi vieni iš kitų. 
 Projekto "Po atviru Europos dangumi" dalyviai ir kuria, ir bendrauja, ir mokosi vieni iš kitų. 
 Projekto "Po atviru Europos dangumi" dalyviai ir kuria, ir bendrauja, ir mokosi vieni iš kitų. 
 Projekto "Po atviru Europos dangumi" dalyviai ir kuria, ir bendrauja, ir mokosi vieni iš kitų. 
 Projekto "Po atviru Europos dangumi" dalyviai ir kuria, ir bendrauja, ir mokosi vieni iš kitų. 
 Projekto "Po atviru Europos dangumi" dalyviai ir kuria, ir bendrauja, ir mokosi vieni iš kitų. 
 Projekto "Po atviru Europos dangumi" dalyviai ir kuria, ir bendrauja, ir mokosi vieni iš kitų. 
 Projekto "Po atviru Europos dangumi" dalyviai ir kuria, ir bendrauja, ir mokosi vieni iš kitų. 
 Projekto "Po atviru Europos dangumi" dalyviai ir kuria, ir bendrauja, ir mokosi vieni iš kitų. 
 Projekto "Po atviru Europos dangumi" dalyviai ir kuria, ir bendrauja, ir mokosi vieni iš kitų. 
 Projekto "Po atviru Europos dangumi" dalyviai ir kuria, ir bendrauja, ir mokosi vieni iš kitų. 
 Projekto "Po atviru Europos dangumi" dalyviai ir kuria, ir bendrauja, ir mokosi vieni iš kitų. 
 Projekto "Po atviru Europos dangumi" dalyviai ir kuria, ir bendrauja, ir mokosi vieni iš kitų. 
 Projekto "Po atviru Europos dangumi" dalyviai ir kuria, ir bendrauja, ir mokosi vieni iš kitų. 
 Projekto "Po atviru Europos dangumi" dalyviai ir kuria, ir bendrauja, ir mokosi vieni iš kitų. 
 Projekto "Po atviru Europos dangumi" dalyviai ir kuria, ir bendrauja, ir mokosi vieni iš kitų. 
 Projekto "Po atviru Europos dangumi" dalyviai ir kuria, ir bendrauja, ir mokosi vieni iš kitų. 
 Projekto "Po atviru Europos dangumi" dalyviai ir kuria, ir bendrauja, ir mokosi vieni iš kitų. 
 Projekto "Po atviru Europos dangumi" dalyviai ir kuria, ir bendrauja, ir mokosi vieni iš kitų. 
 Projekto "Po atviru Europos dangumi" dalyviai ir kuria, ir bendrauja, ir mokosi vieni iš kitų. 
 Projekto "Po atviru Europos dangumi" dalyviai ir kuria, ir bendrauja, ir mokosi vieni iš kitų. 
 Projekto "Po atviru Europos dangumi" dalyviai ir kuria, ir bendrauja, ir mokosi vieni iš kitų. 
 Projekto "Po atviru Europos dangumi" dalyviai ir kuria, ir bendrauja, ir mokosi vieni iš kitų. 
 Projekto "Po atviru Europos dangumi" dalyviai ir kuria, ir bendrauja, ir mokosi vieni iš kitų. 
 Projekto "Po atviru Europos dangumi" dalyviai ir kuria, ir bendrauja, ir mokosi vieni iš kitų. 
 Projekto "Po atviru Europos dangumi" dalyviai ir kuria, ir bendrauja, ir mokosi vieni iš kitų. 
 Projekto "Po atviru Europos dangumi" dalyviai ir kuria, ir bendrauja, ir mokosi vieni iš kitų. 
 Projekto "Po atviru Europos dangumi" dalyviai ir kuria, ir bendrauja, ir mokosi vieni iš kitų. 
 Projekto "Po atviru Europos dangumi" dalyviai ir kuria, ir bendrauja, ir mokosi vieni iš kitų. 
 Projekto "Po atviru Europos dangumi" dalyviai ir kuria, ir bendrauja, ir mokosi vieni iš kitų. 
 Projekto "Po atviru Europos dangumi" dalyviai ir kuria, ir bendrauja, ir mokosi vieni iš kitų. 
Daugiau nuotraukų (42)

Lrytas.lt

May 12, 2017, 2:54 PM

Tuo ir pasinaudoja pedagogai. Žinodami, kaip sudominti mažuosius – kaip įdiegti jiems, darželinukams, ir matematikos, ir logikos, ir net užsienio kalbos žinių, pasitelkia į pagalbą fantaziją.    Mažiesiems ugdyti jie yra sukūrę projektų, kuriose užduotis susieja su kosmoso tema.  O ta patirtimi ir sukauptomis žiniomis vis dažniau dalinasi ir su kolegomis užsienyje. 

 Surengė neįtikėtiną parodą 

Netoli sostinės, Grigiškėse esantis Vilniaus savivaldybės lopšelis- darželis „Rugelis“ jau antrus  metus bičiuliaujasi su užsienio kolegomis iš Islandijos ir Lenkijos. Visus juos vienija tarptautinis projektas „Po bendru Europos dangumi".  Jis skirtas darželinukų matematiniams, astronominiams ir kalbų įgūdžiams ugdyti.

 

Šį projektą, kuris prasidėjo 2015-ųjų rugsėjį ir tęsis iki šių metų rugpjūčio pabaigos, koordinuoja Lenkija – Konine esantis 32-asis vaikų darželis. Du vaikų darželiai iš Islandijos ir Lietuvos yra projekto partneriai.  

Šis projektas finansuojamas pagal programos „Erasmus+“ 2 pagrindinį veiksmą – Tarpmokyklinė strateginė partnerystė.  Jam iš viso numatyta  29,9 tūkst. eurų, skirtų išlaidoms kompensuoti. 

 

Svarbiausios pamokos – stebint ir kuriant  

 

Kodėl projekte „Po bendru Europos dangumi“ dėmesys sutelktas į kosmosą – į tai, kuo žmogus gėrisi, bet ko protas neįstengia aprėpti?  

Pasak projekte dalyvaujančių lopšelio – darželio „Rugelis“ mokytojų, ikimokyklinėse ugdymo įstaigose astronomijai paprastai nė neskiriama dėmesio. Bet kosmosas vaikams – ypač patraukli tema. Ji lavina fantaziją.

Tačiau mokytojams nėra taip paprasta pateikti astronomijos žinių darželinukams. Juolab, kad astronomijos žinias projekte sumanyta susieti dar ir su matematika, ir su anglų kalba.   

 „Turėjome patirties. Anksčiau esame vykdę panašų projektą su mūsų dabartiniais partneriais, projekto koordinatoriais lenkais, kurie dalyvauti projekte pakvietė ir islandus“ – sakė „Rugelio“ direktorė  Regina Motiejūnienė. 

 

Visą veiklą, kokios imamasi įgyvendinant projektą „Po bendru Europos dangumi“, galima apibūdinti taip: tai trijų šalių ikimokyklinių ugdymo įstaigų partnerystė bei mokytojų tobulinimasis. 

Projekte dalyvauja visi „Rugelio“ pedagogai. Pernai  spalį jie lankėsi Islandijoje, netoli Reikjaviko esančiame miestelyje Kopavogure – Furugrund vaikų darželyje. Praeitų metų balandį patys priėmė projekto partnerius – svečius iš minėtos šalies bei Lenkijos. 

Į Islandiją mokytojai nuskrido ne tuščiomis. Jie nusivežė ir savitą anglų-lietuvių kalba surašytą knygą, kurią vaikai, padedant auklėtojoms, pagamino iš įvairių rūšiuojamų atliekų.

 

Pagal šią knygą – jos puslapius – netrukus bus pagaminta medinių dėlionių. Jomis taip pat bus pasidalinta su lenkais bei islandais.

 

 

 „Yra sukurtas ugdymo planas – ką ir per kiek laiko turime nuveikti. Visos trys šalys sutarėme, kad  integruojame į mokymo planą ir šio projekto sumanymus. Knyga, susieta su astronomija bei matematika – viena iš jo dalių“, – paaiškino R.Motiejūnienė.   

 

Mokytojai - apie patirtį ir naudą 

Štai ką kalba vaikų darželio „Rugelis“ pedagogai apie patirtį, įgytą svetur ir tą, kurią jie perdavė kolegoms Lenkijoje  bei Islandijoje. 

Zita Kurkulionienė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui:  „Pernai balandį pas mus savaitę viešėjo svečiai iš Lenkijos, Turkijos ir Islandijos. Jie lankėsi įvairaus amžiaus vaikų grupėse, apžiūrėjo kartu su tėveliais 3-6 metų amžiaus vaikų surengtą parodą „Kosmoso pasaulis vaiko akimis“, kurios eksponatai atsidūrė „Kosmoso kampelyje“ – darželio salėje. 

Svečiai stebėjo vaikų užsiėmimus, kartu atliko užduotis, susijusias su kosmoso tema. Per jų viešnagę skyrėme laiko ir kelionėms – kartu su auklėtiniais apsilankėme Etnokosmologijos muziejų bei Molėtų observatoriją. 

Svečiai su mažyliais pasiekė ir Kerniaus malūną. Ne šiaip sau – tai buvo sumanymas, skirtas matematikos užsiėmimams. Nes šešerių - septynerių vaikai ir rūšiavo grūdus, ir juos svėrė.

Viena iš mūsų kolegių – Virginija Kaziukevičienė – yra sukūrusi kompiuterinį žaidimą „Kosmoso skaičiai“. Jį dovanojome  ir projekto partneriams“. 

 

Tatjana Nareiko, priešmokyklinio ugdymo pedagogė: „Vienas projekto tikslų – susieti kosmoso temą su matematika. Kaip tai padaryti,  kad vaikai suprastų, kas gi ta Saulės sistema ir jos planetos? Atsakymas – kuriant. 

Pavyzdžiui, kartu su vaikais gaminome teleskopą, žaisdami patys kūrėme planetas, skaičiavome jas, o pavadinimus teko išmokti dar ir angliškai.

 

Daug informacijos mažiesiems suteikti galima ir parinkus  jiems suprantamų pažintinių filmukų internete: apie dienos ir nakties kaitą, kosmonautų skrydžius.

Įprasta, kad per mokslo metus kosmoso temai tegalima skirti vieną savaitę. Tuo tarpu projektas suteikė galimybę ilgalaikei veiklai, o vaikams tai – labai patraukli tema. 

Be to, pagal projektą ir pernai, ir šiemet turėjome galimybių išvažiuoti į tam tikras lankytinas vietas. Kadangi dar viena mano veiklos tema „Matematiniai vaizdiniai miesto architektūroje“, pasinaudojome proga ir iš Grigiškių su vaikais pasiekėme Vilnių. 

Stebėjome, kaip geometrinės figūros  išsidėsčiusios Senamiesčio pastatuose.  Taip mokoma, kaip atpažinti įvairias formas aplinkoje, o kartu juk turtėja ir vaikų žodynas, ir akiratis plečiasi, ir vis daugiau skaičių išmokstama: viskas susipina.     

Dar vienas svarbus dalykas – rengiantis parodai kosmoso tema, darbelius gamino vaikai kartu su savo tėvais. O bendras darbas labai stiprina jų tarpusavio ryšį. Matytumėt, kokie vaikai buvo laimingi, rodydami tai, ką sukūrė kartu su mama arba tėčiu“.  

 

Rima Šiškevičienė, vyriausioji auklėtoja: „Vaikams ypač smalsu buvo stebėti svečius. Jie stebėjosi, kad tie žmonės atrodo „kitaip“, klausinėjo, kur jie gyvena. Tad jie gavo  ir geografijos žinių, ir suprato, kad yra įvairių tautų bei kultūrinių skirtumų,

Dar viena projekto nauda – mūsų darželio ugdymo vertė pakilo ir tėvų akyse. Juntame, kad jie didžiuojasi tuo, kad pedagogai tobulinasi, stažuodamiesi kitose valstybėse.

Mums ir pačioms, mokytojoms, tai lyg žingsnis į kitą pasaulį, nors ir nelengvas. Darbai suteikia džiaugsmo. Juntame, kad esame reikalingos ir dar daug ką sugebančios. O dar nuostabiau, kad apie mūsų darbo rezultatus liudija vaikai: jie kartoja ir mūsų žodžius, ir mūsų veiksmus. 

Visa ši veikla padeda suvokti, kad ne veltui einame į darbą, kad jis – prasmingas. Tai suteikia ir orumo, ir net sveikatos. Nes geri rezultatai mus motyvuoja: „Aš tai sugebu!“. Ir kolektyvui visa tai suteikia vienybės bei bičiulystės.“              

Regina Motiejūnienė, direktorė: „Mūsų partneris Islandijoje – darželis, kuriame ugdomi ir specialiųjų poreikių turintys vaikai.  Jie turi galimybę kiekvienam tokiam vaikui skirti ir atskirą pedagogą.  

Tuo tarpu Vilniuje, kur ypač trūksta vietų specialiųjų poreikių vaikams, dar tik kalbama apie tai, kad  jie turėtų lankyti darželius kartu su sveikaisiais. Mūsų darželyje tokių vaikų jau yra, bet kol kas – vos keletas.

Lenkijos darželyje, koorinuojančiame projektą, yra daug vaikų, turinčių ir fizinę negalią, ir autizmo sindromą, ir ryškių intelekto sutrikimai. Kiekvienam skiriama daug individualaus dėmesio“.    

 

Gražina Ozarovskytė,  anglų kalbos mokytoja: „Tokie projektai kaip "Po bendru Europos dangumi" mokymo ir mokymosi programas paverčia  įdomesnėmis, šiuolaikiškesnėmis. Ir užduotys, ir veikla, kurios imamasi, yra susietos su  kasdieniu gyvenimu: vaikai žaisdami, dainuodami, klausydami pasakų bei jas kurdami mokosi pažintinių – socialinių įgūdžių, gaunamų iš mus supančios aplinkos.

 

Mūsų mažieji yra labai smalsūs. Jie trokšta kuo labiau pažinti mus supantį pasaulį. Todėl  ir  Antuano de Sent-Egziuperi “Mažasis princas“ tapo šio projekto simboliu – juk mažasis berniukas keliauja po įvairias planetas ir bando jas pažinti, atrasti kiekvienoje kažką naujo. 

Vykstant projektui, padedami mokytojų vaikai susipažino su matematika, astronomijos mokslu. Tai buvo daroma pasitelkus kūrybiškus ugdymo metodus, kurie lavina vaikų vaizduotę ir tobulina matematinius- lingvistinius (integruojant anglų kalbos mokymą į ugdymo procesą) gebėjimus. Video konferencijų metu vaikai turėjo galimybę per dainas ir šokius, žaidimus ir trumpus prisistatymus angliškai susipažinti su vaikais iš Islandijos, Lenkijos ir Turkijos. 

O ir Islandijos švietimo sistema – šalies, su kuria esame projekto partneriai – paliko didelį įspūdį. 

Daug dėmesio joje skiriama vaikams mokyti, stebint juos supančią aplinką. Vaikai ten daug laiko praleidžia lauke tyrinėdami gamtą. 

Islandijoje yra sudarytos puikios sąlygos specialiųjų poreikių turintiems vaikams ugdyti: viena mokytoja dirba su vienu vaiku. 

Viešėdami pas kitus projekto partnerius – lenkus, perėmėme gerąją patirtį, kaip, atsižvelgiant į gebėjimus, parengti ir paskirstyti individualias užduotis specialiųjų poreikių vaikams, kad jie galėtų imtis veiklos kartu su sveikaisiais. 

Dar kartą tą vaikų darželį Lenkijoje aplankysime ir vidurvasarį.“ 

 

Živilė Jakaitienė, darbo grupės narė: „Projekto tikslas – didinti vaikų matematikos ir kalbų gebėjimus. Tam yra pasitelkiama inovacinių mokymo metodų, naudojamos darželinukams skirta multimedinė technika bei astronomijos žinios. 

Projekto tikslui pasiekti ir uždaviniams įgyvendinti kiekvienoje šalyje – partnerėje yra suburtos darbo grupės, kurių kiekviena yra atsakinga už visą projekto koordinavimą, stebėjimą ir įgyvendinimą. 

Projektą Lietuvoje koordinuoja mūsų darželio darbuotojos Zita Kurkulionienė, Tatjana Nareiko, Gražina Ozarovskytė ir aš. Pirmasis darbinis susitikimas vyko praėjusių metų rudenį Konine, o pirmasis  mokymų – Grigiškėse. Per susitikimus mokytojai dalijosi patirtimi, taikydami novatariškus darbo su vaikais metodus – dalyvavo atviruose užsiėmimuose, diskusijose, teminiuose mokymuose.          Mūsų darbo grupė yra atsakinga už projekto rezultatus, jų sklaidą, visos projekto medžiagos talpinimą į informacinių technologijų sistemas. 

Taip pat darbo grupė  koordinuoja pedagogių atviras veiklas, parodas, edukacines programas, vaikams, video konferencijas, organizuoja pedagogių išvykas projekto rengiamuosiuose susitikimuose,  vertina projekto metu  pasiektus rezultatus.

Visa tai aptariama su darželio bendruomene bei projekto partneriais. Yra rengiamos ir laiku pateikiamos švietimo mainų paramos fondui ataskaitos apie projekto išlaidas.

 

Yra sumanymas, turi būti ir tikslas    

Projekto kūrėjai yra numatę tai, kokių tikslų jie nori pasiekti, ugdydami darželinukus pagal projektą „Po atviru Europos dangumi“.

Svarbiausias jo tikslas – sukurti ir įgyvendinti inovatyvius mokymo ir mokymosi metodus, ir, pasitelkus pažangiausias informacines technologijas, tuos metodus naudoti per matematikos, astronomijos bei anglų kalbos užsiėmimus.    

 

Kiti tikslai: 

Tobulinti matematinius- lingvistinius gebėjimus.

Lavinti kompetencijas, susijusias su astronomijos mokslu.

Plėtoti Europos pažinimą.

Dalyvauti tarptautiniame bendradarbiavime.

Keistis gerąja patirtimi.  

Pakviesti tėvus ir bendruomenę dalyvauti mokymo procesuose.  

Skatinti mokytis užsienio kalbų pasitelkus naujus mokymo metodus ir darbo metodiką.  

Tenkinti vaiko natūralų smalsumą ugdant astronomijos įgūdžius.

Naudoti inovatyvius metodus ir IT metodus mokymo bei mokymosi  procese.  

Suteikti lygias mokymosi galimybes vaikams, įskaitant neįgaliuosius, ir užkirsti kelią nesėkmėms aukštesniame mokymo – mokymosi lygyje.

 

Mokytojų darbo vaisiai 

Dalyvaudama projekte vaikų lopšelio-darželio „Rugelis“ pedagogų komanda  sukūrė Europos matematinį-ligvistinį (kalbinį) aplanką.

Kitas jų kūrybos produktas – paprasta matematinė multimedijos programa vaikams, kurioje atsispindi projekto mokymosi būdai  ir rezultatai, skirti kosmoso tematikai: meniniai darbeliai, nuotraukos, pasaka, maistas ir paprastas anglų kalbos žodynas. 

Parengta ir vadovas-knyga, į kurią sudėti geriausi matematiniai metodai iš lavinamųjų  klasės nuotraukų ir vaikų parengtų scenarijų. 

Tol, kol tęsis projektas, pedagogai su užsienio kolegomis keisis gerąja patirtimi, kuri susijusi su inovatyviais metodais, naudojamais dirbant su vaikais.

Jie jau dalyvavo ir dar dalyvaus atvirose pamokose, diskusijose, praktiniuose užsiėmimuose. 

 

 

 .

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.