Barselonos lenktynės: kaip pasikeis komandų pajėgumas?

Po trijų savaičių pertraukos sugrįžta „Formulės 1“ lenktynės. Per šią pertrauką plika akimi matomų dalykų įvyko nedaug, nes visi buvo sulindę į savo biurus ir gamyklas ruošdami didelius pakeitimus. Tradiciškai Barselonos didžiojo prizo lenktynės pradeda Europos sezoną. Prieš jį, po užjūrio etapų, būna ilgesnė pertrauka.

Daugiau nuotraukų (1)

Arūnas Volungevičius

May 10, 2014, 11:02 AM, atnaujinta Feb 14, 2018, 2:43 AM

Paprastai į Barseloną komandos atsiveža pirmuosius didesnius bolidų pakeitimus sezone. Poreikis šiems pakeitimams dažniausiai gimsta pirmuosiuose ikisezoniniuose bandymuose. Tačiau užtrunka įrenginius, reikalingus pokyčių įgyvendinimui, suprojektuoti ir pagaminti, todėl pirmuosius pakeitimus ir galima išvysti kaip tik Barselonos trasoje. Šiemet pokyčių daug visame „Formulės 1“ reglamente, tad nieko keisto, kad beveik visiems čempionato dalyviams iki tobulumo dar toli. Todėl šiemet Barselonoje galime pamatyti gerokai didesnių pajėgumų pokyčių nei ankstesniais metais.

Bet kokiu atveju persvara, kurią šiuo metu turi „Mercedes“ komanda, yra per didelė, kad ją artimiausiu metu kas nors galėtų staiga „suvalgyti“. Visos įdomybės prasideda analizuojant komandas, kurios varžosi dėl antrosios pozicijos. „Red Bull“, „Williams“, „Ferrari“, „Force India“, „McLaren“. Šios grupės pajėgumų skirtumai yra labai nedideli, netgi minimalūs. Tad šioje košėje net ir mažiausias pokytis gali lemti didelius pokyčius šioje grupėje.

Ankstesniuose etapuose atrodė, kad „McLaren“ forma krenta. Tačiau ši komanda turi ir galimybių, ir resursų viską apversti aukštyn kojom. Ypač, kai tam pasiruošti buvo laiko.

„Williams“, lyginant praėjusių metų pajėgumą su šiais metais, yra tik viena iš dviejų komandų, kurios bolidas važiuoja greičiau nei pernai – net 0,8 s. Kita pagreitėjusi komanda yra dabartiniai lyderiai „Mercedes“, greičiau važiuojantys 0,2 s. Visos kitos komandos važiuoja lėčiau nei praėjusį sezoną.

„Red Bull“ šiemet važiuoja net 0,7 s lėčiau nei pernai. Komanda vis dar atsilieka variklio parametrų suderinimu. Vis dėlto „Renault“ komanda, kurios varikliai varo „Red Bull“, giriasi jau padariusi pažangą. Vis dėlto artimiausiuose etapuose Barselonoje ir Monake sunku bus tai įvertinti, nes šiose trasose variklio pajėgumas lemia nedaug. Barselonoje lenkti yra sunku, trasa reikli aerodinamikai, o tai labai paranku „Red Bull“ ekipai. Todėl „Red Bull“ gali atrodyti gerokai arčiau „Mercedes“ nei iš tikrųjų yra.

Prie šios lygiaverčių komandų kompanijos netrukus gali prisijungti ir „Lotus“. Šį sezoną šios komandos lenktynininkai kol kas, galima sakyti, dar nepradėjo važiuoti, be to, šiemet ypač ryškiai matosi, kad komanda turi sunkumų. Komandą paliko daug personalo, vėluojama su būtiniausiais darbais, pvz., su mašinų paruošimu lenktynėms. Vis dėlto paskutinėse lenktynėse pasirodė pirmieji atsigavimo ženklai. Pagal greitį „Lotus“ jau patenka ir į pirmąjį dešimtuką. Šanchajaus etape komanda gavo panašų „Renault“ variklį kaip ir „Red Bull“. „Lotus“ pilotai sako, kad tai leido jiems pagreitėti 2 s. Tad, kai „Lotus“ gaus „Renault“ variklį, panašų į tą, kuriuo „Red Bull“ važiuos Barselonoje, manyčiau, „Lotus“ pasivys pagrindinius konkurentus.

Pačios Barselonos lenktynės būna nuobodžios. Vis dėlto jų laukti labai verta, nes bus didelių permainų. Prognozuoti nieko negalima, bet pamatysime labai įdomių dalykų, kurie nulems tai, ką matysime artimiausiose keleriose lenktynėse.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.