„Formulės-1“ sezonas: per daug kalbų apie padangas

Liko tik paskutinės sezono lenktynės. Asmeninėse lenktynėse geriausiųjų trejetukas jau aiškus, konstruktorių įskaitoje irgi sunku tikėtis reikšmingų rokiruočių. Kai tokia situacija, jau galima daryti sezono apžvalgą ir pasižvalgyti, kas mūsų laukia kitą sezoną.

Daugiau nuotraukų (1)

Arūnas Volungevičius

Nov 22, 2013, 11:37 AM, atnaujinta Feb 20, 2018, 5:31 AM

Šio sezono raktažodis – padangos

Šis sezonas skyrėsi nuo ankstesnių. Taip, ir konstruktorių, ir asmeninėje įskaitų viršūnėje matome tuos pačius vardus, tačiau šiemet, skirtingai nuo prieš tai buvusių sezonų, Sebastiano Vettelio ir „Red Bull“ komandos dominavimas buvo milžiniškas. Tai įvyko todėl, kad S.Vettelis subrendo ir tapo visapusišku lenktynininku. Jo su komanda tarpusavio supratimas yra puikus. Vokietis puikiai pažįsta bolidą, o ir daug kas komandoje sutvarkyta taip, kad S.Vetteliui būtų patogu.

Apskritai šis sezonas buvo pereinamasis. Jokių didelių techninių naujovių nepamatėme. Iš patobulėjusių komandų galima paminėti „Mercedes“, o iš lenktynininkų Romainą Grosjeaną, kuris ypač stabiliai važiuoja antrojoje sezono dalyje.

Šiame sezone nusivylimai buvo keli. Jų vardai – „Williams“ ir „McLaren“. Pastaroji komanda pernai turėjo didžiulį potencialą, tik nesugebėjo realizuoti. Šiemet komandos bolidas buvo labai prastas ir pasirodymas šiemet buvo prasčiausias iš daugelio sezonų.

Jau praėjusio sezono pabaigoje stebėjausi kodėl L.Hamiltonas iš didžiulį potencialą turinčios komandos, kuri jį padarė žvaigžde ir puikiu pilotu, išėjo į gerų rezultatų nedemonstruojančią „Mercedes“ komandą. Tikriausiai L.Hamiltonas jau tuomet žinojo, kad komanda turės bėdų.

Tačiau didžiausias nusivylimas šiemet buvo susijęs su padangomis. Ne jomis konkrečiai, o kalbomis apie tai. Dėl visokiausių spekuliacijų padangų tema buvo nustumti į antrąjį planą daug svarbesni dalykai. Tai labai kenkia „Formulei 1“. Netgi įdomiausios šio sezono lenktynės Silverstouno trasoje, kur buvo ypač daug netikėtumų, buvo užgožtos spekuliacijų padangų tema. Labai tikiuosi, kad ateityje tai nepasikartos. O tokius dalykus galima spręsti keičiant varžybų reglamentą. Gal reiktų daryti 2 privalomus sustojimus. Net jei padangos galėtų laikyti ilgiau, komandos, žinodamos, kad bus 2 privalomi sustojimai, galėtų važiuoti maksimaliu tempu.

Kitų metų sezonas – dideli techniniai pasikeitimai

Nors „Red Bull“ ir S.Vettelis dabar dominuoja „Formulėje 1“, ir kam nors bus sunku sulaužyti šį tandemą, vis dėlto kitą sezoną laukia nemažai techninių pokyčių, kurie gali padovanoti daugiau intrigos „Formulėje 1“.

Kitąmet mažėja variklio kubatūra. Atsiranda turbina ir tiesioginis įpurškimas. Visos su varikliu susijusios technologijos įgaus naują postūmį. Degalų naudojimas kitąmet bus sumažintas 30%.Tačiau dėl naujų technologijų mažesnis variklis ir mažiau degalų neturėtų daryti įtakos bolidų galingumui. Jau šiemet buvo leidžiama kaupti bolide susidarančią kinetinę energiją, tačiau buvo ir daugybė apribojimų. Bus leidžiama ne tik kaupti bolido kuriamą energiją. Šiais metais tai irgi leidžiama, tačiau su tuo siejasi daugybė apribojimų.

Kitąmet bus leidžiama daug daugiau − ir bolide sukuriamą energiją realiu laiku panaudoti papildomam elektros varikliui. Šiais metais tai buvo leidžiama daryti vienąkart per ratą ir daugiau kaip 6,7 s. Dėl šių pokyčių variklio galingumas nukentėti neturėtų. Vis dėlto dėl tokių pasikeitimų ir naudojamų variklių kiekio apribojimų kitąmet gali būti nemažai gedimų. Dėl to gali būtų įvairių status quo pokyčių, ir gal kas nors įgis persvarą, bent jau laikiną.

Tačiau tarpsezonis yra ilgas ir galime sulaukti ir dar didesnių pokyčių, todėl kol kas pasidžiaukime paskutinėmis sezono lenktynėmis šį savaitgalį San Paule

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.