Milžiniškos sumos: kas mėnesį vien galimybių paso tikrinimui „Maxima“ išleidžia 300 tūkst. eurų

Galimybių paso (GP) poveikis prekybos sektoriui akivaizdus. Praėjus mėnesiui gyvenant su nauja tvarka, kai žmonės, neturintys tam tikrų išrašų negali patekti į kai kurias vietas, tendencija aiški – ji neigiama. Pirkėjų srautai tose parduotuvėse, kuriose reikia GP ar kitų jam prilyginamų išrašų, sumažėję apie 24-30 proc. „GP poveikis mums akivaizdus“, – „Lietuvos ryto“ televizijos laidoje „Nauja diena“ kalbėjo prekybos tinklo „Maxima“ atstovė Rima Aukštuolytė.

Vien reikalavimas dėl GP kas mėnesį atsieina 300 tūkst. eurų.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Vien reikalavimas dėl GP kas mėnesį atsieina 300 tūkst. eurų.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Vien reikalavimas dėl GP kas mėnesį atsieina 300 tūkst. eurų.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Vien reikalavimas dėl GP kas mėnesį atsieina 300 tūkst. eurų.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Vien reikalavimas dėl GP kas mėnesį atsieina 300 tūkst. eurų.<br>T.Bauro nuotr.
Vien reikalavimas dėl GP kas mėnesį atsieina 300 tūkst. eurų.<br>T.Bauro nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

2021-10-18 07:03

Anot jos, tose parduotuvėse, kuriose pirkėjų srautai sumažėję, dalis darbuotojų išnaudoja savo kasmetines atostogas, dalis paskirstomi į parduotuves, kuriose darbo yra daugiau. Pirkėjų srautai mažesnėse parduotuvėse padidėję, bet labai nedaug – svyruoja apie 1 procentą. Vadinasi, žmonės renkasi kitas vietas.

Kita kryptis, kur prekybininkai junta akivaizdų pokytį – šviežio maisto užsakymų kiekis. Mat, sumažėjus pirkėjų skaičiui, jo reikia mažiau, auga nurašymai, mažiau užsakoma iš šviežio maisto tiekėjų. Tačiau, kaip pažymėjo R.Aukštuolytė, ilgo laiko galiojimo prekių tai neliečia.

Ji nesiėmė prognozuoti, kokių pokyčių dar teks patirti prekybininkams. „Nežinome, kiek galios GP, galbūt vėl viskas keisis – kaip matote, sprendimai gali būti priimami kas savaitę ir jie veikia mūsų darbą. Bet šiuo metu nieko negalime atmesti. Tai pandeminė nežinomybė, prie kurios turime labai lanksčiai prisitaikyti“, – komentavo prekybos tinklo atstovė.

Kaip teigė pašnekovė, pirkėjų įpročiai pradėjo keistis jau pernai, pandemijai tik prasidėjus – patys prekybininkai ėmė raginti pirkėjus planuotis apsipirkimus, tad ir krepšelis pradėjo augti. Tokia tendencija nesikeičia ir dabar.

R.Aukštuolytė išsakė nuomonę, kad, prekybininkų vertinimu, geriausia buvo tvarka, kai parduotuvėse riboti pirkėjų srautai, o kaukės buvo privalomos. „Taip srautai pasiskirstydavo. Dabar didelėse parduotuvėse galima šūkauti, nes erdvės daug, o mažesnėse galima pastebėti tam tikrą susigrūdimą“, – kalbėjo „Maximos“ atstovė.

Ji skaičiavo, kad prekybos tinklo investicijos į saugumą pandeminiu laikotarpiu siekia milijonus. Vien reikalavimas dėl GP kas mėnesį atsieina 300 tūkst. eurų. O juk pandemijai prasidėjus pernai kovą investuota į saugumo priemones, dezinfekcijos priemones, pirštines, kurias dalija nemokamai pirkėjams, kaukes, skydelius, pertvaras. „Tai – ne vienas milijonas eurų. Be to, esame apdraudę darbuotojus sveikatos draudimu nuo koronaviruso“, – pridūrė R.Aukštuolytė.

Kol kas jos atstovaujamas prekybos tinklas plečiasi taip, kaip planuota: atidaroma tiek parduotuvių, kiek buvo numatyta, tačiau kas bus kitais metais, kokie bus nauji reguliavimai, kokia bus pati pandemijos eiga, sunku numatyti, todėl neįmanoma nuspėti, kaip tai paveiks plėtrą.

EP Rinkimai

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.