R. Zilnys: TV košėje — prieskoniai tie patys

Riebus kūrybos krizės ženklas. Kitaip prasidedančio naujo TV sezono nepavadinsi. Kol kanalai springdami skelbia apie sensacingas eterio naujienas, iš tiesų televizijų kabinetuose toliau pervirškinamos gerai pažįstamos idėjos.

Daugiau nuotraukų (1)

Ramūnas Zilnys ("TV antena")

Sep 1, 2012, 5:34 PM, atnaujinta Mar 17, 2018, 12:29 AM

TV3 ruošiamas “X Faktorius” — pasaulyje išpopuliarintas stiprus prekės ženklas ir tai gali būti bene vienintelis ryškus pramoginis debiutas naujame sezone.

Nerimo gali kelti nebent tai, apie ką dar vasarą užsiminė talentų šou vedėjas Marijus Mikutavičius. Lietuva — ne Didžioji Britanija ar Rusija, talentingų dainuojančių žmonių aruodas čia nėra bedugnis. Jeigu teks ekrane zulinti tuos, kurie jau dalyvavo trijuose kituose panašiuose konkursuose, bus liūdna. Principu “ieškome dainuojančių grynuolių” jau irgi nieko nenustebinsi, o daugeliui žiūrovų gal net bus sunku rasti dešimt skirtumų tarp “X Faktoriaus” ir anksčiau jau rodytų jo klonų, bet būkime optimistai.

Sekmadienio vakarais LNK atsakas — šokiai. Šokėjų dresuotojai viską padarė teisingai: ir į lūpas pikantiškuose vaizdo klipuose poros siurbėsi, ir reklamos pompastiškam premjeriniam renginiui negailėta.

Kaip pirmai projekto “Kviečiu šokti. Pažadinta aistra” laidai pavyko gauti į kaulus nuo per TV3 rodyto animacinio filmo (žiūrovų amžiaus grupėje nuo 15 iki 49 metų) — čia jau šiek tiek kvepia mistika.

Nebent pasitvirtins vasaros pradžioje vieno televizijos profesionalo garsiai išsakyta nuojauta, kad nuo šokių žiūrovus apskritai jau verčia vemti, o į tokius projektus bus renkamos ir tos “žvaigždės”, kurių žinomumas visuomenėje apsiriboja dviem kelių kvadratinių centimetrų nuotraukomis žurnale.

Antroji prognozės dalis lyg ir pildosi, o dėl pirmosios dar pažiūrėsime — išvadas bus galima daryti, kai prasidės TV3 šokiai.

Su jais LNK šiais metais pasirinko nekonkuruoti, savo šou perkeldama į sekmadienio vakarą. Vis dėlto sudaryti konkurenciją “Šok su manimi” LNK kanalas mėgins šeštadieniais rodydamas šou apie tai, kaip Radžis ieško žmonos.

Iš tiesų visuomenę suskaldysiantį projektą, nes čia jau tikriausiai nebus atsitiktinės “pažiūrėsim iš smalsumo” auditorijos.

Pati laidos mintis ir jos pagrindinis personažas žiūrovams arba sukels visišką atmetimo reakciją, arba privers riebiai pasižymėti Radžio nuotykių rodymo laiką ir nepraleisti jos net tuo atveju, jei tvarte veršiuojasi karvė ar geriausias vaikystės draugas kviečia švęsti jubiliejaus. Kurių daugiau — nedrąsu spėlioti, nes reitingų lentelės dažnai pateikia staigmenų. Nors jei Radžiui pavyktų nukirsti TV3 šokius, būtų netikėta.

Bene vienintelis kol kas paskelbtas naujas projektas, kuris tikrai kelia intrigą, — “Stebuklų šalis”. Naujasis TV3 pirkinys Algis Ramanauskas, Vytautas Šapranauskas, Mindaugas Stasiulis, Jurijus Smoriginas ir Džiugas Siaurusaitis, galima suprasti, darys kažką panašaus į rusiškai suprantančiai publikai gerai žinomą humoro šou “Prožektorparishilton”. Kvepia tiksinčia bomba dėl skirtingo visų penkių vyrų temperamento ir jau galima lažintis, per kiek laiko Algis praneš, kad kažkurio iš jo naujųjų kolegų televizija “tiesiog neturi teisės rodyti”. Bet jei jie sugebės susišnekėti, turėtų būti gana juokinga.

BTV ir toliau demonstruoja ambicijas: Artūro Orlausko juokeliai, į eterį sugrįžęs Arūno Valinsko “TAIP. NE”, projektas “Muzikinė kaukė” rodo didelį norą pagaliau išlįsti iš stambių TV rinkos dalyvių šešėlio. Bet nė vienas jų neatrodo nei novatoriškas, nei labai stebinantis. Kita vertus, kad vien pramogomis toli nenuvažiuosi — irgi vis aiškiau. LRT naujienas skelbs vidurdienį, pavakarės informacinę laidą sukurpė LNK, TV3 vietoj serialų žada kasdienę rytinę laidą “Nauja diena”.

Priežastys akivaizdžios — “Lietuvos ryto” TV, pavasarį pristačiusi ryto ir dienos informacines laidas, greitai privertė sukrusti konkurentus.

Vasarą pavadinimą ir įvaizdį pakeitęs pagrindinis visuomeninio transliuotojo kanalas LRT kol kas didelio šurmulio dėl būsimo sezono nekelia, bet jau aišku, kad atrankos į “Euroviziją” reikalai bus paankstinti ir rodomi šį rudenį, o ne nukelti kitų metų pradžiai, kaip buvo įprasta. Sprendimas, dėl kurio gali išlošti visi. Daugiau laiko pasirengti atrankos laimėtojams — jau iki metų pabaigos turėtų būti aišku, kas kitą gegužę keliaus į “Euroviziją”.

Pasirinkusi tinkamą formulę, televizija eurovizines aistras galėtų melžti daugiau nei pusmetį — pavyzdžiui, kitų metų pradžioje kurdama realybės šou apie tai, kaip laimėtojams sekasi ruoštis konkursui.

Ne visi kanalai jau atskleidė kortas, tad vis dar norisi tikėtis staigmenų. Vis dėlto kol kas panašu, kad košė dar metus bus verdama iš tų pačių produktų, tik šiek tiek keičiant prieskonius. Revoliucijoms eteryje — dar ne laikas, o gal jas kurti tiesiog pernelyg tingu.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.