Įsivaizduojate pusryčius už 40 euro centų? Nors skamba viliojančiai, defliacija Kinijoje – prasta žinia

Pekine esančiuose „Nanchengxiang“ restoranuose klientai pusryčiauja už 3 juanius (0,38 euro). Už tokią sumą gauna trijų rūšių ryžių košę, rūgščią ir aštrią sriubą bei pieną. Štai taip atrodo defliacija Kinijoje.

Pekine esančiuose „Nanchengxiang“ restoranuose klientai pusryčiauja vos už 3 juanius (0,38 euro).<br>Pixabay.com nuotr.
Pekine esančiuose „Nanchengxiang“ restoranuose klientai pusryčiauja vos už 3 juanius (0,38 euro).<br>Pixabay.com nuotr.
Pekine esančiuose „Nanchengxiang“ restoranuose klientai pusryčiauja vos už 3 juanius (0,38 euro).<br>Pixabay.com nuotr.
Pekine esančiuose „Nanchengxiang“ restoranuose klientai pusryčiauja vos už 3 juanius (0,38 euro).<br>Pixabay.com nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Aug 27, 2023, 7:09 PM

„Pandemijos metu atsirado daug gerų ir pigių patiekalų“, – sakė 71 metų Gao Yi, pusryčiaudamas su savo anūku viename iš 160 šio tinklo restoranų Kinijos sostinėje.

„Ne visi jie išlieka. Tačiau nuolat atsiranda naujų gerų pasiūlymų, tik reikia eiti jų ieškoti“, – pridūrė jis.

Mažėjantis vartojimas skatina kainų karą tarp žemesnės klasės restoranų tinklų Kinijoje, o tai, pasak analitikų, gali pakenkti mažesnėms įmonėms, kurios stengiasi neatsilikti nuo didesnių žaidėjų siūlomų nuolaidų, rašo agentūra „Reuters“.

Kaip dešimtajame dešimtmetyje buvo Japonijoje, užsitęsusi defliacija gali pakenkti ekonomikos augimui.

„Norint pritraukti vartotojus pro duris, reikia gerų pasiūlymų, todėl šioms įmonėms daromas didelis spaudimas, kad jos rastų maržą“, – sakė Šanchajuje įsikūrusios bendrovės „China Market Research Group“ vykdomasis direktorius Benas Cavenderis.

Atvirkščiai nei Vakarų šalyse, koronaviruso pandemijos metu Kinijos gyventojai buvo palikti finansiškai pasirūpinti savimi, o vyriausybės parama daugiausia buvo skirta gamybos sektoriui. Panaikinus apribojimus, vartotojų iš karto nepadaugėjo, kaip prognozavo kai kurie ekonomistai.

Kadangi darbo užmokestis ir pensijos beveik nesikeičia, o darbo rinka labai neapibrėžta, noras išlaidauti yra ribotas, o vos augančioje ekonomikoje pasitikėjimas yra menkas.

„Nuolaidų strategijos, siūlančios vartotojams rinktis už geresnę kainą, atitinka dabartinę ekonominę padėtį“, – sakė Zhu Danpeng, maisto ir gėrimų analitikas. Pasak darbuotojų, ketvirtadienį centrinėje „Nanchengxiang“ parduotuvėje buvo pilna žmonių, kaip ir kiekvieną rytą nuo pat gegužės, kai buvo pradėta taikyti 3 juanių (0,38 euro) nuolaida. Bendrovė neatsakė į „Reuters“ klausimus apie pelno maržas ir verslo strategiją.

Pekine įsikūrusi mėsainių franšizės įmonė „Xishaoye“ taip pat paskelbė mažesnes kainas, o darbuotojai teigė, kad kai kurios prekės bus pigesnės net 10 juanių (1,26 euro). KFC operatorė šalyje „Yum China“ vilioja klientus mėsainiais, užkandžiais ir gėrimais už 19,9 juanio (2,5 euro).

„Lankytojų srautai grįžo, tačiau išlaidos vienam asmeniui sumažėjo“, – agentūrai „Reuters“ sakė „Yum“ generalinis direktorius Joey Watas. Parengta pagal „Reuters“ informaciją.

1 juanis – 0,13 euro. Parengta pagal „Reuters“ informaciją.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.