Monrealis – tikra vasariška „Formulės-1“ trasa

Šį savaitgalį „Formulės-1“ lenktynininkai persikėlė už Atlanto – Didžiojo prizo lenktynės vyks Kanados Monrealio trasoje. Ji santykinai paprasta – didelių greičių tiesiosios ir lėtai įveikiami posūkiai. Dėl tokio paprastumo man Didžiojo prizo lenktynės „Formulės-1“ legendos Gilleso Villeneuve‘o vardu pavadintoje trasoje visuomet asocijuojasi su laisvalaikiu, kur mažai įtampos, problemų, intrigų. Šią šventinę nuotaiką labai sustiprina ir tai, kad kanadiečiai myli „Formulę-1“ ir visi susirinkę sukuria nuostabią atmosferą.

A. Volungevičius yra „Viasat Sport Baltic“ komentatorius.
A. Volungevičius yra „Viasat Sport Baltic“ komentatorius.
Daugiau nuotraukų (1)

Arūnas Volungevičius

Jun 8, 2013, 12:30 PM, atnaujinta Mar 5, 2018, 6:23 PM

Tačiau net ir tokioje iš pirmo žvilgsnio paprastoje trasoje yra vietų, kurios viską gali paįvairinti, pvz. Čempionų siena, kur jau ir pavadinimas byloja, kad galima laukti visokių išbandymų. Čia praverčia rizika, kuri gali ir brangiai atsieiti.

Ankstesnėse lenktynėse Monako trasoje lenkimai buvo labai sudėtingi, o Monrealyje viskas bus paprasčiau. Čia lenkti yra lengva ir oro pasipriešinimo sumažinimo sistema (DRS, drag reduction system) veikia puikiai. Tad kvalifikacija čia nėra tokia svarbi.

Ši trasa neatskleidžia visų automobilio galimybių. Bolidui pakanka kelių specifinių charakteristikų: gebėti staigiai stabdyti, greitai įsibėgėti ir turėti gerą greitį. Mano nuomone, Monrealyje „McLaren“ gali gerai pasirodyti ir šiai komandai tai būtų šio sezono renesanso pradžia. „Red Bull“ stiprūs visur. „Mercedes“ Kanadoje irgi gali būti stiprūs, tik nežinia kaip jiems lenktynėse laikys padangos.

Žinoma, jie atliko kontraversiškų bandymų, bet neaišku ar ką nors patobulino. Monako trasa nuslėpė jų realų pajėgumą. Nico Rosbergas Monake pirmaudamas galėjo važiuoti net iki 2 s lėčiau. Aš abejoju, kad jie spėjo išspręsti problemas su padangomis.

„Ferrari“ žvalgysis į tai, ką trasoje veiks „Red Bull“ ir „Mercedes“, ir tikėsis stambių kąsnių. Ir jei konkurentams tie kąsniai byrės, galite būti tikri, kad „Ferrari“ juos susirinks. Ši trasa, kurioje vis reikia stabdyti ir įsibėgėti, ko gero, pati nepalankiausia „Lotus“ ekipai., Žinoma, “Lotus“ bolidai turi oro pasipriešinimo sumažinimo įrenginį (DRD, drag reduction device), kuris iki šiol taip ir nedebiutavo lenktynėse. Dabar jis, pusiau sumontuotas ant „Lotus“ bolido, tik atima greičio. Kanados lenktynės būtų idealios tokią sistemą pradėti taikyti. „Lotus“ komanda galėtų pateikti staigmenų.

O įdomiausia tema, šalia lenktynių, yra kontraversiški „Mercedes“ bandymai su „Pirelli“ padangomis. Šią savaitę paaiškėjo, kad „Mercedes“ veiksmų svarstymas persikelia į FIA teismą – tribunolą. Tai reiškia, kad nėra abejonės, jog sportinis reglamentas buvo pažeistas ir galima tikėtis baudos. Tik kokiõs – sunku pasakyti. Tikriausiai bus ieškoma kompromisinio sprendimo, kad „Mercedes“ neprarastų ryžto dalyvauti F-1. Labai įdomu, koks bus tas kompromisas. O aš asmeniškai Monrealyje tikiuosi lietaus. Kaip rodo istorija – lietus ten labai labai tikėtinas. Jis tikrai paįvairintų šias lenktynes, pridėtų dar daugiau intrigos.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.