„Pernai du kartus didėjo valstybinių institucijų bei Europos Komisijos pristatomų projektų ir optikos parduotuvių reklamos biudžetai. Tuo tarpu labiausiai mažėjo maltos kavos, kavos pupelių (40 proc.), prekybos internetu (26 proc.) ir skalbimo priemonių (23 proc.) reklamos išlaidos“, – BNS teigė „Kantar TNS“ reklamos monitoringo vadovė Giedrė Juronienė.
Jos teigimu, reklamdavių tarpe labiausiai biudžetus didino įvairias socialines akcijas ir projektus pristatanti Aplinkos ministerija, bendrovės „Glaxo SmithKline“ ir „Philips“. Tuo metu labiausiai savo išlaidas mažino „Mondelez International“, „Coca-cola“ ir „Unilever“.
Visos reklamos apimtys per metus išaugo 2,5 proc.: televizijos reklamos – 2 proc. iki 1,889 mln. reklaminių klipų, spaudos – smuko 8,2 proc. Laikraščiuose jos plotas krito 5,7 proc. iki 8,6 mln. kv. centimetrų, žurnaluose – 11,7 proc. iki 6 mln.
Radijo stotys pernai transliavo 8,7 mln. sekundžių reklamos – 8,2 proc. daugiau, reklamjuosčių reklamos internete išlaidos didėjo 9,1 procento.
Lauko reklamos vidutinis vienos dienos plotas per metus sumažėjo 3,5 proc. – vidutiniškai per dieną stenduose jos buvo 16,9 tūkst. kv. metrų.
Ant degalinių degalų pylimosi pistoletų buvo užklijuota 35,6 tūkst. reklaminių lipdukų – 0,1 proc. daugiau nei 2016 metais, vidaus televizijos reklamos per metus padidėjo 18,7 proc.
Kino reklamos apimtys augo 34,2 proc. – iš viso buvo parodyta 581 tūkst. reklaminių klipų.
Autorius: Mindaugas Samkus