Po povandeninio laivo sprogimo – legendinio „Titaniko“ režisieriaus J. Camerono pyktis: apie grėsmę buvo įspėti

Paaiškėjus, kad per sprogimą žuvo visi „OceanGate“ bendrovės povandeniniu laivu „Titan“ vykę keleiviai, prabilo ir legendinio filmas „Titanikas“ režisierius Jamesas Cameronas. 1997 metais filmą apie kone garsiausią jūrų katastrofą pastatęs režisierius yra laikomas ne tik „Titaniko“, bet ir gana pasikausčiusiu kelionių po vandenynų gelmes žinovu.

 J.Cameronas jau iš pradžių skeptiškai žiūrėjo į siūlomą ekspediciją, kuri baigėsi katastrofa. <br> lrytas.lt koliažas.
 J.Cameronas jau iš pradžių skeptiškai žiūrėjo į siūlomą ekspediciją, kuri baigėsi katastrofa. <br> lrytas.lt koliažas.
 J.Cameronas.<br> AP/Scanpix nuotr.
 J.Cameronas.<br> AP/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Jun 23, 2023, 8:29 AM, atnaujinta Jun 23, 2023, 12:59 PM

Kalbėdamas su CNN 68-erių režisierius teigė, kad vos tik išgirdo, kad „Titan“ prarado ryšį ir dingo iš radarų, vienintelis scenarijus, kurį galėjo sugalvoti – sprogimas.

„Sprogimas, tokia galinga banga, kuri galėjo sunaikinti ir antrą sistemą, kuri turi savo slėgio talpą ir savo bateriją“, – teigė J.Cameronas. Jis kalbėjo apie „Titan“ sekimo įrenginį.

Režisierius atskleidė, kad gerai į situaciją įsigilinusioje bendruomenėje sužinojo, kad jau pačią „Titan“ leidimosi į vandenyno gelmes dieną buvo išgirstas sprogimo garsas. J.Cameronas teigė, kad jau tuomet visiems pasakė: „Mes praradome bičiulius.“

Kaip „Associated Press“ paskelbė penktadienį, JAV karinis jūrų laivynas praėjus porai valandų po „Titan“ kelionės pradžios itin jautriu akustiniu prietaisu užfiksavo sprogimo garsą.

Kaip rašė „Reuters“, J.Cameronas jau gerokai anksčiau kėlė abejones dėl „Titan“ povandeninio laivo saugumo. „Titan“ pagaminimui naudotas titanas ir anglies pluoštas.

Režisierius nuo pat pradžių neslėpė skepticizmo ir sutiko su ekspedicijų į vandenynų ir jūrų gelmes bendruomene, kuri taip pat reiškė kritiką dėl saugumo.

„Iškart maniau, kad tai siaubinga idėja. Gaila, kad tada nepasisakiau, bet tiesiog galvojau, kad kažkas bus protingesnis už mane ir žinos, ką daro. Žinote, aš niekada neeksperimentavau su tokia technologija, tačiau tai jau nuo pat pradžių skambėjo blogai“, – sakė J.Cameronas.

Kas sukėlė „Titan“ imploziją (sprogimą į vidų) dar nežinoma, bet J.Cameronas mano, kad aršiausi ekspediciją surengusios „OceanGate“ įmonės kritikai buvo teisūs.

Pastarieji įspėjo, kad anglies pluošto ir titano korpusas per laiką gali išsisluoksniuoti ir leistų į vidų patekti mikroskopinėms vandens dalelėms.

J.Cameronas pridūrė, kad industrijos standartas – korpusus kurti iš tokių patvarių medžiagų kaip plienas, titanas ar keramika.

„Mes švenčiame inovacijas, taip? Bet mes neturėtume susimokėjusiems keleiviams, kurie nėra vandenynų gilumos inžinieriai, duoti eksperimentinių transporto priemonių“, – pabrėžė J.Cameronas.

Jis pridūrė, kad tiek „Titaniko“, tiek „Titan“ tragedijos jau iš anksto turėjo įspėjamuosius požymius. „Titaniko“ atveju kapitonas nusprendė skrosti Atlanto vandenyną visiškoje tamsoje, be mėnesienos, nors buvo įspėtas apie ledkalnius.

„Štai ir vėl. Toje pačioje vietoje. Vienos nuolaužos guli šalia kitų dėl tos pačios suknistos priežasties“, – sakė jis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.