Albumo apžvalga. Antony & The Johnsons „Cut The World“

Vienas labiausiai jaudinančių pasaulio balsų – taip apibūdinamas virpantis niujorkiečio Antony Hegarty falcetas, per dešimtmetį pavertęs jį viena ryškiausių dabartinio meno pasaulio figūrų. Su juo nori dirbti dailininkai ir dramaturgai, jo pasirodymai vyksta ir festivaliuose po atviru dangumi, ir filharmonijose. Bjork vadina jį nuostabiu, o ją nustebinti nėra lengva. Tie, kurie mėgsta Alinos Orlovos dainas, žino – be Antony muzikos įtakos jos tikriausiai būtų kitokios.

Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Aug 5, 2012, 2:27 PM, atnaujinta Mar 17, 2018, 2:15 PM

Labiau avangardo nei popmuzikos pasaulio atstovu save laikantis švelniabalsis dainininkas vargu ar kada išleis geriausių dainų rinkinį – tai jam atrodo pernelyg pigu ir komerciška. Todėl „Cut The World“ - artimiausias tokiai formulei leidinys, kokio galima tikėtis.

Vienuolika iš dvylikos albumo dainų įrašytos gyvai – pernai Danijoje koncerto su Nacionaliniu kameriniu orkestru metu. Koncerto repertuare – kone visi garsiausi su Antony vardu siejami kūriniai – nuo „You Are My Sister“, kurią atlikėjas kadaise įrašė su britų popžvaigžde Boy George'u, iki itin dviprasmiškos „Fell In Love With A Dead Boy“ (dėl jos atlikėją kai kas bandė kaltinti nekrofilijos šlovinimu) ar „Cripple And The Starfish“, kuri iki šiol kelia nuostabą – kaip galima taip lyriškai apdainuoti sadomazochistinę fantaziją?

Taip, Antony nėra iš tų, kurie dainuoja apie drugelius ir gerą orą. Vyras, besijaučiantis moterimi, vieną savo albumų apskritai paskyrė būtent šiai painiai situacijai. Vėliau jo dėmesys nukrypo į ekologijos problemas, o pastaruoju metu itin Antony itin daug mąsto apie tai, kad pasaulį turėtų valdyti moterys, nes iš vyrų įtakos – nieko gero (tai albume atspindintis kūrinys – keistas septynių minučių monologas „Future Feminism“).

Orkestro skambesys praturtina dainų skambesį, tačiau dainininko gerbėjams tai nėra kažkas labai nauja – styginių instrumentų pakankamai daug ir originaliuose, anksčiau išleistuose kūrinių variantuose.

Titulinis kūrinys – vienintelė nauja daina, įrašyta studijoje. Netikėtumų tikėtis neverta – tas pats Antony balso virpėjimas (kurį jo nemėgstantys vadina katės kniaukimu), neišsklaidoma melancholija ir susimąstymas.

Vieniems jis – genijus, kitiems – iškrypėlis. Visi sutaria, kad Antony yra amžinai liūdnas. Net kai jo dainų nuotaika – sąlyginai linksma, jose vis tiek bus dainuojama apie epilepsiją ir arterijas užkemšančius krešulius. Tačiau, jei dėl jo pasirodymų pešasi bienalės, meno festivaliai ir prestižinės koncertų salės, akivaizdu, kad dainininkas pataiko į labai jautrius klausytojų pasąmonės taškus.

Šį rudenį Lietuvoje koncertuos jo bičiulė – tam pačiam Niujorko bohemos ratui priklausanti avangardo veteranė Laurie Anderson. Jei jos koncertas bus sėkmingas, organizatoriai turėtų pamėginti pakviesti Antony – norinčių jį išgirsti tikriausiai netrūks. O kol kas mums belieka tenkintis koncertu iš šio įrašo.

Įvertinimas – 9 iš 10.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.