10 dalykų, kurie įvyksta prieš pakylant lėktuvui

Turbūt visiems pažįstamas jausmas, kuomet tenka sėdėti oro uosto laukimo salėje naršant telefone, dairytis jo viduje esančiose parduotuvėse ar kitaip tempti laiką, kol pagaliau bus galima pradėti skrydį.

Yra tam tikri darbai, kurie turi skubiai būti įvykdomi ruošiantis dar vienai lėktuvo kelionei.<br>123rf nuotr.
Yra tam tikri darbai, kurie turi skubiai būti įvykdomi ruošiantis dar vienai lėktuvo kelionei.<br>123rf nuotr.
Yra tam tikri darbai, kurie turi skubiai būti įvykdomi ruošiantis dar vienai lėktuvo kelionei.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Yra tam tikri darbai, kurie turi skubiai būti įvykdomi ruošiantis dar vienai lėktuvo kelionei.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Yra tam tikri darbai, kurie turi skubiai būti įvykdomi ruošiantis dar vienai lėktuvo kelionei.<br>AP nuotr.
Yra tam tikri darbai, kurie turi skubiai būti įvykdomi ruošiantis dar vienai lėktuvo kelionei.<br>AP nuotr.
Yra tam tikri darbai, kurie turi skubiai būti įvykdomi ruošiantis dar vienai lėktuvo kelionei.<br>"Reuters" nuotr.
Yra tam tikri darbai, kurie turi skubiai būti įvykdomi ruošiantis dar vienai lėktuvo kelionei.<br>"Reuters" nuotr.
Yra tam tikri darbai, kurie turi skubiai būti įvykdomi ruošiantis dar vienai lėktuvo kelionei.<br>R.Neverbickas
Yra tam tikri darbai, kurie turi skubiai būti įvykdomi ruošiantis dar vienai lėktuvo kelionei.<br>R.Neverbickas
Yra tam tikri darbai, kurie turi skubiai būti įvykdomi ruošiantis dar vienai lėktuvo kelionei.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Yra tam tikri darbai, kurie turi skubiai būti įvykdomi ruošiantis dar vienai lėktuvo kelionei.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Yra tam tikri darbai, kurie turi skubiai būti įvykdomi ruošiantis dar vienai lėktuvo kelionei.<br>D.Umbraso nuotr.
Yra tam tikri darbai, kurie turi skubiai būti įvykdomi ruošiantis dar vienai lėktuvo kelionei.<br>D.Umbraso nuotr.
Yra tam tikri darbai, kurie turi skubiai būti įvykdomi ruošiantis dar vienai lėktuvo kelionei.<br>V. Balkūno nuotr.
Yra tam tikri darbai, kurie turi skubiai būti įvykdomi ruošiantis dar vienai lėktuvo kelionei.<br>V. Balkūno nuotr.
Yra tam tikri darbai, kurie turi skubiai būti įvykdomi ruošiantis dar vienai lėktuvo kelionei.<br>AP nuotr.
Yra tam tikri darbai, kurie turi skubiai būti įvykdomi ruošiantis dar vienai lėktuvo kelionei.<br>AP nuotr.
Yra tam tikri darbai, kurie turi skubiai būti įvykdomi ruošiantis dar vienai lėktuvo kelionei.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Yra tam tikri darbai, kurie turi skubiai būti įvykdomi ruošiantis dar vienai lėktuvo kelionei.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Yra tam tikri darbai, kurie turi skubiai būti įvykdomi ruošiantis dar vienai lėktuvo kelionei.<br>V.Balkūno nuotr.
Yra tam tikri darbai, kurie turi skubiai būti įvykdomi ruošiantis dar vienai lėktuvo kelionei.<br>V.Balkūno nuotr.
Daugiau nuotraukų (11)

Lrytas.lt

Sep 8, 2018, 9:46 PM

O ar kada nors susimąstėte, kas vyksta tuo metu, kai yra ruošiamas jūsų lėktuvas, kuris, tikriausiai ką tik grįžęs iš kito reiso ir nusileidęs ant tako, jau keičia savo kryptį ir ruošiasi naujam pakilimui?

Yra tam tikri darbai, kurie turi skubiai būti įvykdomi ruošiantis dar vienai lėktuvo kelionei.

CNN skelbia 10 žingsnių, kurie įvyksta nuo lėktuvo atvykimo iki naujo pakilimo.

1. Lėktuvo parkavimas

Lėktuvui besileidžiant ant specialaus tako, pilotai gauna greitas instrukcijas iš apačioje esančių erdvės kontrolierių. Nors kai kuriuose oro uostuose galima pamatyti tik kilimo ir nusileidimo takus, didieji turi daugybę klaidžių, sudėtingų ir ne visiems suprantamai išsidėsčiusių takelių.

Artėjant prie terminalo, pilotai turi ieškoti skrydžiui skirtų vartų ir dairytis techninio aptarnavimo zonos komandos vadovo, kuris duoda nurodymus aukštai iškėlęs ranką ir mojuodamas ryškia oranžine lazdele.

Kai kuriuose oro uostuose vietoje to galima išvysti nusileidimo tako apšvietimo sistemą, kuri padeda pilotams tiksliai pasiekti vartus ir sekti apšviestu keliu link techninio aptarnavimo zonos.

Kai lėktuvas ima po truputį lėtinti tempą ir galiausiai sustoja, priekinio rato taikiniu tampa ant techninio aptarnavimo zonos nupiešta linija, kuri sutampa su lėktuvo modeliu.

Tai padeda sustabdyti lėktuvą būtent toje vietoje, kurioje pastatomas keleivių išlaipinimo takas.

2. Lėktuvo apsukimas

Lėktuvo varikliai suteikia reikiamą jėgą ir elektros energiją lėktuvui skrendant, tačiau visi keleiviniai lėktuvai turi nedidelius reaktyvinius variklius, kurie generuoja elektrą net kai lėktuvas yra priparkuotas oro uoste. Jie vadinami Pagalbiniais elektros energijos generavimo blokais (Auxiliary Power Unit – APU).

Pagalbiniai elektros energijos generavimo blokai yra lėktuvo „uodegoje“. Pilotai juos paleidžia tam, kad pakrautų visas lėktuvo sistemas.

Tačiau šie blokai naudoja daug brangaus lėktuvų kuro, smarkiai sumažindami jo kiekį transporto priemonėje. Dėl šios priežasties daugelis daugelis oro uostų sistemas krauna antžeminiais generatoriais, kurie privežami prie jau nutūpusio lėktuvo.

Kai lėktuvo energijos perdavimo blokas yra atidaromas, prijungiamas aukštos įtampos kabelis kuriuo teka srovė. Tuo metu lėktuvo automatinis elektros generatorius bei varikliai būna išjungiami.

3. Oro kondicionieriaus prijungimas

Pagalbiniai energijos blokai taip pat taip pat įkrauna ir kontroliuoja lėktuvo oro temperatūrą, kad ji būtų maloni ir tinkama keleiviams.

Kaip ir antžeminiai energijos generatoriai, kai kurie oro uostai suteikia kondicionuotą orą per plačias ir lanksčias diametro jungtis, kurios prisijungia prie apatinės lėktuvo korpuso dalies.

Taip pat galite pamatyti prie lėktuvo prijungtą sunkvežimį, ant kurio įmontuotas šis įrenginys. Didžiuliams, plataus profilio lėktuvams reikia dviejų kabelių tam, kad tinkamai aprūpintų lėktuvo vidinę kabiną šviežiu oru.

4. Išlaipinimas

Lėktuvui saugiai nutūpus ant tako visi keleiviai šoka iš savo sėdynių, griebia už daiktų ir nekantriai laukia, kada galės kojomis paliesti žemę. Jeigu nulipimo laiptai arba keleivių išlaipinimo takas jau yra pritvirtintas, drąsiai galima žengti laukan.

Kai lėktuvas stovi prie kurių nors terminalo vartų, tuomet įlaipinimo bei išlaipinimo tiltelis būna pastatomas prie durų iš kairės lėktuvo pusės, esančios pačiame priekyje. Kitu atveju, prieš išlaipinant keleivius prie lėktuvo šono privažiuoja sunkvežimis su laipteliais, leisdamas keleiviams nusileisti jais.

5. Bagažo ir krovinių iškrovimas

Kol kairėje lėktuvo pusėje išlaipinami keleiviai, dešinėje transporto priemonės pusėje prasideda tikrasis darbas. Atvėrus bagažo ir krovinių laikymo talpas, priklausomai nuo orlaivio tipo, atvežamas atitinkamas daiktų krautuvas.

Iš bagažui skirtos patalpos, esančios kiekvieno mažesnio lėktuvo apatinėje fiuzeliažo dalyje, kiekviena bagažo dalis yra uždedama ant specialaus konvejerio tipo takelio, kuris automatiškai nugabena bagažą ir visus keleivių krepšius.

Taip bagažas keliauja į specialų kambarį, kur lagaminai yra sumetami ant konvejerio, kuris juos nuveža iki atsiėmimo vietos oro uoste.

6. Maisto papildymas

Prie visų šių darbų svarbūs ir iš pažiūros paprastesni – darbuotojai kiekvienoje stotelėje privalo užpildyti lėktuvo maisto atsargas, nes aukštai danguje tokios progos nebeturės.

Maitinimo priežiūros darbuotojai turi pakeisti panaudotas maisto dėžutes naujai įpakuotomis ir pripildytomis ir pakrauti specialius vežimėlius, kurie sugrupuoti pagal maisto turinį.

7. Tualetų išvalymas

Tikriausiai tai nėra pats mėgstamiausias techninio personalo darbas, tačiau kažkam tenka ištuštinti ir lėktuvo tualeto talpyklas ir užpildyti geriamojo vandens sistemas. Tiesa, šiuos darbus nebūtina atlikti kiekvienoje lėktuvo stotelėje.

8. Kuro atsargų papildymas

Kaip ir jūsų automobilio, lėktuvo degalų bakai pildomi nebūtinai kiekvienoje sustojimo vietoje. Aviakompanijos operatoriai privalo išsiaiškinti, kiek degalų atitinkamas orlaivis reikalauja vienos dienos skrydžiams.

Dideli degalų sunkvežimiai prisijungia prie lėktuvo degalų sistemos per po sparnu esančią jungtį arba tiesiog pila kurą į hidrantą, esantį rampoje, prie kurios priparkuotas lėktuvas. Ji taip pat jungiasi su lėktuvo degalų sistema.

9. Atstūmimas

Tai procesas, kurio metu lėktuvas yra atitraukiamas nuo terminalo vartų specialiomis mašinomis ar traukimo sunkvežimiais. Prieš pat išvykstant, traukiančioji mašina prisiparkuoja prie pat lėktuvo priekinio rato.

Pasitelkdama specialią tempimui skirtą jungtį arba pakeldama priekinį lėktuvo ratą, mašina perima lėktuvo kontrolę tuomet, kai yra vykdomas atjungimas nuo terminalo vartų.

Laikui bėgant bandoma pristatyti naujas technologijas, tokias, kaip piloto kontroliuojamos traukimo mašinos ar specialūs elektra varomi motorai, prijungti prie lėktuvo važiuoklės.

Abi šios inovacijos žada sutaupyti nemažą išnaudojamų degalų kiekį ir sumažinti skleidžiamą triukšmą ore.

10. Įlaipinimas ir pakilimas

Komanda baigia visus pasirengimo skrydžiui darbus, salono durys atidaromos, o jūs galite lipti į lėktuvą ir ieškoti savo vietos. Kelionė pradedama švelniu stumtelėjimu kylant ir jūs jau leidžiatės į nuotykius.

Nepamirškite pamojuoti jus išlydintiems techninio personalo darbuotojams – jie sunkiai dirbo, kad pasiektumėte savo kelionės tikslą.

EP Rinkimai

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.