Verslą užkūrė besilaukiančios žmonos skundai: „Jei trūksta, vadinasi, reikia padaryti, kad netrūktų“

„Turbūt žmona per daug man zyzė, kad greičiau kurčiau internetinę parduotuvę, o aš zyziau, kad ji greičiau rinktųsi prekes. Taip ir išėjo, kad mūsų parduotuvė vadinasi „zyzy.lt“, – juokėsi internetinės drabužių parduotuvės nėščiosioms, maitinančioms ir kitoms moterims vadovas Aurimas Miliknaitis. – Iš pradžių ir patiems labai keistai toks pavadinimas skambėjo, bet po to pagalvojome – ar tikrai būtinai jis turi turėti prasmę“.

Ernesta ir Aurimas Miliknaičiai su dukra.<br> Asmeninio archyvo nuotr.
Ernesta ir Aurimas Miliknaičiai su dukra.<br> Asmeninio archyvo nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Nov 15, 2022, 9:00 AM

Į tokį verslą šiauliečiai Aurimas su žmona Ernesta nėrė moteriai besilaukiant. Kaip prisimena A.Miliknaitis, žmona pasakiusi, kad Šiauliuose nėščiosioms nėra pirkti rūbų. „Jei trūksta, vadinasi, reikia padaryti, kad netrūktų“, – galiausiai toks buvo šeimos sprendimas.

Aurimas jau buvo ragavęs verslininko duonos – visą laiką domėjęsis technologijomis, užsiimdavęs kompiuterinės technikos tvarkymu, kurį laiką mėgino verslauti šioje srityje. Tačiau, kaip aiškino pašnekovas, tokiame sektoriuje labai didelė konkurencija, o prieš gigantus nepasivaržysi: visi naudojasi tais pačiais tiekėjais, tačiau stambiesiems klientams jie taiko kitokią kainodarą nei mažiesiems.

Ir nors technologijų verslas neįsisuko, tačiau įgūdžiai nenuėjo vėjais – jie pravertė atidarant internetinę rūbų parduotuvę, kurią pats Aurimas ir sukūrė.

„Tai labiau buvo ne idėja pelnui siekti, bet užsiėmimui. Dar besilaukdama žmona pasakė, kad jai mažoka veiklos. Pamaniau, įkursiu parduotuvę – turės ką veikti. Taip ir liko: žmona bendrauja su klientėmis, o aš labiau rūpinuosi, kad būtų prekių, kad svetainė veiktų be trūkumų“, – portalui lrytas.lt kalbėjo A.Miliknaitis.

Iš pradžių šeima buvo pasirinkusi tokį veiklos modelį, kai prekes iš tiekėjo užsakydavo tik tuomet, kai joms atsirasdavo pirkėjas. Kaip pasakojo parduotuvės vadovas, pradžioje stengėsi tiekėjus rasti Lenkijoje, kad šie, būdami geografiškai arčiau, prekes galėtų pristatyti per 3–4 dienas. Žmonėms, kurie turi laiko ir gali laukti, tokia schema puikiai tikdavo, bet pasitaikydavo ir pasipiktinusių klientų. Be to, atsitikdavo ir taip, kad prekes prireikdavo pakeisti.

Todėl šiauliečiai dalį prekybos vystė pagal ankstesnį principą, bet dalį prekių ėmė kaupti namie. Kaip sako Aurimas, jei žmogus nori mėlyno megztuko, reikia imti tris dydžius ir dar kitokią spalvą prigriebti. Taip po truputį poros namuose atsidaro vienas stelažas su prekėmis, tada jau ir antras, trečias. Šiandien Ernestos ir Aurimo namuose produkcijai skirtas visas atskiras kambarys.

Pirmieji „zyzy.lt“ pirkėjai buvo iš to paties Šiaulių miesto, kaip ir patys pardavėjai, tačiau atsiradus sklaidai internete didysis perkančiųjų srautas pasiekdavo iš Vilniaus ir Klaipėdos. „Yra buvę atvejų, kai žmonės skambina ir sako: nemoku naudotis internetu, gal galite prie CUP (Vilniaus centrinė universalinė parduotuvė – red. past.) prekes atvežti“, – pasakojo pašnekovas.

Kiekviena patirtis tik naudą

„Dabar esame liūdnoje situacijoje, – neslėpė A.Miliknaitis. – Ne per seniausiai atsirado didesnių tinklų, kurie vežasi tos pačios kategorijos drabužių. Kadangi jie stambesni, tiekėjai jiems taiko daug palankesnę kainodarą.

Vis dėlto pradėjome ieškoti naujų vandenų – galvojame apie kitos kategorijos prekes. Gali būti, kad ilgainiui visiškai atsisakysime prekių nėščiosioms. El. parduotuvė – tai hobis, tačiau ją reikia prižiūrėti, ji turi atitikti saugumo standartus. Darbo yra. Bet jis širdžiai mielas. Tik kai prekyba stoja, nebėra postūmio“.

„Zyzy.lt“ mėgino prekiauti kvapais namams. Tačiau keblumų kilo dėl to, kad internetu kvapo neužuosi. Teko susidurti ir su tokiais pirkėjais, kurie siūlydavosi pirkti kvapus namams su sąlyga, kad netikus prekę galės grąžinti. „Sudėtinga – tokioms prekėms reikia fizinės parduotuvės“, – sako Aurimas.

O štai eterinių aliejų garintuvai – priešingai – buvo itin vykęs pasirinkimas. Anot A.Miliknaičio, jis netyčia Prancūzijoje aptiko vienus šių gaminių tiekėjus. „Sugalvojau bandymui parsivežti vieną partiją. Maniau, jei pirkėjų nesudomins, susipirksiu pats ir išdovanosiu giminėms, – linksmai pasakojo vyras. – Bet kirto kaip žaibas iš dangaus – visą inventorių išpirko per kelias savaites. Tik pasipildyti prekių atsirado sunkumų – tiekėjų įmonė pradėjo reorganizuotis, prasidėjo užsakymų užlaikymai“.

Vis dėlto pašnekovas neišduoda, apie kokio tipo prekes jiedu su žmona galvoja svarstydami, ką naujo pasiūlyti pirkėjams. „Dar anksti, – šypsosi Aurimas, ir nors pastaruoju metu reikalai kiek stringa, vyras nesigraužia. – Niekada nesigailėjome ėmęsi šitokios veiklos – hobio, kuris suteikė šansą išbandyti verslauti. Juk kiekviena patirtis tik naudą“.

Ernestos ir Aurimo Miliknaičių verslas dalyvauja „Kiekvienas gali“ projekte, kurį rengia bankas „Swedbank“. Iš paties banko siųsto naujienlaiškio apie projektą sužinojęs Aurimas sako užkibęs ant pavadinimo: „Man tie žodžiai – „Kiekvienas gali“ – iš karto patiko. Atsidariau puslapį, ėmiau skaityti, kas tai. Kai pamačiau, kad nereikia jokių specialių sąlygų, kad galima pas juos pasiskelbti, nieko nesvarstęs užpildžiau duomenis – labai patiko jų idėja“.

Tapkite ir jūs „Kiekvienas gali“ bendruomenės nariu: www.swedbank.lt/kiekvienasgali.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.