Oro uoste pamiršti lietuviai žada kreiptis į teismą, įtaria, kad skrido sugedusiu lėktuvu

Nuo penktadienio iki šeštadienio vakaro Antalijos (Turkija) oro uoste bei viešbučiuose dėl aviakompanijos „Small planet airlines“ lėktuvo gedimo praleidę lietuviai namo grįžo įsiutę. Laukimas valandų valandas be jokio padoraus maitinimo, nežinia, dingęs bagažas ir jokio atsiprašymo – tokį košmarą patyrę tautiečiai nusprendė netylėti ir jau renka parašus kreipimuisi į teismą dėl kelionių organizatoriaus „Novaturo“ aplaidumo.

Laukimas valandų valandas be jokio padoraus maitinimo, nežinia, dingęs bagažas ir jokio atsiprašymo – tokį košmarą patyrę tautiečiai nusprendė netylėti.<br>Skaitytojų nuotr.
Laukimas valandų valandas be jokio padoraus maitinimo, nežinia, dingęs bagažas ir jokio atsiprašymo – tokį košmarą patyrę tautiečiai nusprendė netylėti.<br>Skaitytojų nuotr.
Laukimas valandų valandas be jokio padoraus maitinimo, nežinia, dingęs bagažas ir jokio atsiprašymo – tokį košmarą patyrę tautiečiai nusprendė netylėti.<br>Skaitytojų nuotr.
Laukimas valandų valandas be jokio padoraus maitinimo, nežinia, dingęs bagažas ir jokio atsiprašymo – tokį košmarą patyrę tautiečiai nusprendė netylėti.<br>Skaitytojų nuotr.
Laukimas valandų valandas be jokio padoraus maitinimo, nežinia, dingęs bagažas ir jokio atsiprašymo – tokį košmarą patyrę tautiečiai nusprendė netylėti.<br>Skaitytojų nuotr.
Laukimas valandų valandas be jokio padoraus maitinimo, nežinia, dingęs bagažas ir jokio atsiprašymo – tokį košmarą patyrę tautiečiai nusprendė netylėti.<br>Skaitytojų nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

2018-09-10 13:40, atnaujinta 2018-09-11 09:06

Su portalu lrytas.lt susisiekė Agnė, kuri Antalijoje buvo su trimete dukra. Grįžimo namo trukdžius patyrusi moteris neslėpė siaubo ir pasipiktinimo bei pasakojo, kad baisiausia buvo tuomet, kai išvargusiems poilsiautojams teko sėsti į tą patį techninį gedimą patyrusį lėktuvą ir matyti išsigandusius stiuardesių veidus.

„Įgula buvo tiesiog išsigandusi, bet stengėsi to neparodyti. Keleiviai puolė į paniką, kilo sąmyšis. Kylant į dangų visi tiesiog įsikabinome į kėdes. Bet kada buvo galima tikėtis nelaimės“, – tokius įspūdžius Agnei paliko skrydis namo.

Nepakilo dėl techninio gedimo

Penktadienį Antalijos oro uoste su trimete dukterimi dėl lėktuvo gedimo pasilikusi Agnė buvo viena iš 180 keleivių, taip ir nepakilusių grįžimui namo.

Tuomet į lėktuvą įsėdę ir važiuoti link pakilimo tako pradėję tautiečiai kartu su įgulos nariais išgirdo keistą garsą, dėl kurio keleiviai buvo išlaipinti ir paprašyti palaukti, kol bus sutvarkytas techninis gedimas.

Galiausiai penktadienio naktį poilsiautojams buvo pranešta, kad didžioji dalis jų bus nuvežti į viešbutį, tačiau tokia privilegija turėjo būti suteikta tik tėvams su mažais vaikais ir vyresnio amžiaus žmonėms, nes, anot kelionių organizatoriaus, laisvų kambarių užteks ne visiems.

Taigi apie 40 lietuvių liko nakvoti oro uoste, dalis jų šeštadienio rytą buvo susodinti į kitus lėktuvus, kuriuose liko laisvų vietų, ir taip grįžo namo.

„Apie 2 valandą nakties buvome išvežti ir oro uosto. Iš pradžių buvo sakyta, kad į viešbutį veš tik tėvus su mažais vaikais ir pagyvenusio amžiaus žmones, bet iš tikrųjų mes su dukra, kuriai yra treji metai, patekome tik į antrą autobusą. Nežinau, kodėl, nes mačiau, kad į pirmąjį autobusą sėdo žmonės, nepatenkantys į šias kategorijas“, – sakė Agnė.

Kambarius gavę lietuviai dar kelias valandas praleido viešbučio registratūroje. Moteris pasakojo, kad viešbutis buvo klaikus, iš patalynės lindo tarakonai, driežai, visur buvo matyti purvas.

„Dvi valandas pamiegoję rinkomės registratūroje, nes tikėjomės išgirsti kažkokias naujienas, buvome jau susipakavę lagaminus. Kai kurios šeimos atsisakė grąžinti kambarių korteles, nes reikėjo perrengti ir migdyti vaikus. Tačiau nesulaukėme jokių žinių ir galiausiai mums buvo pameluota, kad 13 valandą atvažiuos autobusas ir perveš mus į kitą viešbutį vien tam, kad paliktume kambarius. Niekas taip ir neatvažiavo“, – piktinosi pašnekovė.

Agnė pasakojo, kad tiek oro uoste, tiek viešbučiuose likę tautiečiai neturėjo jokių žinių, kada galės skristi namo, o „Novaturo“ atstovai nieko konkretaus negalėjo pasakyti. Paskambinusi vietinei įmonės atstovei, kuri turėjo rūpintis poilsiautojais, moteriai buvo pažadėta, kad ji tuoj atvyks ir suteiks reikalingą informaciją.

„Ji paprašė, kad parašyčiau konkretų viešbučio, kuriame esu, adresą. Viską susižinojau per kelias minutes ir parašiau, tačiau ji taip ir neatvažiavo. Galiausiai apskritai išjungė telefoną. Ar tai yra atstovavimas? Nesulaukėme jokio atsiprašymo, tik pasakymų, kad kalta aviakompanija“, – teigė ji.

Organizatoriai išjungė telefonus

Agnė patikino, kad visi buvo pavargę ir sumišę, nes neturėjo jokios informacijos apie tolimesnius veiksmus. Lietuviai bandė skambinti ir kelionių organizatoriui, ir aviakompanijai, ir ambasadai, tačiau nesulaukė jokių konkrečių atsakymų, o dažniausiai prisiskambinti apskritai nepavykdavo.

Galiausiai jie kreipėsi į giminaičius Lietuvoje, kurie stengėsi išsiaiškinti ir suteikti jiems bent kiek informacijos bei kreipėsi į žiniasklaidą.

Novaturas“ ne tik nesiteikė suteikti informacijos, bet nusiplovė tiesiogine to žodžio prasme, o nuolat melavę atstovai išsijungė telefonus dar šeštadienio rytą. Tik Lietuvoje likusių giminaičių, pačių keliautojų vieningumo ir ryžto dėka, po parą trukusio košmaro, grįžome namo“, – skundėsi moteris.

Ji pridūrė, kad ir pats grįžimas buvo chaotiškas. Apie 16 val. 30min. vis dar viešbučio registratūroje buvę lietuviai sulaukė skambučių iš žmonių, likusių oro uoste, kad jie jau pridavinėja pasus ir ruošiasi skrydžiui, kuris, pasirodo, turėjo vykti 17 valandą.

Moteris greitai paskambino „Novaturui“, kuris ją patikino, kad skrydis vyks tik 22 valandą vakaro.

„Paklausiau kelionės organizatoriaus atstovės, kodėl kiti tuomet jau lipa į lėktuvą. Ją klausimas nustebino. Perskambinusi pranešė, kad jau mus paimti atvažiuoja autobusas, kuris mus nuveš į oro uostą.

Jis atvažiavo 17 valandą, tuomet, kai jau turėjo kilti mūsų lėktuvas. Gerai bent tiek, kad oro uoste buvo pranešta, kad jis nepakils tol, kol mes į jį neįsėsime“, – sakė Agnė.

Ruošiasi kreiptis į teismą

Pagaliau įlipus į lėktuvą, moteris negalėjo nurimti. Agnė prisiminė išgirdusi tą patį keistą garsą, kurį girdėjo ir pirmąkart, kai jiems buvo pranešta, kad lėktuve galimas techninis gedimas.

„Kitas dalykas – kai stiuardesė rodė visus saugumo reikalavimus, kaip reikia gelbėtis įvykus nelaimei, ji pradėjo kalbėti apie pripučiamas liemenes. Aš patikrinau vietą po dukros sėdyne, kur ji turėjo būti, tačiau ten nieko nebuvo.

Esame labai nusivylę, bet ne avialinijų kompanija, o „Novaturo“ pozicija mūsų atžvilgiu. Mumis buvo nepasirūpinta, o su „Small planet airlines“ jokie teisiniai įsipareigojimai mūsų net nesieja, poilsiautojais turėjo rūpintis ir juos informuoti kelionę organizavę žmonės“, – tikino Agnė.

Paklausta, ar žmonės jau kreipėsi dėl vėlavusio skrydžio kompensacijų, moteris aiškino, kad žalos negalima vertinti vien pinigais, nes buvo patirti ir moraliniai nuostoliai, dėl kurių kelionės vargus patyrę asmenys jau kooperuojasi ir ketina kreiptis į teismą.

„Kolektyviai esame surinkę parašus ir konsultuojamės su teisininkais. Kreipsimės į teismą ne tik dėl kompensacijos, bet ir dėl moralinės žalos atlyginimo.

Man pačiai oro uoste prasidėjo akies uždegimas, nes aš negalėjau išsiimti kontaktinių lešių, kurie liko mūsų registruojamame bagaže. Mano akis buvo visa raudona, pradėjo pūliuoti.

Maža to, į viešbutį mus vežęs autobusas vos nepadarė avarijos ir staigiai sustojo, o mano dukrytė, kaip ir dar keli vaikai, susitrenkė galvą į priešais esančią sėdynę. Negelbėjo ir saugos diržai, nes jie autobusuose segami per pilvą.

Šeštadienį vienam jaunuoliui pakilo temperatūra, mes net negalėjome jam duoti vaistų, nes visi daiktai jau buvo priduoti. Paprašėme iškviesti jam greitąją pagalbą, tačiau ji atvažiavo tik tuomet, kai jau lipome į autobusus keliauti į viešbutį. Tai juk gali turėti liūdnas pasekmes žmogaus sveikatai“, – kritikos negailėjo pašnekovė.

Atšaukė dėl gedimo

Šeštadienį „Small Planet Airlines“ rinkodaros vadovas Simonas Bartkus lrytas.lt sakė, skrydis buvo atšauktas dėl lėktuvo gedimo, kuris pastebėtas penktadienį prieš skrydį į Lietuvą.

Gedimą pašalinti turėjo Antalijos oro uostas, todėl keleiviai nakčiai buvo nuvežti į oro linijų užsakytą viešbutį.

Pirmadienį lrytas.lt S.Bartkus patvirtino informaciją, kad skrydis atgal buvo vykdomas tuo pačiu lėktuvu, tačiau, anot jo, gedimas buvo pašalintas ir keleiviai neturėjo pagrindo nerimauti, o keistas garsas tebuvo sutapimas, kuris nebuvo susijęs su gedimu.

„Suprantame, kad pasitaikantys skrydžių vėlavimai, kurie, deja, turi įtakos ir kitiems klientų atžvilgiu nemaloniems įvykiams, tokiems kaip laukimas oro uostuose ar laukimas kol bus patikslinta naujų skrydžio laikų informacija, visoje industrijoje, o taip pat ir mūsų vežėjų, sukelia didelių nepatogumų ir įtampos. Nuoširdžiai apgailestaujame dėl visų kilusių nesklandumų.

Kalbant apie teisminius ieškinius, kompensacijas ar pretenzijas – kiekvienas klientas turi teisę kreiptis į mus su pastabomis ir komentarais – tiek šiuo konkrečiu atveju, tiek ir kitais – visi atvejai yra nagrinėjami individualiai, bendraujant su klientu“, – tokį komentarą redakcijai perdavė „Novaturo“ atstovė Dovilė Zapkutė.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.