„Formulės-1“ etapas Barselonoje – komandų pajėgumo indikatorius didžiajai sezono daliai

Barselonos Didžiojo prizo lenktynės yra pirmasis šio sezono „Formulės-1“ čempionato etapas Europoje. Šios lenktynės, vyksiančios po trijų savaičių pertraukos čempionate, yra labai reikšmingos, norint įvertinti realų komandų pajėgumą.

Arūnas Volungevičius yra „Viasat Sport Baltic“ komentatorius.
Arūnas Volungevičius yra „Viasat Sport Baltic“ komentatorius.
Daugiau nuotraukų (1)

Arūnas Volungevičius

May 11, 2013, 10:41 PM, atnaujinta Mar 6, 2018, 9:58 PM

Kaip tik į Barselonos etapą komandos atsiveža įdiegtus bolidų pakeitimus, kurie buvo suplanuoti po pirmųjų priešsezoninių bandymų. Tokie pakeitimai dėl visų projektavimo ir gamybos darbų negalėjo būti įdiegti anksčiau. Komandos visuomet iki Barselonos etapo diegia įvairius patobulinimus, sprendžia problemas ir atlieka kitus svarbius darbus. Kitaip tariant, Barselonos etapas yra naujovių radimosi metas.

Nuo naujovių labai priklauso, kaip komandos atrodys didžiąją dalį sezono, maždaug iki vasaros pabaigos. Pirmieji etapai visuomet būna netipiniai, dažnai dar taisomos prieš sezoną padarytos klaidos. Kai pamatysime lenktynes Barselonos trasoje, galėsime daryti jau labai rimtus apibendrinimus, ko galima bus tikėtis maždaug du trečdalius sezono.

Dar vienas svarbus šių lenktynių aspektas yra tai, kad Barselonos trasa yra puikiai pažįstama visoms komandoms, nes čia vyksta dauguma priešsezoninių bandymų. Ši trasa, nors ir klasikinė, nėra lengva. Labai svarbu tinkamai sureguliuoti bolidą pagal oro ar trasos temperatūrą. Keli laipsniai į vieną ar kitą pusę gali lemti didelę nesėkmę.. Barselonos trasa leis pamatyti kiek bolidas yra tobulas ir kaip „sutaria“ su padangomis. Šiemet, kaip ir pernai, padangų klausimas labai aktualus.

Kalbant apie atskiras komandas, Barselonoje galima tikėtis gero „Red Bull“ komandos pasirodymo, taip pat ir „Ferrari“ bei „Lotus“. Treniruotėse gali gerai atrodyti ir „Mercedes“, tačiau, mano manymu, jie dar nėra išsprendę padangų naudojimo klausimų ir ilgose lenktynėse nėra labai konkurencingi. Vis dėlto nereikia manyti, kad jie nesprendė šios problemos per čempionato pertrauką.

Įdomiausia naujiena, pasiekusi visus prieš šį etapą, buvo ta, kad „Lotus“ komandą palieka technikos direktorius Jamesas Allisonas. Jis po sėkmingo 2012 m. sezono, kai komanda atrodė gerai net ir su nedideliu biudžetu, pradėjo dominti turtingas komandas. Tai gali turėti įtakos „Lotus“ komandos rezultatams. Vis dėlto naujasis technikos direktorius Nickas Chesteris, kaip ir J. Allisonas, yra užaugintas komandoje.

Tai, kad komanda sugeba išauginti tokius specialistus, rodo, kokia sveika komandos atmosfera ir kokia gera struktūra. Ir užtikrinamas idėjų tęstinumas, ir gali pasireikšti visi. Tad nuo šiol bus labai įdomu stebėti kaip sekasi „Lotus“ komandai.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.