Dakaro dvasią nukonkuravo verslas

Abu lietuviški ekipažai sėkmingai pasiekė dvi savaites Pietų Amerikos keliais trukusio Dakaro dykumų maratono finišą, kuriame nugalėtojus automobilių klasėje lėmė vadovų surežisuoti manevrai.

B.Vanagas su šturmanu A.Rudnickiu užėmė 35-ąją vietą, o A.Juknevičius ir V.Obolevičius (nuotr.) liko 56-i tarp 62 finišavusių ekipažų.<br>„Žalvario-Dakar“ nuotr.
B.Vanagas su šturmanu A.Rudnickiu užėmė 35-ąją vietą, o A.Juknevičius ir V.Obolevičius (nuotr.) liko 56-i tarp 62 finišavusių ekipažų.<br>„Žalvario-Dakar“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Jan 21, 2014, 8:26 AM, atnaujinta Feb 17, 2018, 7:24 AM

Labiau verslui, o ne sportui skirtas lenktynes Argentinos, Čilės ir Bolivijos keliais šįmet automobilių klasėje laimėjo „Mini“ vairavęs ispanas Nani Roma.

Bet po finišo paaiškėjo, kad 2014-ųjų nugalėtoju jį iš anksto paskyrė „Team X-Raid“ komandos vadovai.

Užleido į priekį ispaną

Po 12 etapų lenktynėse pirmavo prancūzas Stephane’as Peterhanselis, kuris taip pat vairavo „Mini“ ir atstovavo „Team X-Raid“ komandai.

Prieš paskutinį – patį trumpiausią 157 km ilgio 13-ąjį etapą – bendrojoje įskaitoje S.Peterhanselis lenkė savo komandos draugą iš Ispanijos 26 sekundėmis.

Bet 11 kartų per karjerą Dakaro ralį jau laimėjęs prancūzas neiškovojo dar vieno titulo, nes pakluso „X-Raid“ komandos boso Sveno Quandto nurodymams į priekį užleisti N.Romą.

„Reikia stengtis matyti ir gerus dalykus. Automobilis buvo nuostabus, jis viską atlaikė, todėl patyriau daug malonumo jį vairuodamas.

Bet esu nusivylęs galutiniu rezultatu, – po finišo neslėpė S.Peterhanselis. – Kita vertus, Nani yra mano draugas, todėl man malonu jį matyti laimingą. Tai buvo jo svajonė jau dešimt metų nuo tos akimirkos, kai jis sėdo prie automobilio vairo.“

41 metų ispanas antrąsyk per karjerą triumfavo Dakaro ralyje – 2004-aisiais jis laimėjo važiuodamas motociklu.

Pateko į lenktynių istoriją

N.Roma tapo tik trečiuoju lenktynininku, kuris laimėjo šį ralį dviejose skirtingose kategorijose. Iki tol tai buvo pavykę tik prancūzui Hubert’ui Aurioliui ir S.Peterhanseliui.

„Nežinau, ar patyriau didžiausią stresą per savo gyvenimą, bet buvo labai sunku. Antroji savaitė su ilgais ir sunkiais etapais tikrai nebuvo lengva.

Esame labai patenkinti tuo darbu, kurį atlikome kartu su Micheliu (šturmanu M.Perinu. – Red.). Dabar mėgausiuosi šia pergale, – aiškino N.Roma. – Prabėgus lygiai 10 metų, kai laimėjau ant motociklo, aš vėl laimėjau vairuodamas automobilį. Svajonė tapo realybe.“

N.Roma iškovotą pergalę skyrė Henri Magne – buvusiam savo šturmanui, kuris žuvo 2006 metais.

Komandos bosas nerizikavo

Visą garbės pakylą 2014-aisiais užėmė „Team X-Raid“ atstovai.

Bendrojoje įskaitoje N.Roma 5 min. 38 sek. aplenkė S.Peterhanselį ir 56 min. 52 sek. – Nasserą al-Attiyah, kuris taip pat vairavo „Mini“.

„Geras jausmas baigti lenktynes ant garbės pakylos ir matyti ant jos tris „Mini“ pilotus. Bet finišavęs daugiausia galvojau apie tą vieną baudos valandą, kuri sutrukdė man kautis dėl pergalės“, – aiškino N.al-Attiyah.

Mandagūs „Team X-Raid“ pilotų komentarai po finišo nepaslėpė tos dramos ir intrigų, kurios krėtė šią komandą prieš paskutinį lemiamą ralio etapą.

Siekdamas nerizikuoti ir išvengti savo bebaimių lenktynininkų aršios kovos „Team X-Raid“ bosas vokietis S.Quandtas dar praėjusios savaitės viduryje buvo liepęs varžybų lyderiams nurimti ir išlaikyti pozicijas.

Tuo metu bendrojoje įskaitoje pirmavo N.Roma, bet 12-ajame etape jis patyrė bėdų dėl padangos, o komandos nurodymų nesilaikęs S.Peterhanselis netikėtai tapo lenktynių lyderiu.

Šeštadienį lyderių trejeto rikiuotė buvo pataisyta.

Ketvirtas lenktynėse buvo Ginielis de Villiersas iš Pietų Afrikos Respublikos. „Toyota“ lenktynininkas septintą kartą Dakaro ralį baigė būdamas pirmajame penkete.

13-ąją vietą užėmė lenkas Adamas Malyszas. Buvęs šuolių nuo tramplino su slidėmis pasaulio čempionas Dakaro ralyje varžėsi trečius metus iš eilės ir pagerino savo geriausią poziciją (pernai buvo 15-as).

Suprato Stokholmo sindromą

Tarp dviejų šiemet Dakaro ralyje dalyvavusių Lietuvos ekipažų aukštesnę vietą – 35-ąją – užėmė Benediktas Vanagas, su šturmanu baltarusiu Andrejumi Rudnickiu lėkęs automobiliu „OSCar“.

36 metų lietuvis lenktynininkas nuo N.Romos atsiliko 28,5 valandos.

„Pasibaigus Dakarui atsiranda tuštuma, – visus metus intensyviai besirengęs dviejų savaičių lenktynėms sakė B.Vanagas. – Aš pradedu suprasti Stokholmo sindromą – kai įkaitai pamilsta grobikus. Čia buvo panašiai.“

Po lenktynių jis papasakojo ir vieną labiausiai įstrigusių momentų.

Važiuojant vieną iš ilgiausių greičio ruožų B.Vanagas buvo sustojęs, kai išgirdo keistus automobilio skleidžiamus garsus. Garso priežasties išsiaiškinti iškart nepavyko. Tik grįžus į stovyklą mechanikai pranešė apie netikėtą radinį – regbio kamuolio dydžio akmenį po automobilio apsaugomis.

„Neįsivaizduoju, kaip jo galėjau nepamatyti – gal dėl to, kad su šalmu nepatogu žiūrėti“, – po varžybų jau šypsodamasis šią istoriją pasakojo B.Vanagas.

Vos finišavus jo galvoje ėmė kirbėti mintys, kaip kuo geriau pasirengti kitų metų Dakaro lenktynėms.

„Mes būsime dar stipresni“, – žadėjo B.Vanagas.

Lietuviui rūpėjo kazachai

B.Vanagui nepavyko pagerinti lietuviško rekordo Dakare. 2009 metais, kai lenktynės dėl saugumo pirmą kartą iš Afrikos buvo perkeltos į Pietų Ameriką, Aurelijus Petraitis su šturmanu Antanu Juknevičiumi finišavo 26-i.

39 metų A.Juknevičius šiemet vairavo pats ir su šturmanu Vytautu Obolevičiumi važiuodamas „Toyota“ lenktynes baigė 56-i tarp 62 finišavusių ekipažų.

Nuo nugalėtojo lietuvius skyrė beveik 88 valandos, iš jų 28 buvo baudos valandos.

Dakaro ralyje A.Juknevičius derino lenktynininko ir Kazachstano komandos „Astana“ vadovo pareigas. Todėl dar labiau už savo rezultatus jam rūpėjo globojamų lenktynininkų pasirodymas.

„Didžiausias mano laimėjimas – Aidyno Rachinbajevo užimta 18-oji vieta“, – Kazachstano lenktynininko rezultatu džiaugėsi penktą kartą Dakaro ralyje dalyvavęs lietuvis. (LR)

Dakaro ralio prizininkų pakyla

Automobiliai. 1. N.Roma (Ispanija, „Mini“) – 50 val. 44 min. 58 sek., 2. S.Peterhanselis (Prancūzija, „Mini“) – atsiliko 5 min. 38 sek., 3. N.al-Attiyah (Kataras, „Mini“) – 56 min. 52 sek., ... 35. B.Vanagas („OSCar“) – 28 val. 32 min. 45 sek., ... 56. A.Juknevičius („Toyota“) – 87 val. 50 min. 41 sek.

Motociklai. 1. M.Coma (Ispanija, KTM) – 54 val. 50 min., 53 sek., ... 2. J.Viladomsas (Ispanija, KTM) – atsiliko 1 val. 52 min. 57 sek., 3. O.Painas (Prancūzija, „Yamaha“) – 2 val. 3 sek.

Sunkvežimiai. 1. A.Karginovas (Rusija, „KamAZ“) – 55 val. 28 sek., 2. G.de Rooy (Olandija, „Iveco“) – atsiliko 3 min. 11 sek., 3. J.Nikolajevas (Rusija, „KamAZ“) – 1 val. 34 min. 52 sek.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.