Japonai turi nekuklų 500 mln. JAV dolerių vertės užmojį

Kruiziniai laivai gamtosaugininkų ne itin mylimi. Tačiau vienas operatorius turi vilties šiuos santykius pakeisti.

 „Ecoship“ projektas.<br> Youtube.com stop kadras
 „Ecoship“ projektas.<br> Youtube.com stop kadras
 „Ecoship“ projektas.<br> Youtube.com stop kadras
 „Ecoship“ projektas.<br> Youtube.com stop kadras
 „Ecoship“ projektas.<br> Youtube.com stop kadras
 „Ecoship“ projektas.<br> Youtube.com stop kadras
 „Ecoship“ projektas.<br> Youtube.com stop kadras
 „Ecoship“ projektas.<br> Youtube.com stop kadras
 „Ecoship“ projektas.<br> Youtube.com stop kadras
 „Ecoship“ projektas.<br> Youtube.com stop kadras
 „Ecoship“ projektas.<br> Youtube.com stop kadras
 „Ecoship“ projektas.<br> Youtube.com stop kadras
Daugiau nuotraukų (6)

Lrytas.lt

2018-02-03 11:09, atnaujinta 2018-02-03 12:44

Japonų nevyriausybinė organizacija „Peace Boat“, rengianti švietėjiškus kruizus, išsikėlė ambicingą tikslą. Ji nori 2020-aisiais į vandenį nuleisti didžiausią pasaulyje „žaliąjį“ kruizinį laivą.

Baigiamą planuoti „Ecoship“ pavadintą laivą statys suomių kompanija „Arctech“, praneša cnn.com.

„Ecoship“ – mano svajonė, – prisipažino „Peace Boat“ įkūrėjas Yoshioka Tatsuya. – Trikdė tai, kad mūsų tikslams įgyvendinti naudojome standartinį laivą, nors ėmėmės, ko galėjome, kad sumažintume aplinkai daromą žalą“.

Per dieną įprastas kruizinis laivas gali sudeginti šimtus tonų kuro. „Ecoship“ bus varomas saulės ir vėjo energija – prireikus laive bus galima iškelti dešimt burių – bei suskystintomis gamtinėmis dujomis. Taip jis į aplinką išmes 40 proc. mažiau anglies dvideginio nei tradicinis kruizinis laivas.

Gamtosauginiu požiūriu, švariausias kruizinis laivas kainuos apie 500 mln. JAV dolerių. Iš dalies laivo statybas finansuos investuotojai: fondai, turtingi asmenys, kurie norėtų pinigus skirti pasauliui pagerinti, o drauge pelnyti naudos.

„Peace Boat“ prisijungti prie projekto kalbina investuotojus iš Europos, JAV, Kinijos ir Japonijos.

Kad surinktų visą reikiamą sumą, ketinama imti paskolą ar netgi pasinaudoti sutelktinio finansavimo galimybe.

„Mūsų tikslai – gana kūrybiški, gana unikalūs. Tai suteikia viršenybę, tačiau tuo pat metu tai gali tapti iššūkiu pritraukiant konservatyvius finansuotojus“, – kalbėjo Y.Tatsuya.

„Ecoship“ savo forma primena banginį. Mažesniame nei daugelis kruizinių laivų „Ecoship“ telpa 2 tūkst. keleivių. Čia bus vietos ir konferencijoms rengti.

Y.Tatsuya neketina apsiriboti vienu laivu: „žaliasis“ turizmas tampa paklausus.

„Kad patenkintume paklausą, iki 2030-ųjų privalome pastatyti mažiausiai penkis laivus“, – teigė „Peace Boat“ įkūrėjas.

 

EP Rinkimai

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.