Leido pasižvalgyti Kauno geležinkelio tunelyje – kitos progos gali net nebūti

Kauniečiai ir miesto svečiai turėjo unikalią progą ne tik aplankyti Kauno geležinkelio tunelį, bet ir patirti išskirtinių įspūdžių – specialiaisiais garso efektais, šviesomis ir meninėmis vaizdo projekcijomis sukurtas spektaklis atskleidė šio statinio istoriją. 

 Kauno geležinkelio tunelį atvėrė smalsuoliams.<br> G.Bitvinsko nuotr.
 Kauno geležinkelio tunelį atvėrė smalsuoliams.<br> G.Bitvinsko nuotr.
 Kauno geležinkelio tunelį atvėrė smalsuoliams.<br> G.Bitvinsko nuotr.
 Kauno geležinkelio tunelį atvėrė smalsuoliams.<br> G.Bitvinsko nuotr.
 Kauno geležinkelio tunelį atvėrė smalsuoliams.<br> G.Bitvinsko nuotr.
 Kauno geležinkelio tunelį atvėrė smalsuoliams.<br> G.Bitvinsko nuotr.
 Kauno geležinkelio tunelį atvėrė smalsuoliams.<br> G.Bitvinsko nuotr.
 Kauno geležinkelio tunelį atvėrė smalsuoliams.<br> G.Bitvinsko nuotr.
 Kauno geležinkelio tunelį atvėrė smalsuoliams.<br> G.Bitvinsko nuotr.
 Kauno geležinkelio tunelį atvėrė smalsuoliams.<br> G.Bitvinsko nuotr.
 Kauno geležinkelio tunelį atvėrė smalsuoliams.<br> G.Bitvinsko nuotr.
 Kauno geležinkelio tunelį atvėrė smalsuoliams.<br> G.Bitvinsko nuotr.
 Kauno geležinkelio tunelį atvėrė smalsuoliams.<br> G.Bitvinsko nuotr.
 Kauno geležinkelio tunelį atvėrė smalsuoliams.<br> G.Bitvinsko nuotr.
 Kauno geležinkelio tunelį atvėrė smalsuoliams.<br> G.Bitvinsko nuotr.
 Kauno geležinkelio tunelį atvėrė smalsuoliams.<br> G.Bitvinsko nuotr.
 Kauno geležinkelio tunelį atvėrė smalsuoliams.<br> G.Bitvinsko nuotr.
 Kauno geležinkelio tunelį atvėrė smalsuoliams.<br> G.Bitvinsko nuotr.
 Kauno geležinkelio tunelį atvėrė smalsuoliams.<br> G.Bitvinsko nuotr.
 Kauno geležinkelio tunelį atvėrė smalsuoliams.<br> G.Bitvinsko nuotr.
 Kauno geležinkelio tunelį atvėrė smalsuoliams.<br> G.Bitvinsko nuotr.
 Kauno geležinkelio tunelį atvėrė smalsuoliams.<br> G.Bitvinsko nuotr.
 Kauno geležinkelio tunelį atvėrė smalsuoliams.<br> G.Bitvinsko nuotr.
 Kauno geležinkelio tunelį atvėrė smalsuoliams.<br> G.Bitvinsko nuotr.
 Kauno geležinkelio tunelį atvėrė smalsuoliams.<br> G.Bitvinsko nuotr.
 Kauno geležinkelio tunelį atvėrė smalsuoliams.<br> G.Bitvinsko nuotr.
 Kauno geležinkelio tunelį atvėrė smalsuoliams.<br> G.Bitvinsko nuotr.
 Kauno geležinkelio tunelį atvėrė smalsuoliams.<br> G.Bitvinsko nuotr.
 Kauno geležinkelio tunelį atvėrė smalsuoliams.<br> G.Bitvinsko nuotr.
 Kauno geležinkelio tunelį atvėrė smalsuoliams.<br> G.Bitvinsko nuotr.
 Kauno geležinkelio tunelį atvėrė smalsuoliams.<br> G.Bitvinsko nuotr.
 Kauno geležinkelio tunelį atvėrė smalsuoliams.<br> G.Bitvinsko nuotr.
 Kauno geležinkelio tunelį atvėrė smalsuoliams.<br> G.Bitvinsko nuotr.
 Kauno geležinkelio tunelį atvėrė smalsuoliams.<br> G.Bitvinsko nuotr.
 Kauno geležinkelio tunelį atvėrė smalsuoliams.<br> G.Bitvinsko nuotr.
 Kauno geležinkelio tunelį atvėrė smalsuoliams.<br> G.Bitvinsko nuotr.
 Kauno geležinkelio tunelį atvėrė smalsuoliams.<br> G.Bitvinsko nuotr.
 Kauno geležinkelio tunelį atvėrė smalsuoliams.<br> G.Bitvinsko nuotr.
 Kauno geležinkelio tunelį atvėrė smalsuoliams.<br> G.Bitvinsko nuotr.
 Kauno geležinkelio tunelį atvėrė smalsuoliams.<br> G.Bitvinsko nuotr.
 Kauno geležinkelio tunelį atvėrė smalsuoliams.<br> G.Bitvinsko nuotr.
 Kauno geležinkelio tunelį atvėrė smalsuoliams.<br> G.Bitvinsko nuotr.
 Kauno geležinkelio tunelį atvėrė smalsuoliams.<br> G.Bitvinsko nuotr.
 Kauno geležinkelio tunelį atvėrė smalsuoliams.<br> G.Bitvinsko nuotr.
 Kauno geležinkelio tunelį atvėrė smalsuoliams.<br> G.Bitvinsko nuotr.
 Kauno geležinkelio tunelį atvėrė smalsuoliams.<br> G.Bitvinsko nuotr.
 Kauno geležinkelio tunelį atvėrė smalsuoliams.<br> G.Bitvinsko nuotr.
 Kauno geležinkelio tunelį atvėrė smalsuoliams.<br> G.Bitvinsko nuotr.
 Kauno geležinkelio tunelį atvėrė smalsuoliams.<br> G.Bitvinsko nuotr.
 Kauno geležinkelio tunelį atvėrė smalsuoliams.<br> G.Bitvinsko nuotr.
 Kauno geležinkelio tunelį atvėrė smalsuoliams.<br> G.Bitvinsko nuotr.
 Kauno geležinkelio tunelį atvėrė smalsuoliams.<br> G.Bitvinsko nuotr.
 Kauno geležinkelio tunelį atvėrė smalsuoliams.<br> G.Bitvinsko nuotr.
 Kauno geležinkelio tunelį atvėrė smalsuoliams.<br> G.Bitvinsko nuotr.
 Kauno geležinkelio tunelį atvėrė smalsuoliams.<br> G.Bitvinsko nuotr.
 Kauno geležinkelio tunelį atvėrė smalsuoliams.<br> G.Bitvinsko nuotr.
 Kauno geležinkelio tunelį atvėrė smalsuoliams.<br> G.Bitvinsko nuotr.
 Kauno geležinkelio tunelį atvėrė smalsuoliams.<br> G.Bitvinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (29)

Lrytas.lt

May 22, 2019, 11:57 AM, atnaujinta May 22, 2019, 1:25 PM

Inovatyvi ekspozicija, išsidėsčiusi per visą tunelio ilgį, siekiantį 1280 metrų, veiks tik 16 valandų.

Jau pirmosiomis valandomis galimybė pasižvalgyti tunelyje sulaukė neįtikėtino susidomėjimo. Ekskursijos prasidėjo 10 valandą, ir tuo metu jau buvo užsiregistravę daugiau kaip 150 žmonių. 

Jie gavo šalmus, apyrankes ir turėjo pasirašyti, kad susipažino su taisyklėmis. Iš Kauno geležinkelio stoties iki tunelio žmones vežiojo specialus autobusas, kuris vėliau atveždavo juos atgal į geležinkelio stotį. 

Pasak „Lietuvos geležinkelių" generalinio direktoriaus Manto Bartuškos, įgyvendinant projektą „Rail Baltica" tunelyje laikinai stabdomas traukinių eismas, tad jau kitą dieną, gegužės 23 dieną, jame plušės rangovai - prasidės europinio geležinkelio linijos statybų darbai.

2009 metais rekonstruotame ir visiškai modernizuotame tunelyje bus įrengtas sugretintas europinės ir plačiosios vėžės geležinkelis - tokį techninį sprendimą tunelyje Kaunas turės vienintelis pasaulyje.

„Kauno geležinkelio tunelį kasdien traukinio vagonais kerta per 15 tūkst. keleivių. Tačiau vaikščioti po jį draudžiama, nes tai strateginis objektas, saugomas 24 valandas per parą, tad patekti į jo vidų tiesiog neįmanoma. 

Rengiamos specialios ekskursijos tunelyje yra itin retos, nekalbant apie renginius, kurių išvis nėra buvę. Naudodamiesi šia traukinių eismo pertrauka, kuri truks visą vasarą, nusprendėme kauniečiams ir miesto svečiams sukurti įsimintiną istorinę pažintį su tuneliu, nes ateityje tokios progos, greičiausia, neturėsime", - sakė M.Bartuška.

„Pagaliau pamačiau šviesą tunelio gale“, - po ekskursijos juokavo gydytojas, nuolatinis intelektualių žaidimų dalyvis Liucijus Ambraška. Jis tunelyje lankėsi pirmą kartą.

Statinio istorija kauniečiui buvo gerai žinoma ir anksčiau, tačiau L.Ambraškai buvo smalsu pamatyti patį tunelį.

„Vienoks vaizdas važiuojant traukiniu, ir visai kitoks – einant pėsčiomis“, - įspūdžiais dalijosi L.Ambraška. 

Vienu iš miesto simbolių laikomas Kauno geležinkelio tunelis, kuris yra įtrauktas į Lietuvos Kultūros vertybių paveldo sąrašą, pastatytas prieš 158 metus. Šiuo metu jis yra ne tik vienas seniausių veikiančių tokių statinių Europoje, bet ir vienintelis iki šiol veikiantis Baltijos šalyse.

Po Aukštųjų Šančių kalva iškastas tunelis pastatytas tarp 1859 ir 1861 metų.

Kauno geležinkelio tunelis, yra išskirtinis dar ir tuo, kad jame įrengta natūrali ventiliacija, kai paprastai įrengiamos dirbtinės. Dėl esamo nuolydžio susidarantis skersvėjis išpūsdavo arba ištraukdavo traukinio dūmus.

Tunelio statybai buvo pasamdyta bendrovė „Ernest Gouin et Cie“ iš Paryžiaus. Šachtas ir galerijas iškasė vokiečių ir prancūzų šachtininkai – juos samdyti buvo pigiau negu patirties neturinčius vietos darbininkus. Nors matavimams naudotos labai paprastos priemonės: liniuotės ir virvės - tunelis buvo pastatytas labai tiksliai.

1944 metais atsitraukdama vokiečių kariuomenė tunelį susprogdino, panaudodama net septynis vagonus sprogmenų. Kadangi tunelis buvo strategiškai svarbus, sovietinė armija jį atstatė.

Nors tunelis skaičiuoja daugiau kaip pusantro amžiaus, jame įdiegtos šiuolaikinės technologijos: elektrifikavimo ir signalizacijos sistemos, kontaktinių tinklų sistema, priešgaisrinė įranga, telekomunikacijos. 

Sumontuota ir šiuolaikiška vandens aptikimo sistema, milimetro tikslumu rodanti vandens lygį už tunelio sienų. Po bėgiais paklotas specialus kilimas, kuris avarijos atveju išsiliejus naftos produktams apsaugotų gruntinius vandenis.

Dėl su europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ projektu susijusių darbų nuo trečiadienio stabdomas traukinių eismas tarp Kauno ir Palemono.

Traukinių eismas maršrutu Kaunas-Šiauliai iki tunelio rekonstrukcijos pabaigos nutraukiamas. O populiariausio maršruto keleiviams, keliaujantiems traukiniu iš Vilniaus į Kauną ar iš jo - į sostinę, daliai kelionės prireiks autobuso.

Galutiniu kelionės traukiniu tašku nuo šio trečiadienio tampa Palemono geležinkelio stotelė. Tačiau, kaip teigė „Lietuvos geležinkelių“ atstovė Dovilė Aleksandravičienė, nuo Palemono iki Kauno geležinkelio stoties bei nuo jos iki Palemono kursuos šios bendrovės užsakyti nemokami autobusai

Jais kasdien pasinaudoti galės šešių svarbiausių traukinių maršruto tarp Vilniaus ir laikinosios sostinės reisų keleiviai. Kauno miesto pakraštyje esantį Palemoną bus galima pasiekti ir miesto viešuoju transportu (autobusais).

Įvertinusi dėl geležinkelio darbų keleiviams kilsiančius nepatogumus, „Lietuvos geležinkelių“ bendrovė pranešė ketvirtadaliu atpiginusi kelionės iš Palemono į Vilnių bei atgal bilietus.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
Gyvai: komentarai apie Vilniuje besibaigiančias karines pratybas