Prieššventinį laikotarpį spūstys ir eilės – ne tik gatvėse ar parduotuvėse, bet ir paštų skyriuose. Išsiųsti siuntinį per pietų pertrauką gali ir nepavykti. Vilniaus centriniame pašte žmonės sako eilėje laukiantys valandą ir ilgiau.
„Tikėjausi per pietų pertrauką spėti, bet nelabai panašu, kad pavyks. Dažniausia renkuosi paštomatus, dėl to čia man tokia naujiena sėdėti pašte“, – sakė pašto skyriuje laukianti mergina.
Tačiau vilnietis Augustinas, norėjęs atsisiųsti prekių dovanoms per Lietuvos pašto paštomatą, sako nežinantis, kur jos dabar yra, ir ar jas gaus. Pasiteirauti atvyko į pašto skyrių, tačiau ir čia nieko nesužinojo – paaiškėjo tik tiek, kad kurjeris išvežė siuntą į kitą vietą.
„Tokie atvejai reti, ir tikiuosi, kad išsisprendus sistemoje turbūt kažkokią problemą to daugiau nepasikartos“, – teigė Lietuvos pašto Korporatyvinių reikalų departamento vadovė Vaida Budrienė.
Pašto atstovė teigia, kad palyginus praėjusių metų ir šį lapkritį siuntų padaugėjo apie pusę milijono. O paštų skyriuose ir paštomatų klientų prieš šventes padaugėjo tris kartus. Siuntos taip pat keliauja ilgiau. Taip nutinka ne vien dėl artėjančių švenčių, bet ir, pavyzdžiui, dėl Prancūzijoje šiuo metu vykstančių protestų, blokuojamų kelių ar blogų orų.
„Jeigu norite, kad siunta pasiektų gavėją Kalėdų laikotarpiu, tai reikėtų siuntas išsiųsti iki gruodžio 15 d.“, – patarė V.Budrienė.
Be Lietuvos pašto paštomatų paslaugą teikia dar dvi įmonės: DPD ir „Omniva“.
„Omnivos“ vadovas teigia, kad prieš ketverius metus kurjerio paslaugas ėmė keisti paštomatais, esą, žmonėms patogiau ir pigiau. Jis taip pat sako, kad siuntų padaugėjo. Šį gruodį papildomai įdiegė 55 ir iš viso turi beveik 150 siuntų terminalų.
„Per tinklą praeina šimtai tūkstančių siuntų. Mes nesame tiktai viena šalis, kuri pristato tas siuntas – esam priklausomi ir nuo mūsų partnerių. Elektroninė komercija šiandien sudaro iki 10 proc. visos mažmeninės prekybos, o visos tendencijos rodo, kad per kitus 5 ar 10 metų ta rinka sudarys 20–30 proc. Tai tas augimas kiekvienais metais bus mažiausiai 20–30 proc.“, – pasakojo „Omnivos“ vadovas Simonas Bielskis.
Pašto duomenimis, skirtingai nei siuntų, kalėdinių atvirukų šiemet siunčiama trečdaliu mažiau nei pernai – sveikinimams vis dažniau renkamasi elektronines ryšio priemones.