Asociacija „Nacionalinė spauda“ ragina nedidinti Lietuvos pašto įkainių

Laikraščių ir žurnalų leidėjų asociacijos, atstovaujančios 40 leidėjų, kreipėsi į valdžios institucijas su prašymu nekeisti Lietuvos pašto periodinių leidinių prenumeratos pristatymo įkainių, juolab likus kone dviem mėnesiams iki naujų metų pradžios, kai leidėjai jau 3 mėnesius platina 2024-ųjų prenumeratą.

Siuntų iki 500 g pristatymas iš Lietuvos pašto skyriaus prioritetiniu siuntimu kainuoja pigiau nei 200 g leidinio su valstybės parama.<br>V.Skaraičio nuotr.
Siuntų iki 500 g pristatymas iš Lietuvos pašto skyriaus prioritetiniu siuntimu kainuoja pigiau nei 200 g leidinio su valstybės parama.<br>V.Skaraičio nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

2023-11-09 11:16

Pasak asociacijos „Nacionalinė spauda“ vadovo Kęstučio Bulkos, leidėjai jaučiasi apgauti, nes visi išankstiniai pokalbiai ir susirašinėjimai su atsakingomis valdžios institucijomis indikavo apie ateinančius metus be didelių pokyčių po 2 metus iš eilės buvusių ženklių įkainių augimo.

„Nuo 2020 m. Lietuvos paštas ženkliai didina prenumeratos pristatymų įkainius ir vis keičia savo kainų skaičiavimo metodiką, leidėjams neatskleisdami, kaip susideda prenumeratos sąnaudos. Žiniasklaidos asociacijos kovo 30 d. kreipėsi į Vyriausybės kanceliariją, Kultūros ministeriją ir Susisiekimo ministeriją su raginimu neatidėlioti šio klausimo ir prašymu palikti esamą kompensavimo mechanizmą bei įkainius. Praeitais metais paramos sąlygos ir modelis galutinai paaiškėjo paskutinėmis metų dienomis, smarkiai pavėluotai ir taip sukūrė praradimus ir rizikas“, – rašoma pranešime.

„Man labai sunku suprasti, kodėl valdžios atstovai negeba padaryti teisingų sprendimų žiniasklaidos politikos klausimais. Spausdinta žiniasklaida išgyvena labai sunkius laikus, joje vis dar dirba daug žmonių, visi moka mokesčius, teikia patikrintą informaciją Lietuvos žmonėms. Kodėl norima susidoroti su šia žiniasklaidos rūšimi, o ne ją branginti ir saugoti kaip vertingą visavertės, informuotos, kritiškai mąstančios visuomenės atributą.

Be stiprios, gerai finansuojamos žiniasklaidos mūsų visuomenė bus daug pažeidžiamesnė. Rekomenduoju visų partijų politikams surengti diskusiją žiniasklaidos tema, pasigilinti bei suvokti, kokios vyrauja nuotaikos, nuomonės, ir padirbėti, kad Lietuvoje būtų užtikrintas balansuotas žiniasklaidos finansavimas ir žiniasklaidos pliuralizmas. Mes visi mielai dalyvausime“, – pranešime sakė „15min group“ vadovas Tomas Balžekas.

Pasak asociacijos, žurnalą ar laikraštį pristatant į Lietuvos pašto logistikos centrą, 100 g leidinys miestuose brangsta 102 proc., kaime 56 proc. ir šis brangimas jau atsižvelgiant į pernai metų ženkliai padidintus įkainius.

„Įkainiai su valstybės „rėmimu“ miestuose didesnės apimties leidiniams yra didesni už įkainius be rėmimo didmiesčiuose. Pavyzdžiui, 200 g leidinio pristatymas kainuoja 65 proc. daugiau ir kiekvienas papildomas gramas skirtumą tik didina.

Susidaro paradoksali situacija, kad siuntų iki 500 g pristatymas iš Lietuvos pašto skyriaus prioritetiniu siuntimu kainuoja pigiau (1,55 euro) nei 200 g leidinio su valstybės parama (1,97 euro). Vien šis faktas rodo, kad Lietuvos paštas turi dominuojančią padėtį, taiko paslaugos apskaičiavimo metodiką, kuri kelia pagrįstų abejonių“, – nurodoma pranešime.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.