Vienas S. Vettelio akibrokštas laužo daugelio likimus

Nors šių metų „Formulės 1“ čempionato antrojo etapo varžybos – Malaizijos „Grand Prix“ lenktynės - baigėsi jau daugiau nei prieš savaitę, tačiau jų purslai tebetyška iki šiol. Dar daugiau, šios, iš pirmo žvilgsnio, niekuo ypatingu neišsiskiriančios varžybos gali tapti nemenku karjeros posūkiu iškart net kelių sportininkų biografijose.

S. Vettelis atskleidė kitą, iki šiol nematytą, savo pusę.<br>AP
S. Vettelis atskleidė kitą, iki šiol nematytą, savo pusę.<br>AP
Daugiau nuotraukų (1)

Juozas Mažeikis

Apr 4, 2013, 8:14 PM, atnaujinta Mar 8, 2018, 8:06 PM

Sek sporto naujienas socialiniame tinkle „Facebook“!

Itin retai tenka matyti, kai du vienos ekipos sportininkai, užėmę dvi pirmąsias vietas, ant nugalėtojų pakylos stovi nusisukę vienas nuo kito. Dar daugiau, jau pirmajame, visam pasauliui tiesiogiai transliuojamame televizijos interviu, antrosios vietos laimėtojas pažeria nugalėtojo adresu tokių šiukšlių, kurias komandos nelyginant deimantus saugo po devyniais užraktais.

Tokį netikėtą aistrų verpetą sukėlė ne tropinė, šiose platumose nieko nestebinanti liūtis, o net dviejų komandų jau pačioje čempionato pradžioje ryškiai pademonstruota komandinė taktika, kuri dar neseniai buvo dangstoma pačiais įvairiausiais būdais. Daugiausia iečių sulaužyta ir jos tebelūžta iki šiol, kai „Red Bull“ lyderis, triskart pasaulio čempionas Sebastianas Vettelis nepakluso komandos vadų įsakymui ir prieš varžybų finišą aplenkė iki tol pirmavusį tos pačios ekipos sportininką Marką Webberį.     

Ši nepaklusnumo akcija tapo dar ryškesnė, nes rimtą konkurenciją etapo nugalėtojams sudarę „Mercedes“ pilotai Lewisas Hamiltonas ir Nico Rosbergas klusniai įvykdė Rosso Brawno analogišką nuosprendį ir finišavo atitinkamai trečioje ir ketvirtoje vietoje. Nors plika akimi buvo matyti, jog Nico turėjo kur kas daugiau potencialo ir galėjo ramiai susidoroti su Lewisu.

Brito garbei reikia paminėti, jog visuose interviu jis nevyniodamas žodžių į vatą lyg žirnius bėrė, jog bronzą po šių lenktynių turėjęs atsiimti Nico.

Komandos draugas – pasalūnas?

Bet kuriose lenktynėse antrąją vietą iškovojęs M. Webberis šokinėtų iš džiaugsmo. Tik ne Malaizijoje, kur demonstratyviai nusisuko nuo pergalę iš jo atėmusio  S. Vettelio.

Australas liejo apmaudą, kad vokietis nepakluso komandos taktikai ir iš pasalų jį aplenkė, nors po paskutiniųjų sustojimų boksuose abiems „Red Bull“ pilotams buvo įsakyta nesivaržyti tarpusavyje ir ramiai pasiekti finišą.

„Po paskutiniojo sustojimo ekipa mane informavo, kad varžytuvės baigtos, ir mes perjungėme variklio režimą į tokį, kokiu galėtume ramiai pasiekti finišą, – piktinosi M. Webberis. - Sebas šiandien priėmė kitokį sprendimą ir, kaip visuomet, iš balos išlips jis sausas, nes taip jau yra.“

S. Vettelio veiksmus „Red Bull“ komanda dar prieš finišą pasmerkė per radijo ryšį, pavadindama tokį elgesį kvailu ir įspėdama, jog pilotui teks pasiaiškinti. Tačiau lyg neišgirdęs iš vadavietės radijo ryšiu atskriejusių žodžių jaunasis S. Vettelis po finišo džiūgavo tarsi pergalę būtų laimėjęs pelnytai.

Įspūdžio nepadariusi velykinė dovana

Praėjus valandai po finišo S. Vettelis visgi atsiprašė M. Webberio, tačiau ši vokiečio atgaila įspūdžio australui nepadarė.

Prieš Velykas S. Vettelis apsilankė ir „Red Bull“ bazėje Milton Keynese (Didžioji Britanija) ir atsiprašė komandos už ekipos nurodymų nevykdymą Malaizijos „Grand Prix“ lenktynių metu.

Viename prieššventiniame interviu žiniasklaidai „Red Bull“ vadovas Christianas Horneris sakė, jog čempionas atsiprašė kolektyvo už savo veiksmus ir patikino, jog tokie dalykai ateityje nebepasikartosią.

Netrukus pasklido kalbos, jog šis incidentas gali labai pabloginti M. Webberio ir „Red Bull“ tarpusavio santykius. Juolab, kad vienas komandos patarėjų – Helmutas Markas – negarsėjantis simpatijomis australui, ėmė ginti S. Vettelį, atseit šis suklydęs trasoje, tačiau labai teisingai pasielgęs po lenktynių.

Dar daugiau, imta kalbėti, jog „Red Bull“ vadovas Ch. Horneris nebevaldo komandos, kurioje pirmaisiais smuikais pradeda griežti lenktynininkai ir kai kurie inžinieriai.   Paskutinis australo sezonas?

Dar toliau pažengė populiarus ne tik Vokietijoje „Bild“, paskelbęs, jog „Red Bull“ po šio sezono nebepratęsianti kontrakto su M. Webberiu ir todėl galinti leisti elgtis su šiuo veteranu kaip norinti. Rašoma, jog toks požiūris į australą susiformavęs po paskutiniųjų praėjusio sezono lenktynių Brazilijoje, kai jis netryško noru padėti dėl čempiono laurų kovojusiam S. Vetteliui.

Be abejo, galima būti nekreiti dėmesio į geltonajai spaudai priskiriamą „Bild“, jei ne daugelis jo neįtikėčiausių informacijų apie „Formulę 1“, vėliau ėmusių ir išsipildžiusių. Paskutinė iš šio sąrašo – apie netikėtą Timo Glocko pasitraukimą iš „Marussia“ gretų.   

„Bild“ antrina ir dar viena itin spalvinga „Formulės 1“ pasaulyje asmenybė – buvęs „Beneton“, vėliau – „Renault“, dabar „Lotus“ vadovas Flavio Briatore, pareiškęs nemanąs, jog po metų vienoje ekipoje kartu važiuos S. Vettelis ir M. Webberis. Jo nuomone incidentas Malaizijoje galutinai sutraukęs bet kokius ne tik draugiškumo, bet ir tarpusavio supratimo saitus tarp šių lenktynininkų.   

„Taigi, vienoje komandoje – du priešai. Arba kitaip sakant – nelaukta, netikėta velykinė dovana „Ferrari“, - teigia F. Briatore. Jo nuomone daug ką sakantis, iškalbingas ir tas faktas, kad Ch. Horneris Malaizijoje neišdrįso pasirodyti ant nugalėtojų pakylos, kai įprasta, jog po pirmosios sezone pergalės ant jos lipa būtent komandos vadovas.

„Formulės 1“ veteranas Johnas Watsonas pasisakė, jog čempionės titulą ginanti „Red Bull“ privalo nubausti nurodymų nepaisiusį S. Vettelį – neleisti jam startuoti kitame pirmenybių etape.

„Jei S. Vettelis išlips iš balos sausas, taip ir nesulaukęs bausmės, komandos vadovas Ch. Horneris praras bet kokį autoritetą, o faktinė ekipos kontrolė pereis į vieno iš pilotų rankas,“- perspėjo J. Watsonas.   

Baus ar nebaus – komandos reikalas. Tačiau kuo toliau – tuo labiau ryškėja, jog po Malaizijos „Grand Prix“ lenktynių dar labiau pašlijo ir anksčiau nebuvę itin tvirti M. Webberio ir „Red Bull“ tarpusavio santykiai. Kol komandos vadovas Ch. Horneris  neriasi iš kailio mėgindamas visais įmanomais būdais užglaistyti žiojėjančią prarają, „Red Bull“ savininkas Dietrichas Mateschitzas ėmė ir pareiškė, jog Kimi Raikkonenas esąs vienas tinkamiausių kandidatų kitais metais pakeisti M. Webberį...

Ir lyg tuoj pat susizgribęs, jog prakalbo ne vietoje ir gerokai per anksti, pridūrė: „Žinoma, baigti karjerą ar ją tęsti, nuspręs pats Markas“.

Šiame kontekste australui belieka tik padėkoti už suteiktą galimybę spręsti pačiam. Tačiau ar tokie komandos vadovo žodžiai reiškia, jog sprendimas – jau beveik priimtas? Ko gero tai gali būti netoli tiesos, nes K. Raikkoneno kontraktas su „Lotus“ baigiasi būtent sezono pabaigoje.

Kita vertus, keisti 36-erių australą 33-ejų suomiu – ne itin perspektyvu. Nebent turint omenyje milžinišką potencialo skirtumą. Kimi – 2007 metų pasaulio čempionas (su „Ferrari“), didžiausias Marko laimėjimas – dukart trečioji vieta asmeninėje įskaitoje – nėra itin įtikinamas argumentas, juolab, kad po dvejų-trejų noro nenori teks ieškoti pamainos ir suomiui.

Lūžis lenktynininko karjeroje

Autoritetingas Didžiosios Britanijos ekspertas Jamesas Allenas prognozuoja, jog nevykusiai susiklosčiusios S. Vettelio 103-iosios lenktynės taps esminiu lūžiu paties sportininko karjeroje.  

„Praeis dar kiek laiko, ir sportininko biografijoje galėsime nubrėžti ryškų brūkšnį – toks buvo S. Vettelis iki 103-ųjų savo karjeros lenktynių, o toks – po jų“, - sako J. Allenas.

Jo nuomone netgi tokie F 1 grandai, kaip Ayrtonas Senna ar Michaelis Schumacheris, visada paklūsdavo komandos vadovų nurodymams.

„Atkurti paties S. Vettelio susikurtą įvaizdį bus nepaprastai sunku, o gal net ir neįmanoma, - perspėja J. Allenas. – Jis pasielgė teisingai atsiprašydamas ekipos partnerio ir viso „Red Bull“ kolektyvo, tačiau tas atsiprašymas nuskambėjo ne itin įtikinamai, o be to ir iškovotų Malaizijoje 25 taškų niekas iš jo neatėmė. Taigi, puikioje Sebastiano sportinėje karjeroje – esminis posūkis. Malaizijoje jis atidengė ir kitą savo veido pusę, kurios niekada nematė žiūrovai.“

Dirigentas grūmoja batuta

Nuošalėje neliko ir „Formulės 1“ orkestro dirigentu laikomas, jos komercinių teisių valdytojas Bernie Ecclestone‘as. Jį labiausiai supykdė tai, kad „Red Bull“ ir „Mercedes“ griebėsi komandinės taktikos gerokai per ankstyvame sezono etape.   Bernie nuomone ekipų vadovai taip aktyviai piršti savo lenktynininkams komandinę taktiką turi teisę tik sezono pabaigoje, likus maksimum ketvirtadaliui iki jo finišo, kai galimybę laimėti čempionatą beturi tik vienas pretendentas.

F 1 dirigento batuta smailiuoju galu šįkart smigo į „Red Bull“ ir „Mercedes“. Jo nuomone itin žiauriai pasielgė pastaroji, neleidusi N. Rosbergui aplenkti L. Hamiltono.  

B. Ecclestone‘as neatmeta galimybės, jog po tokio poelgio S. Vettelis gali visiems laikams pamiršti M. Webberio pagalbą, jei vokiečiui vėliau jos prireiktų.

Šiuo atveju didesnę nuostabą kelia ne vienokia ar kitokia B. Ecclestone‘o nuomonė, o pats faktas, jog F 1 bosas bene pirmąkart pripažino jo diriguojamose lenktynėse naudojamą komandinę taktiką, anksčiau ją vadindavęs grynais pramanais.

Dar daugiau, 1971-1987m. vadovavęs dabar jau nebeegzistuojančiai „Brabham“ komandai su jo nurodymų nepaisiusiais lenktynininkais prisiminė elgdavęsis be jokio gailesčio.  

„Kai vienas vaikinas, kurio pavardės dabar neminėsiu, sakė neklausysiąs mano nurodymų, teko įsakyti mechanikams į jo bolido baką pripilti per mažai kuro, kad tas nepasiektų lenktynių finišo, - komandinės taktikos ištakas prisiminė B. Ecclestone‘as. – Buvo gražu žiūrėti, kaip neklaužada atsistojęs ant bolido sėdynės praleido į priekį tą, kuriam jis nesutiko nusileisti...“

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.