Oro uoste – sunkiai paaiškinami dalykai: kelios versijos, kas čia ne taip

Net aviacijos specialistai neturi vieno paaiškinimo, kodėl oro uosto laukimo salėje tai sausakimša, tai tvyro ramybė. Tai tęsiasi jau savaitę, o keleiviai ir toliau raginami prieš skrydį atvykti anksčiau.

Keleiviai piktinasi, kad nedidelis oro uostas nesugeba suvaldyti keleivių srautų.<br>V.Skaraičio nuotr.
Keleiviai piktinasi, kad nedidelis oro uostas nesugeba suvaldyti keleivių srautų.<br>V.Skaraičio nuotr.
Keleiviai piktinasi, kad nedidelis oro uostas nesugeba suvaldyti keleivių srautų.<br>V.Skaraičio nuotr.
Keleiviai piktinasi, kad nedidelis oro uostas nesugeba suvaldyti keleivių srautų.<br>V.Skaraičio nuotr.
Keleiviai piktinasi, kad nedidelis oro uostas nesugeba suvaldyti keleivių srautų.<br>V.Skaraičio nuotr.
Keleiviai piktinasi, kad nedidelis oro uostas nesugeba suvaldyti keleivių srautų.<br>V.Skaraičio nuotr.
Keleiviai piktinasi, kad nedidelis oro uostas nesugeba suvaldyti keleivių srautų.<br>V.Skaraičio nuotr.
Keleiviai piktinasi, kad nedidelis oro uostas nesugeba suvaldyti keleivių srautų.<br>V.Skaraičio nuotr.
Keleiviai piktinasi, kad nedidelis oro uostas nesugeba suvaldyti keleivių srautų.<br>V.Skaraičio nuotr.
Keleiviai piktinasi, kad nedidelis oro uostas nesugeba suvaldyti keleivių srautų.<br>V.Skaraičio nuotr.
Keleiviai piktinasi, kad nedidelis oro uostas nesugeba suvaldyti keleivių srautų.<br>V.Skaraičio nuotr.
Keleiviai piktinasi, kad nedidelis oro uostas nesugeba suvaldyti keleivių srautų.<br>V.Skaraičio nuotr.
Keleiviai piktinasi, kad nedidelis oro uostas nesugeba suvaldyti keleivių srautų.<br>V.Skaraičio nuotr.
Keleiviai piktinasi, kad nedidelis oro uostas nesugeba suvaldyti keleivių srautų.<br>V.Skaraičio nuotr.
Keleiviai piktinasi, kad nedidelis oro uostas nesugeba suvaldyti keleivių srautų.<br>V.Skaraičio nuotr.
Keleiviai piktinasi, kad nedidelis oro uostas nesugeba suvaldyti keleivių srautų.<br>V.Skaraičio nuotr.
Daugiau nuotraukų (8)

Lrytas.lt

Oct 9, 2023, 11:44 AM, atnaujinta Oct 9, 2023, 9:00 PM

Oro uoste vyksta sunkiai paaiškinami dalykai. Keleivių apgultimi praėjusią savaitę stebinusi išvykimo salė piko metu nuo 4 iki 6 valandos ryto, vidurdienį nuo 11 iki 14 valandos ir vakare nuo 17 iki 20 valandos šiomis dienomis sausakimša jau kitu laiku.

Nors oro uostas ėmėsi papildomų priemonių, prie aviacijos saugumo patikros posto gali tekti laukti ir valandą, ir 20 minučių.

Jau pateiktos kelios versijos, kodėl staiga nutįsta tokios ilgos eilės, tačiau keleiviai piktinasi, kad toks nedidelis oro uostas nesugeba suvaldyti keleivių srautų.

Ėmė ieškoti kito vežėjo

Dovilė iš Klaipėdos ankstų pirmadienio rytą skrido į Antaliją. Ji iš anksto buvo užsisakiusi pervežimo paslaugą, mikroautobusas jos turėjo laukti sekmadienio vakarą.

Tačiau gavusi pranešimą, kad į oro uostą reikia atvykti anksčiau, paskaičiusi, kad laukti eilėje gali tekti ne vieną valandą, Dovilė sunerimo.

Ji pradėjo ieškoti, kas iš uostamiesčio į Vilnių ją sekmadienį nuvežtų anksčiau.

Moteris ketino naktį praleisti oro uoste, nes užsisakyti viešbučio kambarį dėl kelių valandų poilsio neapsimoka. Vis dėlto vežėjas ją įkalbino leistis į kelionę anksčiau sutartu laiku, nors klaipėdietė jau galvojo atsisakyti pervežimo mikroautobusu paslaugos.

Tiktai skelbė statistiką

Justina praėjusį antradienį keliavo į Stambulą.

„Atsivertusi Vilniaus oro uosto interneto svetainę ir pastebėjusi bauginančiais pranešimais aplipdytą pirmą puslapį iš Mažeikių išvažiavau dar prieš šeštą ryto. Ir tėvo visą kelią prašiau paskubėti.

Pasirodo, visai be reikalo jaudinausi, jokių eilių nėra“, – stiebdamasi ant pirštų galų stebėjo saugumo patikros postą mergina.

Anot Justinos, pavėlavus į lėktuvą žlugtų visi atostogų planai. Mat Stambule jos laukė draugai, su kuriais keliausianti po Turkiją.

Jos nuomone, oro uostas, nuo metų pradžios skelbdamas apie vis didėjančius keleivių skaičius, turėjo pasirūpinti, kad darbuotojų būtų daugiau: „Bet panašu, kad jie tik skaičiavo ir nieko nedarė, o dabar priėjo liepto galą.“

Eilėje – 40 minučių

Saulius antradienį skrido į Londono Lutono oro uostą. Ir jį, ir atlydėjusius tėvus nustebino, kad Vilniaus oro uostas pustuštis. Buvo skelbiama, kad iki patikros teks laukti tik 20 minučių.

„Atvažiavome pustrečios valandos prieš skrydį, bet eilių nėra“, – šyptelėjo uždarbiauti keliaujantis Saulius.

Jam dažnai tenka lankytis Lutono oro uoste, tad prie eilių, sumaišties pripratęs. Sauliaus nuomone, to reikėjo tikėtis ir oro uoste Vilniuje. Tad naujas išvykimo terminalas kyla pačiu laiku.

„Žiūriu, skrydžių nedaug, keleivių – taip pat. Tai kur čia ta ekstremali padėtis? Kaip visada, pas mus persūdo“, – pyktelėjo taip pat į Londoną skridęs Modestas.

Jis negailėjo priekaištų Vilniaus oro uostui: „Toks nedidelis ir niekaip negali susitvarkyti. Suprantu, kai netvarka didžiuosiuose pasaulio oro uostuose, kur bent keli išvykimo terminalai, daugybė skrydžių. O čia – daržinės dydžio oro uostas.“

Tačiau tą patį antradienį po pietų eilės oro uoste pailgėjo. Į Londoną skridusi Vesta prisipažino, kad jai nuobodu laukti skrydžio valandų valandas, tad ji stengiasi į oro uostą atvykti maždaug likus 50 minučių iki vartų uždarymo.

Pamačius daugybę žmonių laukimo salėje jai kilo nerimas, ar spės į lėktuvą, bet pastebėjusi informaciją, kad eilėje teks praleisti 40 minučių, apsiramino.

Žmonės laukė tarpduryje

Ilgiausios eilės oro uoste buvo praėjusį ketvirtadienį ir penktadienį, kelios dešimtys keleivių pavėlavo į lėktuvus.

Keliautojas Orijus Gasanovas prisipažino, kad tai, ką išvydo prieš savaitę, penktadienį, nebuvo matęs per 15 savo aktyvaus keliavimo metų.

„Pagrindiniai mūsų šalies vartai į pasaulį penktadienio rytą tikrai priminė didžiuosius pasaulio oro uostus, tik didieji oro uostai būna kur kas didesni, o mažutis VNO (tokiu aviaciniu kodu žymimas Vilniaus oro uostas) – kaip perpildytas, braškantis sandėliukas. Vienu metu žmonės net netilpo pro pagrindines duris, stovėjo ir laukė tarpduryje“, – delfi.lt rašė O.Gasanovas.

Keleivius į skrydžius registruojantis darbuotojas spėliojo, kad tai dėl užsakomųjų reisų. Dar vis skrenda lėktuvai į Turkiją, tačiau jau pradėjo skristi ir į Egiptą. Per vieną rytą daug užsakomųjų skrydžių, o jie dažniausiai būna pilni.

„Turkija plius Egiptas, štai jums ir rezultatas“, – svarstė oro uosto darbuotojas.

Daugiau dėmesio saugumui

Po to dėl ištįsusių eilių pasirodė kitas paaiškinimas. „Lietuvos oro uostų“ atstovas žiniasklaidai Tadas Vasiliauskas teigė, kad dėl pastaruoju metu sustiprintų tam tikrų aviacijos saugumo taikomų patikros procedūrų kai kuriais piko laikotarpiais oro uoste gali formuotis laukiančių keleivių eilės.

Anot T.Vasiliausko, šiems iššūkiams suvaldyti jau įgyvendinamos papildomos priemonės: aktyviai ieškoma papildomų aviacijos saugumo specialistų, šiuo metu terminaluose pagalbą ir papildomą informaciją suteikia samdomi konsultantai, terminaluose pradeda darbuotis ir savanoriai konsultantai, taip pat perdėlioti procesai greitosios patikros zonoje, investuojama į tai, kad keleiviai sulauktų kuo daugiau informacijos pačiame išvykimo terminale apie galimus iššūkius piko laikotarpiais, gautų rekomendacijas.

Kad oro uostas iš tiesų pradėjo ruoštis ilgesniam keleivių antplūdžiui, liudijo ir tvorelės. Jos dabar įrengtos ne tik prieš saugumo patikrą, bet ir prieš registraciją.

Tačiau jau šį antradienį papildomų priemonių nebereikėjo.

Vėliau „Lietuvos oro uostų“ vadovas Simonas Bartkus ėmė tikinti, kad neseniai atliktas oro uosto saugumo auditas nėra pagrindinė procedūrų griežtinimo priežastis.

Anot S.Bartkaus, didelės eilės parodė, kad oro uoste trūksta darbuotojų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.