Sunku patikėti, kokiais lėktuvais keliauja rusai – rizikuoja „paskutiniu skrydžiu“ savo gyvenime

Kai praėjusį rugsėjį oro bendrovės „Ural Airlines“ skrydžio Nr. 1383 į Sibiro miestą Omską metu įvyko techninis hidraulikos gedimas, pilotai nusprendė nukreipti skrydį į kitą oro uostą. Tuomet jie pastebėjo, kad dėl gedimo lėktuvas greitai baigia išsekti degalus ir turi greitai leistis – tai tik vienas iš atvejų, kai dėl sankcijų Rusijai, šalis negali apsirūpinti atsarginėmis dalimis ar atlikti techninę apžiūrą.

„Ural Airlines“ skrydžio į Sibiro miestą metu įvyko techninis hidraulikos gedimas.<br>AFP/Scanpix nuotr.
„Ural Airlines“ skrydžio į Sibiro miestą metu įvyko techninis hidraulikos gedimas.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Rusija.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Rusija.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

2024-02-05 17:19

„Ural Airlines“ atveju, kaip skelbia JAV savaitraštis „The Wall Street Journal“, lėktuvas su 165 žmonėmis galiausiai sėkmingai avariniu būdu nusileido pietų Rusijoje esančiame dirbamos žemės ruože. Lėktuvas „Airbus A320“ tebėra ten, aptvertas ir saugomas visą parą, o jo operatorius neseniai sutiko mokėti žemės savininkui nuomos mokestį.

Varikliai genda, lėktuvai dega

„The Wall Street Journal“ atliko analizę apie Rusijos aviacijos galimybes ir incidentų danguje skaičių, kai Rusijos lėktuvai degė, avariniu būdu leidosi, dėl neveikiančių variklių ar sugedusių dalių beveik „palaidojo“ visą keleivių saloną.

Kaip cituoja Ukrainos dienraštis „Unian“, prisimintas sausio 27 d. įvykęs incidentas, kurio dėmesio centre atsidūrė oro bendrovės „S7 Airlines“ skrydis. Lėktuvas sustabdytas paskutinę akimirką, įsibėgėjant ant kilimo tako. Tada 160 keleivių rizikavo „paskutiniu skrydžiu“ savo gyvenime.

„Jie daro viską, ką gali, bet tai pradeda atsigręžti prieš juos“, – „The Wall Street Journal“ teigia Skrydžių saugos fondo strategijos ir saugos politikos direktorius Henris Gurdžis.

Jei 2022 m. dėl „probleminių“ Rusijos Federacijos orlaivių buvo užfiksuoti 36 incidentai, tai 2023 m. – dvigubai daugiau.

Skelbiama apie 74 incidentus su orlaiviais, skirtais 19 ir daugiau keleivių, rašo laikraštis, remdamasis Vokietijos aviacijos duomenų bazės „Jacdec“ informacija.

Jos duomenys rodo, kad 100 000 Rusijos orlaivių išskridimų teko apie 9,9 pavojingų situacijų. 2022 m. panašiam skaičiui buvo galima kalbėti tik apie 5 situacijas, o 2019 m. – apie 4,5 atvejo.

Nors daugumoje atvejų pavyko išvengti rimtų sužeidimų ar nelaimių, saugos ekspertai įspėja, kad nuolatinės mechaninės problemos kelia didelį pavojų keleiviams ir didina spaudimą pilotams, o tai gali lemti rimtesnius įvykius, pabrėžiama leidinyje.

Rusijos dangus dabar yra visos Vakarų aviacijos pramonės dėmesio centre. Tikimasi, kad dėl sankcijų spaudimo Rusijos Federacijos civilinė aviacija galutinai „palūš“.

Lietuvos aviacijos konsultacijų bendrovės „Friendly Avia Support“ generalinis direktorius Aleksandras Laneckis paminėjo okupacinės šalies problemas.

„Dėl Rusijos oro linijų bendrovėms taikomų sankcijų tapo daug sunkiau išlaikyti orlaivių tinkamumą skraidyti ir jų techninę būklę.... Besikaupiančios problemos kelia susirūpinimą dėl skrydžių saugos“, – komentavo jis.

Rusijos aviacijos priežiūros institucija ne kartą yra neigusi pavojų dėl sankcijų, o skrydžiai Rusijos danguje yra gana saugūs. JAV savaitraščio reporteriai pažymi, kad Rusijos federalinė oro transporto agentūra atsisakė komentuoti situaciją dėl padidėjusio pavojaus danguje ir ignoravo prašymą.

Yra ir kitų priežasčių

Duomenys rodo, kad ne visi incidentai Rusijos oro erdvėje gali būti susiję su sankcijomis – visada yra tikimybė, kad tam tikroje situacijoje pavojaus priežastis buvo paukščiai arba lėktuvas į dangų pakilo dėl to, kad į pakilimo taką staiga išbėgo šuo, ir pan.

Įdomu tai, kad į incidentų danguje statistiką „Jacdec“ duomenimis, patenka lėktuvo, kuriuo skrido „Vagner“ grupuotės vadovas Jevgenijus Prigožinas, kritimas, nurodo savaitraštis.

Tačiau nepaisant visų galimų taisyklių išimčių ir miglotų istorijų, Rusijos aviacijos sektorius yra ypač pažeidžiamas: trūksta važiuoklės ir stabdžių, todėl Rusijos Federacija yra priversta siųsti savo orlaivius į Iraną techninei priežiūrai.

Nepavydėtina situacija ir pilotams. Praradę galimybę naudotis vakarietiškais vadovėliais, reikalingais patikroms atlikti, kai kurie Rusijos oro linijų inžinieriai sukūrė savo pačių remonto ir techninės priežiūros programas, laikraščiui teigė A.Laneckis.

„Cirium“ duomenimis, Rusija šiuo metu turi 1031 orlaivį (19 ir daugiau vietų), tačiau beveik du trečdaliai šio skaičiaus yra Vakarų pramonės gaminiai. Likusieji yra sovietmečio lėktuvai su senais varikliais, kuriuos Rusija vargu ar galės artimiausiu metu atnaujinti.

Parengta pagal „The Wall Street Journal“ ir „Unian“ informaciją.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Nauja diena“: ką reiškia kandidato R. Žemaitaičio pasitraukimas iš Seimo?