Posto neteko, o garažas ir piniginė – pilni

Nuo 19 metų „Volkswagen“ koncerne darbavęsis Matthiasas Mülleris buvo pakilęs iki generalinio direktoriaus, tačiau savininkai apsisprendė atsisakyti jo paslaugų. Bet skursti 64 metų vokiečiui neteks.

„Scanpix“ nuotr.
„Scanpix“ nuotr.
M.Mülleris automobilių parodose nevengdavo ir pats atsisėsti prie „Volkswagen“ pristatomų naujienų vairo.
M.Mülleris automobilių parodose nevengdavo ir pats atsisėsti prie „Volkswagen“ pristatomų naujienų vairo.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Apr 16, 2018, 9:35 AM, atnaujinta Apr 16, 2018, 11:04 AM

„Volkswagen“ vadovas M.Mülleris palieka savo postą. Tokį sprendimą priėmusi koncerno stebėtojų taryba jo įpėdiniu paskyrė Herbertą Diessą (59 m.).

Apie tokius pokyčius sklido gandai jau keletą mėnesių, nes M.Mülleris kartais priblokšdavo akcininkus ne tiek sprendimais, kiek savo kalbomis.

Kaltas ir ilgas liežuvis

Be savininkų – Porsche ir Piechų šeimų, koncerno stebėtojų tarybai priklauso ir darbuotojų atstovai, ir vietos politikai.

Jos sudėtyje yra ir Žemutinės Saksonijos ministras pirmininkas Stephanas Weilas.

Jis neseniai viešai išpeikė M.Müllerį, žurnalui „Der Spiegel“ nesėkmingai mėginusį paaiškinti, kodėl uždirba milžiniškas sumas.

Buvęs „Volkswagen“ vadovas vien 2017-aisiais susižėrė daugiau nei 10 mln. eurų.

M.Mülleris tokį savo atlyginimo dydį teisino tuo, kad jis, kaip koncerno vadovas, visuomet viena koja yra kalėjime.

Taip pat jis patiriantis didelę politikų įtaką, tik tam pagrįsti pasitelkė nekokį palyginimą: „Tai jau esame patyrę Vokietijos Demokratinėje Respublikoje. Ten taip pat viskas buvo reguliuojama.“

Žemutinės Saksonijos ministras pirmininkas S.Weilas netrukus atkirto, kad kalbant apie milžiniškus vadovų atlyginimus lyginti padėtį su VDR yra visiškai neteisinga.

Teko viešai atsiprašyti

Dabar jau buvęs „Volkswagen“ koncerno vadovas iššvaistė didelį pagrindinių savininkų pasitikėjimo limitą.

M.Mülleris kartais prikalbėdavo tiek, kad akcininkams likdavo tik griebtis už galvos.

Tai jis padarė vos perėmęs postą iš Martino Winterkorno, kuris atsistatydino, kai 2015 metais prasidėjo vadinamasis dyzelino skandalas.

Tuomet įmonė pripažino naudojusi specialią įrangą, kuri bandymų metu rodydavo daug mažesnius taršos rodiklius, nei jie buvo iš tiesų.

Tokia įranga buvo sumontuota maždaug 11 mln. automobilių, o baudos ir kompensacijos koncernui atsiėjo svaiginančią sumą – apie 25 mlrd. eurų.

Negana to, daugelyje valstybių tyrimai tęsiami.

Tačiau vos apšilęs kojas „Volkswagen“ vadovo poste M.Mülleris Detroito (JAV) automobilių parodoje ėmė nevykusiai teisintis: „Mes nemelavome.

Tiesą sakant, tai yra techninė problema.“ Dėl tokių žodžių kompanija turėjo išplatinti viešą atsiprašymą.

Vadovas akivaizdžiai pavargo

Per pustrečių metų M.Mülleris sugebėjo nemažai nuveikti. Dyzelino skandalo pasekmės nebuvo tokios tragiškos, kaip tikėtasi. Gera krizių vadyba ir bent šiek tiek pajudėjusi koncerno pertvarka – irgi jo nuopelnas.

Vis dėlto iš posto jis buvo, galima sakyti, išprašytas. Mat M.Mülleriui ant kulnų iki šiol mina teisėsaugininkai, kurie įtaria, kad jis galėjo žinoti apie automobiliuose montuojamą nelegalią įrangą, tačiau nepranešė apie tai investuotojams.

Kita vertus, skandalų būta ir daugiau. Antai šių metų pradžioje Vokietijos laikraštis „Bild“ paskelbė, kad automobilių gamintoja mėgino nuslėpti savo dyzelinių mašinų išmetamųjų dujų bandymus su beždžionėmis ir vokiečiais savanoriais.

Didžiulio pasipiktinimo sulaukęs „Volkswagen“ nušalino savo vyriausiąjį lobistą Thomą Stegą dėl šių praeityje vykdytų bandymų, kuriuos pavadino neetiškais ir šlykščiais.

Tačiau atsakomybė dėl šios ir kitų klaidų gulė ir ant M.Müllerio pečių.

Todėl nėra ko stebėtis, kad pastaruoju metu kompanijos būstinėje buvo kalbama, jog vadovas tiesiog pavargo.

Pašonėje – verslo partnerė

Tikrai nepadėjo jam ir viešas pasirodymas svarbių asmenų ložėje Diuseldorfo futbolo stadione per draugiškas Vokietijos ir Ispanijos rinktinių rungtynes. Mat ten jis meiliai glebėsčiavosi su 51-erių Natalie Mekelburger.

Tai būtų visiškai normalu ir gal net pagirtina, jei ne viena detalė: ši moteris yra bendrovės „Coroplast“ vadovė, o pastaroji įmonė yra viena svarbiausių „Volkswagen“ koncerno kabelių tiekėjų.

Bet netekęs posto M.Mülleris galės draugauti su kuo tik panorėjęs. Ir tikrai nenuskurs. Mat jo sutartis su „Volkswagen“ turėjo baigtis tik 2020 metais, todėl buvusiam generaliniam direktoriui kompanija mokės solidžią rentą – 3,6 tūkst. eurų per dieną.

Tai sudaro 62 proc. jo pagrindinio atlyginimo.

„Volkswagen“ M.Mülleriui iš viso atidėjo 30 milijonų eurų.

Jo garaže ir toliau liks stovėti po vieną kiekvienos kartos „Porsche 911“ automobilį. Iš viso jų – aštuoni. („Bild.de“, „Die Welt“, LR)

Įpėdinis – prisiekęs riedlenčių gerbėjas

„Volkswagen“ koncernui nuo šiol vadovauja H.Diessas (nuotr.), kuris buvo Porsche ir Piechų šeimos pageidaujamas kandidatas. Jis atėjo į „Volkswagen“ 2015-aisiais iš BMW, likus tik kelioms savaitėms iki dyzelino skandalo pradžios.

Jo atžvilgiu irgi vyksta ikiteisminis tyrimas, tačiau „Volkswagen“ prekės ženklo vadovo karjerai iki šiol didžiausia kliūtis buvo 2016 metais kilęs ginčas su kompanijos darbo vadovu Berndu Osterlohu dėl taupymo programos. H.Diessas buvo kaltinamas, esą pasitelkė dyzelino skandalą kaip pretekstą atleidinėti darbuotojus.

Ginčas buvo aršus, kol galiausiai į būsimojo generalinio direktoriaus pusę stojo stebėtojų tarybos narys Wolfgangas Porsche. Iš jo atskriejo žinia, kad samdomi darbuotojai negali diktuoti koncerno personalo politikos.

B.Osterlohui teko nuryti karčią piliulę ir pasveikinti H.Diessą su paskyrimu į naujas pareigas. „Mes ne visuomet turėjome vienodą nuomonę, tačiau visi gerai žino, kad tie nesutarimai seniai pamiršti. H.Diessas yra teisingas pasirinkimas“, – taip po pokyčių vadovybėje paskelbė koncerno darbo vadovas.

Prie Vokietijos automobilių gamybos milžinės vairo stojęs H.Diessas yra vedęs, turi du suaugusius vaikus. O didžiausias jo pomėgis – riedlentės. Prieš daugelį metų jis skriejo prisikabinęs prie automobilio, važiuojančio 60 kilometrų per valandą greičiu. Susilaužė ranką, bet riedlenčių iki šiol nepamiršo.

EP Rinkimai

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.