„Formulės-1“ favoritai naujoves slepia po devyniais užraktais

Ketvirtadienį šalia Barselonos (Ispanija) esančioje „Catalunya Montmello“ trasoje paskutinei repeticijai prieš sezono batalijas susirinko „Formulės-1“ komandos, dalyvausiančios kovo 17 dieną Australijoje prasidėsiančiame 64-ajame pasaulio čempionate.

Daugiau nuotraukų (1)

Juozas Mažeikis

Mar 1, 2013, 7:02 AM, atnaujinta Mar 10, 2018, 8:28 PM

Sek sporto naujienas socialiniame tinkle „Facebook“!

Šių metų pirmenybės bus pirmosios, kur ekipoms nebus suteikta galimybė sezono metu bandyti bolidus.

Tai viena didesnių netrukus prasidėsiančio sezono naujienų, apie kurią pirmenybių organizatoriai pranešė pernai.

Bandymų atsisakyta kilniu lėšų taupymo tikslu. Tokia naujovė brendo jau anksčiau, tačiau pernai gegužės pradžioje Italijoje dar buvo surengta trijų dienų bandymų sesija, suteikusi galimybę komandų strategams pasitikrinti techninį kursą jau prasidėjus čempionato batalijoms.

Katės žaidimas su pele

Bandymus įvairios komandos vertino ir vertina skirtingai. Pirmaujančios, kovojančios dėl čempionių titulų bei prizinių vietų neretai juos pernelyg sureikšmina. Kita vertus, be repeticijų net labai patyrusiam artistui baugu eiti į sceną.

Pirmenybių autsaideriai, kurių pagrindinis tikslas - sukrapštyti lėšų dalyvio mokesčiui padengti ar atsiskaityti su tiekėjais, apie bandymus burbėdavo kaip apie nereikalingą lėšų švaistymą ir tuščią ambicijų tenkinimą. Tačiau kai sezono pabaigoje tekdavo aiškintis dėl prastų rezultatų, neretai aimanuodavo, kad stigo lėšų bandymams ir detalesniam pasirengimui čempionatui.

Tad nenuostabu, kad tos ekipos, kurių skylėtą iždą košdavo ir košia skersvėjai, ne iš gero gyvenimo riboja testus ir skatina kitas sekti jų pavyzdžiu. Prieita net iki to, kad prieš kelerius metus pirmenybių debiutantė „Virgin“ savo bolidus išmėgino tik pirmosiose lenktynėse. Ne toliau pažengta ir šiemet, nes į paskutinius bandymus Barselonoje ir vėl neatvyko apie pirmąjį taškelį tebesvajojančios „Caterham“ ir „Marussia“.

Bandymų stovyklas visada gaubė ir tebegaubia paslapčių šydas. Įprasta, kad testuose viskas slepiama po devyniais užraktais nuo čia nuolat zujančių žvalgų, neretai savo parengtimi lenkiančių didžiausių valstybių profesionaliausias žvalgybas. O jų honoraras tiesiogiai priklauso nuo pavogtų ir varžovams perteiktų didžiausioje paslaptyje laikomų naujovių, jau kraunančių dividendus konkurentams.

Tad ar verta stebėtis, kad į čempiones nusitaikiusi „Red Bull“ pernai kovinės mašinos aerodinamikos ir išmetimo sistemos atnaujinimus bei kai kurias kitas naujoves ilgai slėpė nuo varžovų ir buvo priversta jas atidengti tik paskutiniuose bandymuose, surengtuose irgi Barselonoje.

Kalbama, kad ir dabar dar negrįžo į pirmykštę padėtį iš nuostabos tada ištįsusios varžovų nosys.

Kortų nelinkę atskleisti ir šiemet

Vasario pradžioje 64-ojo „Formulės-1“ čempionato dalyvės buvo susirinkusios į pirmąją bandymų stovyklą, surengtą pietvakarių Ispanijoje, Chereso de la Fronteros mieste esančioje trasoje, o prieš savaitę antroji bandymų sesija baigėsi Barselonoje, kurioje ketvirtadienį prasidėjo paskutinis keturių dienų pasirengimo etapas.

Ką parodė pirmieji testai? Atsakyti nelengva net kruopščiausiai išanalizavus jų rezultatus. To priežasčių – keletas ar net keliolika.

Pirma, plika akimi matoma, kad kai kurios komandos ir šiemet nelinkusios varžovams atskleisti namų darbų, ypač, jei jie padaryti nepriekaištingai.

Antra, tegu ir šiltesnėje Ispanijoje, tačiau gamtinės sąlygos išpuolė labai nevienodos. Kai kurioms ekipoms ar atskiriems pilotams kortas pamaišė lietus, kurio vis dėlto nepavyko išvengti nei Cherese, nei Barselonoje.

Trečia, daugelis įspūdingai pravažiuotų ratų, kurių laikai artimi trasų rekordams, nežinia, įveikti su minimaliu degalų kiekiu ar puspilniu baku? To ekipos neprivalo atskleisti.

Todėl daugelis specialistų tos pačios nuomonės - įvardinti greičiausius rikiuotėje kol kas yra itin sunku.

Čempionės titulą ginanti „Red Bull“, žvelgiant vien tik į skaičius, kol kas atsilieka nuo pagrindinių varžovų. Tačiau nepamirškime, kad ir pernai ji „atsiliko“, o, tiksliau sakant, energinių gėrimų gamintojo komanda visuomet garsėjo slapukavimu bandymuose ir niekad nebuvo linkusi iškart atskleisti tikrojo bolido greičio.

„Red Bull“ neteko praėjusių metų arkliuko – jos bolidų greičio trūkumą kompensuodavusios dvigubos DRS sistemos. Tačiau keista, kodėl jos bolidas didelio greičio posūkiuose ir toliau važiuoja bene stabiliausiai iš visų? Kada šią paslaptį atskleis žvalgai?

Užtat „McLaren“ jau pirmąją bandymų Cherese dieną visus pasiuntė tiesiai į nokdauną, kai Jensonas Buttonas visa galva pranoko kartu važiavusius varžovus. Nors jo pasiektas rezultatas vėliau ir buvo pagerintas daugiau nei sekunde, tačiau visą savaitę išliko konkurentų atmintyje, nes buvo pasiektas kietesnėmis padangomis ir nešvarioje trasoje.

Ekipos naujoko Sergio Perezo vėliau užfiksuotas rato įveikimo laikas, BBC specialistų skaičiavimais ir įvertinus galimą degalų kiekio bolide įtaką, buvo apskritai geriausias savaitės rezultatas.

Taigi, bene radikaliausiai savo automobilį atnaujinusi „McLaren“ atrodo tikrai grėsmingai.

Daugelis apžvalgininkų su nemenka nuostaba akcentuoja puikią „Lotus“ formą tiek Cherese, tiek Barselonoje. Romaino Grosjeano ir Kimi Raikkoneno vairuotas automobilis posūkiuose atrodė stabiliai, o juo buvo fiksuojami geri ratų įveikimo laikai. Bolidas ne tik greitas, bet ir stabilus, ilgose atkarpose ilgiau nei varžovų išsaugantis padangas. O tai labai svarbus, vilčių teikiantis komponentas.

Tik į Barseloną naująjį bolidą atsivežusi, praėjusį sezoną gerokai nuvylusi savo gerbėjus „Williams“ iškart nustebino patikimumu. Jos pilotai nuvažiavo daugiausia ratų. Jei jie ir atrodė kažkiek lėtesni už savo varžovus, tai ilgose atkarpose demonstravo veikiausiai geriausias iš visų padangų eksploatacines savybes bei pastovumą.

Kol kas gana daug paslapčių ir „Mercedes“ stovykloje, kurios pilotai nedemonstravo įspūdingų ratų įveikimo laikų važiuojant trumpas atkarpas, tačiau ilgesnėse atrodė patikimai. Nors Lewisas Hamiltonas tikino, kad ekipa sezono pradžioje kovos ne dėl pergalių, o tik dėl taškų, gali būti, kad ir jis slapukauja. Kažkodėl „Mercedes“ beveik visą savaitę naudojo lėtesnes kietąsias ir vidutinio kietumo padangas, kai kiti be gailesčio drožė minkštąsias, su kuriomis pasiekiami didesni greičiai.

Italai nelinkę forsuoti įvykių

Pasirengimas sezonui – jau finišo tiesiojoje, todėl ketvirtadienį darbą pradėjusioje paskutinėje bandymų stovykloje slapukavimui vietos jau neliks. Vien todėl ji įdomi ir reikšminga, nes pasibaigus testams Ispanijoje sužinosime gerokai daugiau apie tikrąją ekipų parengtį ir jų pajėgumą.

Išvykdamas į Barseloną „Ferrari“ pilotas Felipe Massa neslėpė, kad paskutiniai bandymai bus itin svarbūs italų komandai, kuri, pasak jo, žada ten išbandyti jau atnaujintą bolidą.

„Paskutiniai bandymai bus labai svarbūs mūsų ekipoje dirbantiems aerodinamikos, variklių bei važiuoklės skyriuose. Per tas dienas, kai prie bolido vairo būsiu tiek aš, tiek Fernandas, turime tinkamai pasiruošti pirmosioms sezono lenktynėms“, - kalbėjo brazilas, pernykštį sezoną palydėjęs su ašaromis akyse.

„Ferrari“ ekipos vadovo Stefano Domenicalio manymu, italų komanda kol kas dar negali girtis greičiausiu bolidu.

Su savikritiška italo nuomone, ko gero, sutiktų daugelis specialistų, ne už gražią bolido spalvą savo simpatijas ir toliau skiriantys pastarųjų trijų sezonų laimėtojai „Red Bull“ ekipai, kuriai atėjo laikas tarti svarų žodį ir bandymuose.

Antra pagal greitį laikoma „Lotus“, o nuo jos labai nedaug atsilieka „McLaren“ ir „Ferrari“.

„Būčiau maloniai nustebintas, jei „Ferrari 138“ bus greičiausias jau pirmose sezono lenktynėse. Mus gali skirti pora dešimtųjų sekundės dalių, tačiau sezonas ilgas, tad viskas įmanoma“, - kraudamas lagaminus į Barseloną optimistiškai kalbėjo ant „Ferrari“ kapitono tiltelio stovintis žmogus.

Kažkur jau girdėta, tiesa? Pasitikėjimas savo jėgomis, be abejo, puiki savybė, tačiau visi dar prisimename pernykštį, žygdarbiui taip ir neįkvėpusį S. Domenicalio nuolat kartojamą raginimą: „Turime išlikti stiprūs.“

„Australijoje sezonas nesibaigia. Tai tik pradžia. Turime išlikti ramūs ir atsargūs“, - šiemet jis jau ne toks lakoniškas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.