Silverstono trasa – avys, spūstys, čempionai ir karaliai

Kol Lietuva skaičiuoja bemieges naktis, stebėdama nacionalinės krepšinio rinktinės kovas Venesueloje, Didžioji Britanija rengiasi priimti devintąjį šių metų „Formulės 1“ čempionato etapą.

Ne įspūdingai, tačiau užtikrintai šių metų sezoną pradėjusi „Red bull“ ekipa ir toliau pirmauja konstruktorių taurėje.<br>AP
Ne įspūdingai, tačiau užtikrintai šių metų sezoną pradėjusi „Red bull“ ekipa ir toliau pirmauja konstruktorių taurėje.<br>AP
Daugiau nuotraukų (1)

Vytautas Jasutis, „Viasat Sport Baltic“ komentatorius

Jul 5, 2012, 9:41 PM, atnaujinta Mar 18, 2018, 9:44 AM

Silverstonas – daugiau nei standartinė Formulės-1 trasa. Pernai atlikus rekonstrukcijos darbus, šis lenktynių žiedas dabar niekuo nenusileidžia savo tiesioginiams konkurentams.

Nors čia ir nėra tviskančių jachtų ar kitokių prabangos elementų, vis dėlto legendinė trasa savo žavesiu traukte traukia visus „Formulės 1“ gerbėjus į ūkanotąjį Albioną.

Antro pasaulinio karo metu Didžiojoje Britanijoje prie Silverstono miestelio išdygo karinis oro uostas, skirtas britų ir amerikiečių bombonešiams. Karui pasibaigus ir kariškiams pasitraukus, lėktuvų takus okupavo to meto automobilininkai.

Kalbama, kad pirmosios neoficialios lenktynės Silverstone baigėsi vos tik prasidėjusios. Jau antrajame rate vienam iš jų dalyvių kelią užkirto į trasą išbėgusi avis. Gyvūno likimą istorija nutyli, tačiau labai garsiai kalba apie kitus, itin svarbius autosportui faktus.

1950 metų gegužės 13 dieną, stebint Anglijos Karaliui Jurgiui IV, buvusioje naikintuvų bazėje startavo pirmasis „Formulės 1“ pasaulio čempionato etapas. Įveikęs 325 km lenktynių distanciją, kurią iš šonų supo šieno kupetos, pievose besiganantys gyvuliai ir tūkstančiai akis įbedusių smalsuolių, pirmąją pergalę iškovojo italas Giuseppe „Nino“ Farina su „Alfa Romeo“.

Tais metais 44 metų pilotas tapo ir pirmuoju pasaulio čempionu. Jis laimėjo šešerias iš septynerių sezono lenktynių. Kaip tik tada Silverstono trasa pradėjo skaičiuoti savo ilgą ir iki šiol nenutrūkstamą istoriją šiame karališkame sporte.

Pernai įrengta, net 27 milijonus svarų sterlingų kainavusi nauja techninio aptarnavimo zona bei iš dalies pakeista trasos infrastruktūra Silverstonui leidžia pradėti naują gyvavimo etapą, kuris gali nesibaigti dar bent keletą dešimtmečių.

Baimė prarasti Silverstono lenktynes dar visai neseniai buvo labai didelė. Tiesa, čia vis dar reikėtų išspręsti automobilių spūsčių klausimą, kuris „Formulės 1“ gerbėjus, norinčius pasiekti lenktynių žiedą, kankina jau daugelį metų.

Sirgaliai vietas tribūnose užsiima jau nuo šeštos valandos ryto. Nemažai žiūrovų apskritai apsigyvena prie trasos, tiesiog savo automobiliuose, kad nepražiopsotų svarbiausių lenktynių savaitgalio momentų.

Pernai lenktynes stebėjo per 120 tūkst. atvykusių aistruolių. Šiemet jų tikimasi ne ką mažiau. Britai myli šį sportą, o ir sportas jiems atsilygina tuo pačiu. Statistika byloja, kad net 14 Didžiosios Britanijos lenktynininkų yra tapę pasaulio čempionais. Ketvirtadalį visų jau įvykusių lenktynių taip pat laimėjo britai.

Ne paslaptis, kad anglai laukia savo numylėtinių triumfo ir šiemet. Nors Jensonui Buttonui fortūna kol kas nėra palanki ir jis sezono lyderiu tapusiam ispanui Fernandui Alonso pralaimi jau 62 taškais, gimtinėje 2009 metų pasaulio čempionas tikisi iš naujo įsijungti į kovą čempionate.

Jo komandos draugas „McLaren“ ekipoje Luisas Hamiltonas irgi yra kupinas vilčių nutraukti nesėkmingų lenktynių Silverstone statistiką. Pastarąjį kartą „McLaren“ komandai pergalę šioje trasoje iškovojo kaip tik L. Hamiltonas – 2008 m.

Pakartoti pernykštį triumfą Silverstone norėtų ir Valensijoje prieš dvi savaites nugalėjęs F. Alonso. Pernai džiūstančioje trasoje vykusias Didžiosios Britanijos GP lenktynes laimėjęs ispanas puikiai pasinaudojo „Red bull“ ekipos piloto Sebastiano Vettelio nesėkme techninio aptarnavimo zonoje ir vienintelį kartą – 2011 m. – laistė pergalės šampaną.

Ne įspūdingai, tačiau užtikrintai šių metų sezoną pradėjusi „Red bull“ ekipa ir toliau pirmauja konstruktorių taurėje, lenkdama artimiausią savo varžovą 39 taškais, o Europos GP kvalifikacijoje stulbinamai pasirodęs S.Vettelis ir vėl įvarė nerimo savo varžovams, kurie prakalbo apie būsimą austrų komandos dominavimą netolimoje ateityje.

Nesnaudžia ir kitos ekipos, jau nustebinusios mus šiemet pribloškiančiais rezultatais. Ko verta vien tik Pastoro Maldonado pergalė Barselonoje? Į atlapus favoritams ir toliau įsikibusi „Sauber“, o geriausią šio sezono rezultatą Valensijos trasoje pelniusi „Force India“ tikisi dar labiau priartėti prie lyderių.

Savo vilčių dar nelaidoja ir greitą bolidą šiemet sukūrusi „Lotus“ komanda, o pirmąjį podiumą po sugrįžimo į Formulę-1 Valensijoje pelnęs Michaelis Schumacheris dar tik atsispyrė nuo dugno.

Silverstone „Mercedes“ pilotas nugalėjo tris kartus. Įdomu, kad beveik visada geriausią rezultatą septyniskart pasaulio čempionas britų salyne pasiekdavo lyjant lietui. Kaip aukštai vokietis pakils šį savaitgalį – sunku prognozuoti. Šių metų Formulės-1 sezonas – labai ilgas. Mūsų dar laukia 12 nuostabių lenktynių. Tad nepražiopsokime nė vienos akimirkos.

Legendomis apipinta ir neprognozuojamomis oro sąlygomis garsi Silverstono trasa jau laukia devintojo etapo pradžios. Pilotams teks pasirengti naujiems iššūkiams, o mums, žiūrovams, laukti naujų šio čempionato staigmenų. Širdis kužda, kad geriausios šio sezono lenktynės dar priešakyje. Kodėl gi tai negalėtų nutikti Silverstone?

Vytautas Jasutis yra „Viasat Sport Baltic“ komentatorius

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.