Vairuotojai pasakoja, ką išgyvena šiomis dienomis: sulaukia delegacijų narių ir žurnalistų skambučių

Šiomis dienomis dėl NATO viršūnių susitikimo Vilniuje įvesti eismo ribojimai – tikras galvos skausmas visiems vairuotojams, o dar didesnis smūgis taksi ar pavežėjimo paslaugas teikiantiesiems. Kadangi daug kas dirba iš namų, klientų sumažėjo, o dėl spūsčių kelionės prailgo, kartais dirbti net nebeverta. Visgi portalo lrytas.lt kalbintieji neslepia, kad dalį tautiečių užsakymų pakeitė užsieniečiai – delegacijų nariai bei žurnalistai.

Įvesti eismo ribojimai – tikras galvos skausmas visiems vairuotojams, o dar didesnis smūgis taksi ar pavežėjimo paslaugas teikiantiesiems.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Įvesti eismo ribojimai – tikras galvos skausmas visiems vairuotojams, o dar didesnis smūgis taksi ar pavežėjimo paslaugas teikiantiesiems.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Įvesti eismo ribojimai – tikras galvos skausmas visiems vairuotojams, o dar didesnis smūgis taksi ar pavežėjimo paslaugas teikiantiesiems.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Įvesti eismo ribojimai – tikras galvos skausmas visiems vairuotojams, o dar didesnis smūgis taksi ar pavežėjimo paslaugas teikiantiesiems.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Įvesti eismo ribojimai – tikras galvos skausmas visiems vairuotojams, o dar didesnis smūgis taksi ar pavežėjimo paslaugas teikiantiesiems.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Įvesti eismo ribojimai – tikras galvos skausmas visiems vairuotojams, o dar didesnis smūgis taksi ar pavežėjimo paslaugas teikiantiesiems.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Įvesti eismo ribojimai – tikras galvos skausmas visiems vairuotojams, o dar didesnis smūgis taksi ar pavežėjimo paslaugas teikiantiesiems.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Įvesti eismo ribojimai – tikras galvos skausmas visiems vairuotojams, o dar didesnis smūgis taksi ar pavežėjimo paslaugas teikiantiesiems.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Įvesti eismo ribojimai – tikras galvos skausmas visiems vairuotojams, o dar didesnis smūgis taksi ar pavežėjimo paslaugas teikiantiesiems.<br>D.Umbraso nuotr.
Įvesti eismo ribojimai – tikras galvos skausmas visiems vairuotojams, o dar didesnis smūgis taksi ar pavežėjimo paslaugas teikiantiesiems.<br>D.Umbraso nuotr.
Įvesti eismo ribojimai – tikras galvos skausmas visiems vairuotojams, o dar didesnis smūgis taksi ar pavežėjimo paslaugas teikiantiesiems.<br>D.Umbraso nuotr.
Įvesti eismo ribojimai – tikras galvos skausmas visiems vairuotojams, o dar didesnis smūgis taksi ar pavežėjimo paslaugas teikiantiesiems.<br>D.Umbraso nuotr.
Įvesti eismo ribojimai – tikras galvos skausmas visiems vairuotojams, o dar didesnis smūgis taksi ar pavežėjimo paslaugas teikiantiesiems.<br>Bendrovės nuotr.
Įvesti eismo ribojimai – tikras galvos skausmas visiems vairuotojams, o dar didesnis smūgis taksi ar pavežėjimo paslaugas teikiantiesiems.<br>Bendrovės nuotr.
Daugiau nuotraukų (7)

Lrytas.lt

Jul 12, 2023, 5:20 PM, atnaujinta Jul 13, 2023, 9:58 AM

Pamatę eismą prašo apsisukti ir parvežti namo

Dalius Rudokas, Kurjerių ir vairuotojų asociacijos pirmininkas, ir pats vežioja keleivius, tačiau štai trečiadienį ryte ir dieną dėl dar labiau sugriežtintų eismo ribojimų nusprendė likti namuose.

„Pamačiau, kad visur spūstys, tai supratau, kad darbas bus bergždžias. Iki keleivių važiuosiu ilgai, o ir kol juos nuvešiu, ilgai užtruksiu. Važiavimas nebus komfortabilus, stovėti spūstyse niekam nepatinka, nei man, nei keleiviams, visi bus be nuotaikos.

Girdėjau, kad ir daugiau vairuotojų šiandien nusprendė nedirbti, nes pasitaiko tokių atvejų, kad keleivis išlipa iš mašinos ir sako, jog greičiau nueis nei nuvažiuos.

Mano draugas ryte dar galvojo dirbsiantis, bet nuvežęs du keleivius grįžo namo, nes įprastomis dienomis tokios trumpų atstumų kelionės truktų 12–15 min, bet šiandien jos išsitęsė iki 40 min, nes teko nuolat stovėti spūstyse. Net neverta buvo važiuoti dirbti“, – su portalu lrytas.lt dalijosi įspūdžiais D.Rudokas.

„Bet čia tik kelios tokios dienos – išgyvensime“, – nusijuokė jis.

Pašnekovas paminėjo, jog tikrai atsiranda ne vienas keleivis, kviečiantis vairuotoją atvykti į draudžiamo eismo zoną arba norintis, kad į tokią jį nuvežtų, tad šiomis dienomis vairuotojai nemažą dalį laiko turi skirti ir tam, kad keleiviams paaiškintų esamą situaciją, nes visgi ne visi tuo pasidomėjo.

„Buvo istorijų, kad vežė klientus į darbą, bet kai jie pamatė, kokios spūstys, paprašė vairuotojų apsisukti atgal, nusprendė dirbti iš namų. Tad net vietiniai gyventojai galbūt ne iki galo išgirdo arba nesuvokė, jog tikrai eismas bus sudėtingesnis.

Kai kurie kviečia į draudžiamo eismo zonas, tada skambiname ir bandome kalbėtis, klausiame, galbūt galėtų prieiti kur nors arčiau, kur eismas nėra draudžiamas, ar tikrai mūsų lauktų, net jei užtruktume atvažiuoti“, – pasakojo D.Rudokas.

Kviečia žurnalistai ir delegacijų nariai

Nors lietuvių klientų šiomis dienomis tikrai kiek sumažėjo, bet štai bent pirmadienį vakare užsakymų skaičius buvo šoktelėjęs. Tiesa, vairuotojų labiau prireikė užsieniečiams.

„Pirmadienį vakare išvažiavau dirbti, kaip tik buvo padaugėję užsakymų, vairuotojus kvietė labai daug užsieniečių, nes atvažiavo įvairių šalių delegacijos, žurnalistai, o jie dirba iki pat vakaro, dar bando kur nors nuvykti, ką nors nufilmuoti. Tad tos dienos vakarą tikrai paklausa buvo gerokai didesnė nei įprastą pirmadienį“, – patikino jis.

Tai portalui lrytas.lt patvirtino ir taksi paslaugas teikiančios įmonės „Amber Vilnius“ vadovas Tomas Peleckas: „Turėjome ir pačių delegacijų narių užsakymų, bet, žinoma, ne prezidentų. Matyt, pirmadienį atvykusieji norėjo neformaliai susitikti su kolegomis iš kitų šalių ir prašė nuvežti nuo vieno viešbučio prie kito. Bet turėjome paaiškinti, jog nei mes galime privažiuoti iki jų viešbučio, nei paskui iki kito viešbučio nuvežti, nes ten – eismas draudžiamas.

Sakėme, kad įsijungtų „Google Maps“ ir eitų, nes taip tiesiog bus greičiau. Įsivaizduokite, reikėtų vairuotojams paaiškinti, kur ir kaip ateiti iki mašinos, tada nuvežus trumpą atstumą paaiškinti, kur ir kaip nueiti iki to kito viešbučio. Pėsčiomis tikrai greičiau ir paprasčiau nei važiuoti.

Su kitais klientais taip pat tariamės. Jeigu matome, kad jiems greičiau bus nueiti pėsčiomis, nei laukti mūsų ir bandyti važiuoti, taip jiems ir pasakome.“

Nuostoliai – nemenki, daug darbuotojų atostogauja

Sunkumų kyla ir daugiau. Pavyzdžiui, kai kurie klientai, nebesulaukę spūstyse užstrigusių ar dėl kortežo, kitų svarbių automobilių negalinčių judėti vairuotojų, užsakymus atšaukia.

„Nesiskundžiame, suprantame, kad šį renginį reikėjo surengti, bet konstatuojame faktą, kad dirbti sunku. Labai laukiame, kol viskas pasibaigs ir vėl galėsime pradėti normaliai dirbti, nes dabar tai atrodo daugiau žaidimas nei darbas. Nepatogumai – žvėriški, dienos – nuostolingos, praktiškai neįmanoma dirbti“, – kalbėjo T.Peleckas.

Jo skaičiavimu, pastarosiomis dienomis apyvarta kritusi apie 90 proc. ir tokie rezultatai matomi jau ne pirmą dieną. Tad, vadovo teigimu, net jei kitos liepos savaitės bus itin geros, vis tiek bent ketvirtadaliu šio mėnesio apyvarta bus mažesnė.

Klientų sumažėjo jau nuo liepos 6 d. dėl ilgojo savaitgalio, kurį daugelis gyventojų pasirinko leisti kur nors kitur, ne sostinėje, o štai šią savaitę klientų srautus mažina dėl NATO viršūnių susitikimo įvesti eismo ribojimai, skrydžių draudimai.

Tačiau tai įmonės vadovas jau įžvelgė iš anksto ir darbuotojų pajėgumus sumažino.

„Daugelį vairuotojų išleidome atostogų ir tikrai daugeliui patys siūlėme atostogauti. Kas norėjo, išėjo atostogų, o nenorėjusiems pasiūlėme dar kartą, – juokėsi T.Peleckas. – Tiesiog akivaizdu, kad nebus didelio mūsų paslaugų poreikio. Turime apie 60 vairuotojų ir daugiau nei pusė jų dabar atostogauja.“

Sunkumų nemato

Tačiau ne visi taip jaudinasi. „Bolt“ vadovas Lietuvoje Andrius Pacevičius sako, kad sunkumų nėra ir, pirmos trečiadienio pusės duomenimis, „Bolt“ pavežėjimo paslauga veikė sklandžiai. Jis patikino, kad prie platformos buvo prisijungę pakankamai vairuotojų, todėl tiek kelionių laikas, tiek paslaugos kaina beveik nesiskyrė nuo įprastų dienų.

Pasak jo, planuojant platformos veiklą NATO viršūnių susitikimo metu buvo atsižvelgta į numatomus eismo ribojimus ir šiomis dienomis pradėti kelionę iš draudžiamos eismo zonos programėlėje tiesiog negalima.

„Vietoje to, suderinę su miesto savivaldybe, pavežėjimo paslaugos vartotojams programėlėje pasiūlėme konkrečius įlipimo taškus šalia numatytų ribojimų zonų. Apie šiuo laikinus pokyčius „Bolt“ vairuotojai buvo informuoti iš anksto.

Vis dėlto kylant neaiškumų raginame vairuotojus ir keleivius susisiekti per programėlę skambučiu ar rašyti pokalbių skiltyje, kurioje veikia ir automatinio vertimo į bet kurią vartotojų pasirinktą kalbą funkcija“, – portalui lrytas.lt komentavo A.Pacepavičius.

Primename, kad dėl NATO viršūnių susitikimo liepos 10–13 d. tam tikrose Vilniaus vietose eismas yra ribojamas.

Šiomis dienomis sostinės viešasis transportas tiek Vilniaus gyventojams, tiek svečiams – nemokamas. Visgi galimi vėlavimai dėl eismo ribojimų ar delegacijų judėjimo, tad gyventojai raginami kelionėms skirti kiek daugiau laiko nei įprastai.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.