„Boeing“ purtant skandalams, buvęs darbuotojas prakalbo: pasitraukė, kad išgelbėtų kitų žmonių gyvybes

JAV kompanija „Boeing“ privalo palikti ant žemės visus „787 Dreamliner“ modelius. Taip sako buvęs jos inžinierius, kuris sulaukė grasinimų iš ankstesnio darbdavio.

Pastaruoju metu „Boeing“ sulaukia kaltinimų dėl savo orlaivių kokybės.<br>V.Ščiavinsko asociatyvi nuotr.
Pastaruoju metu „Boeing“ sulaukia kaltinimų dėl savo orlaivių kokybės.<br>V.Ščiavinsko asociatyvi nuotr.
Pastaruoju metu „Boeing“ sulaukia kaltinimų dėl savo orlaivių kokybės.<br>V.Ščiavinsko asociatyvi nuotr.
Pastaruoju metu „Boeing“ sulaukia kaltinimų dėl savo orlaivių kokybės.<br>V.Ščiavinsko asociatyvi nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

2024-04-22 22:09

JAV Senato Nacionalinio saugumo komitete liudijantis Samas Salehpouras šią savaitę davė interviu televizijos kanalui NBC. Jo metu daugiau nei dešimtmetį „Boeing“ dirbęs inžinierius tvirtino, kad „787 Dreamliner“ orlaiviai kelia grėsmę keleivių saugumui, tad jų naudojimas visame pasaulyje turi būti sustabdytas.

Anot inžinieriaus, apie trūkumus vadovybė buvo informuota dar jam dirbant. Bet, užuot juos ištaisęs, koncernas apribojo S.Salehpourui galimybę dalyvauti posėdžiuose, taip pat jis tvirtino sulaukęs grasinimų.

Liudytojo teigimu, šiems „Boeing“ modeliams fiuzeliažo detales gamino skirtingos kompanijos, o jas surenkant atsirado per dideli tarpai tarp konstrukcijos elementų. „Tiesą sakant, mačiau, kaip žmonės ant jų šokinėjo, kad tik viskas būtų sujungta“, – pasakojo S.Salehpouras. Jo teigimu, nemažai trūkumų turi ir 777 serijos lėktuvai.

„Nusprendžiau trauktis ir dabar esu ramus, nes tai gali išgelbėti daugelio žmonių gyvybę“, – teigė prieš buvusį darbdavį liudijantis inžinierius. Jo parodymų klausomasi ne tik Senate – tyrimą pradėjo ir JAV federalinė aviacijos administracija.

Daugiau nei prieš dešimtmetį „Boeing“ džiūgavo dėl milžiniškos 787 serijos lėktuvų paklausos.

Tada gamyklose teko kaip reikiant suktis, nes per mėnesį buvo surenkama iki dešimties orlaivių. Jau tuomet darbuotojai teigė, kad gamybos tempai tiesiog per dideli.

Koncernas neigia metamus kaltinimus ir aiškina, kad teiginiai apie lėktuvų konstrukcijos trūkumus yra netikslūs. „Mes visiškai pasitikime „787 Dreamliner“, nes atlikome daug darbų, kad užtikrintume orlaivio kokybę ir ilgalaikę saugą“, – skelbiama koncerno pranešime.

„Boeing“ vyriausiasis inžinierius Steve’as Chisholmas aiškino, kad po šešerių metų naudojimo buvo atliktas net 671 orlaivio patikrinimas ir jokių problemų nebuvo aptikta, o fiuzeliažas neatrodė nusidėvėjęs.

Pati kompanija „Boeing“ neigia ir apie spaudimą darbuotojams, kurie pateikė priekaištų dėl orlaivių kokybės. Tačiau apie tai prabilo ne tik S.Salehpouras.

Dar 2019-aisiais Johnas Barnettas, šioje įmonėje praleidęs net 32 metus, atvirai papasakojo matęs, kaip Pietų Karolinos gamykloje į orlaivį buvo montuojamos netinkančios detalės.

Jis taip pat teigė aptikęs aštrių metalo drožlių prie laidų ir nustatęs problemų avarinio deguonies tiekimo sistemose.

Kaip ir S.Salehpouras, J.Barnettas sakė, kad tokie pranešimai tiesiog buvo ignoruojami, o jis pats perkeltas į kitą gamybos liniją.

Neseniai šis inžinierius buvo rastas negyvas vienoje automobilių stovėjimo aikštelėje. Tuomet buvo likusios vos kelios dienos iki jo liudijimo procese prieš „Boeing“ Pietų Karolinos teisme. Pareigūnai įtaria neatsargų elgesį su šaunamuoju ginklu.

Apie „Boeing“ kokybės priežiūrą svarstoma po sausį įvykusio incidento, kai netrukus po pakilimo nulūžo JAV vežėjui „Alaska Airlines“ priklausančio faktiškai naujo „Boeing 737–9 Max“ lėktuvo fiuzeliažo dalis.

Daugiau kaip 170 šiuo orlaiviu skridusių žmonių nenukentėjo. Remiantis išankstiniais duomenimis, fiuzeliaže trūko keturių tvirtinimo varžtų.

Praėjusią savaitę buvo paskelbta, kad vienas fiuzeliažo fragmentas – durų kaištis – techninės priežiūros tikslais buvo išimtas „Boeing“ gamykloje ir vėliau vėl įdėtas. Bet kompanija kol kas nerado jokių tai patvirtinančių dokumentų ir nepateikė jų tyrėjams.

Balandžio pradžioje kompanijos „Southwest Airlines“ lėktuvas „Boeing 737-800“ vos pakilęs turėjo sugrįžti į Denverio oro uostą, nes į sparno atvartą trenkėsi nuo variklio nukritęs gaubtas.

Orlaivių gamintojas pastaraisiais metais susidūrė ir su daugiau įvairių saugumo problemų, įskaitant „Lion Air“ ir „Ethiopian Airlines“ lėktuvų „737 MAX“ sudužimą 2018 ir 2019 metais, kai žuvo daugiau kaip 350 žmonių.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.