Saulius Jovaišas, vadovų konsultantas, „Žinių radijo“ laidoje „Aš jus įrašinėsiu“ teigė, kad vien tyla gali turėti didelę reikšmę, pavyzdžiui, jei vadovas tyli, darbuotojas gali suprasti, kad nebėra pinigų ir bus problemų dėl darbo – jei yra stresas dėl turimo darbo, dėmesys skiriamas darbo paieškoms, o ne dabartiniam darbui.
Tai reiškia, kad produktyvumas mažėja ir taip tave atleidžia. „Apie tai galvojau, taip ir nutiko“, – gali pagalvoti darbuotojas.
Kai sau pasakojame istorijas, kurių galėtų ir nebūti – taip ir išsipildo pranašystės, kurios galėjo ir neišsipildyti, jei apie tai nebūtų galvojama.
Aukštose pozicijose dirbantys darbuotojai, valstybės pareigūnai galvoja, kad jei užima aukštas pareigas, jais žmonės turi ir taip pasitikėti. Tačiau tai nebūtinai yra tiesa.
„Visi žmonės intuityviai jaučia, kad pasitikėjimą reikia užsitarnauti“, – patikino pašnekovas, pridurdamas, kad net ir dešimtmetį kauptas pasitikėjimas gali pranykti per sekundę.
Tai galioja ne tik politikams, bet ir verslininkams ar verslų vadovams. Kad būtų užtarnautas komandos pasitikėjimas, vadovui siūloma reguliariai surengti susirinkimą ir leisti paklausti bet kokį klausimą, į kurį atsakys nuoširdžiai.
Taip siunčiama žinia, kad klausimus užduoti yra saugu ir tai reikia daryti – sukuriamas komunikacijos laukas, kuriame nebijo užduoti klausimą ir nebijo išgirsti atsakymą, kuris turėtų patenkinti lūkesčius.
Be to, tokiu būdu gali būti kuriamas ryšys, kuris gali padėti darbiniuose santykiuose ir padėti pasiekti norimą rezultatą.
Tačiau kartais bijoma būti pažeidžiamu, bijoma kurti ryšį ar gauti netinkamą klausimą.
Vadovas gali bijoti, kaip skambės atsakymas į klausimą – „Kodėl man nekeliate algos“, todėl vengia atsakyti ir taip dar išsikasa gilesnę duobę. Kad nebūtų bijoma paklausti ar atsakyti į nepatogius klausimus, reikia tobulėti kaip asmenybei, puoselėti emocinį intelektą.
Svarbu ir tai, kokios grandies vadovas įmonėje siekia sukurti ryšį ir kiek prisiima atsakomybės kasdieniame darbe.
„Yra tokia vadovų kategorija, kuri leidžia tiems pavaldiems vadovams dirbti blogai. Pavyzdžiui, laukti kol išsimokėsi kreditą arba laukti, kol ateis alga“, – dėstė jis. Manoma, kad taip daroma dėl to, nes bijoma prarasti darbuotoją, o surasti naują gali būti sunku.
Kai „kenčiama“ dėl gerų pinigų, ateina momentas kai paklausi savęs: „O kodėl aš taip darau?“. Reikia prisiimti atsakomybę ir pagalvoti, ką aš noriu duoti klientams, įmonei ir pačiam sau?