Kanados kompanija pastaruoju metu susidūrė su kliūtimis JAV, kurių valdžia įvedė išankstinius 220 procentų antidempingo muitus „Bombardier“ CS100 ir CS300 lėktuvams.
Galutinai šie muitai gali būti patvirtinti iki metų pabaigos. Tačiau kanadiečiams pagalbos ranką ištiesė „Airbus“.
Suderėjo dėl bendros įmonės
Europos koncernas įsigis 50,01 procento bendrovės CSALP akcijų.
Ši įmonė užsiima „Bombardier“ C klasės lėktuvų gamyba.
„Bombardier“ turės beveik 31 proc. bendros įmonės akcijų, o fondas „Investment Quebec“ – 19 proc.
„Tai visiems naudingas susitarimas, – kalbėjo „Airbus“ prezidentas Tomas Endersas. – Neabejoju, kad mūsų partnerystė su „Bombardier“ paskatins pardavimą ir gerokai padidins šios programos vertę.“
„Bombardier“ vadovas Alainas Bellemare’as tvirtino, kad „Airbus“ yra tobulas partneris Kvebeko provincijai, kurioje ir toliau liks pagrindinė bendros įmonės būstinė, bei visai Kanadai.
Nauda bus abipusė
Partnerystė kanadiečių kompanijai tikrai turėtų duoti naudos, nes ji gaus iki 700 mln. JAV dolerių (dabartiniu kursu – 593 mln. eurų) finansinėms skylėms užlopyti.
Be to, stabiliai veikiantis „Airbus“ prisiims dalį bendros įmonės paskolų ir finansuos naujų lėktuvų projektavimą bei gamybą.
Savo ruožtu Europos gamintojai irgi taps konkurencingesni. Mat „Bombardier“ C serijos lėktuvai yra vidutinio dydžio, juose telpa iki 150 keleivių. Dauguma „Airbus“ orlaivių yra kur kas talpesni, tad bus išvengta konkurencijos su savimi pačiais.
Kaltinimai dėl dempingo
Bendradarbiavimas su „Airbus“ greičiausiai padės išvengti Kanados gamintojams skaudžių pasekmių, kurias gali sukelti JAV numatyti antidempingo muitai.
JAV lėktuvų gamintoja „Boeing“ apkaltino „Bombardier“ parduodant C serijos lėktuvus JAV aviakompanijai „Delta Air Lines“ pigiau nei už savikainą, nes gauna valstybės subsidijų.
Tvirtinama, kad daugiau kaip 3 mlrd. JAV dolerių (2,54 mlrd. eurų) paramą iš Kanados vyriausybės gavusi bendrovė C serijos lėktuvus Amerikoje pardavinėja po mažiau nei 20 mln. dolerių (beveik 17 mln. eurų), nors vienam orlaiviui pagaminti reikia bent 33 mln. dolerių (beveik 28 mln. eurų).
Amerikiečių nuomone, tai yra tikrų tikriausias dempingas, kuriuo siekiama konkuruoti su „Boeing 737“ modeliu.