„Mercedes“ toliau dominuoja – Ispanijoje triumfavo L.Hamiltonas

Plojimai, džiaugsmingi šūksniai ir šampanas - vėl „Mercedes“ komandai. „Formulei 1” persikėlus į Europą šios ekipos lenktynininkai pozicijų neužleido ir toliau dominuoja. Ispanijos didžiojo prizo lenktynėse ant aukščiausio pakylos laiptelio užlipo Lewisas Hamiltonas, laimėjęs ketvirtąsias lenktynes iš eilės. 

Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

May 11, 2014, 3:42 PM, atnaujinta Feb 14, 2018, 1:56 AM

Antrasis buvo jo komandos draugas Nico Rosbergas. Kitokia taktika jam nepadėjo aplenkti L.Hamiltono, tačiau komandos pergalė džiugino vokietį.

L.Hamiltonas jau ketvirtąsias lenktynes iš eilės pradėjo iš pirmosios pozicijos. Antrasis startavo N.Rosbergas. Abu lenktynininkai pozicijų neužleido nuo pat starto.

Trečioji vieta atiteko Danieliui Ricciardo iš „Red Bull“.

Keturiskart čempionas Sebastianas Vettelis startavo penkioliktas, bet parodė savo gabumus ir ambicijas, kai užėmė ketvirtąją vietą.

Dešimtukas. L.Hamiltonas, N.Rosbergas, D.Ricciardo, S.Vettelis, V.Bottas, F.Alonso, K.Raikkonenas, R.Grosejanas, S.Perezas, N.Hulkenbergas.

Komentarai.

L.Hamiltonas. „Dėkoju savo komandai, kuri šiemet dirba nuostabiai. Ispanijoje palaikymas geriausias, kokį tik esu turėjęs. Pergalė man reiškia viską. Nesu nuliūdęs, nes nebuvau pakankamai greitas. Nico šįkart buvo greitesnis. Turėjau problemų su balansu, tad teko kliautis inžinieriais. Turėjau manevruoti ir man pasisekė, kad pavyko išlaikyti Nico už nugaros.“

N.Rosbergas. „Manau, kad jeigu būtų likęs dar vienas ratas, būčiau pasiekęs savo. Deja, bet tai buvo pabaiga. Šiek tiek jaučiu kartėlį, bet kita vertus, juk užėmiau antrąją vietą. Esu antras čempionate, o lenktynių – dar daug. Monake noriu pasirodyti dar geriau. Ten sieksiu pakartoti praėjusio sezono pergalę.“

D.Ricciardo. „Mes nelipome „Mercedes“ komandai ant kulnų. Trečioji pozicija buvo užimta pakankamai patogiai. Labai malonu stoti ant pakylos. Esu tikras, kad tai darysiu dar ne kartą.“

Metraštis. Paskutinį kartą ketveriose lenktynėse iš eilės du tos pačios komandos lenktynininkai pirmąsias dvi vietas užėmė 1955 metais.

Kova. „Formulės 1” gerbėjai stebėjo L.Hamiltono ir N.Rosbergo kovą. Komandos draugai pasirinko skirtingas strategijas, kaip Bahreine. Lewisas naudojo vidutinio kietumo padangas, o Nico – kietas. Įpusėjus lenktynėms L.Hamiltonas ėmė skųstis perkaitusiomis padangomis. N.Rosbergas tempo nemažino. Paskutiniame rate jis rimtai paspaudė komandos draugą, tačiau L.Hamiltonas vėl pasirodė puikiai ir džiaugėsi pergale.

Nervai. Juodasis S.Vettelio savaitgalis tęsėsi iki pat sekmadienio. Per treniruotę sugedo jo bolidas. Teko keisti visus laidus. Per kvalifikaciją taip pat nebuvo išvengta gedimų. Dėl sugedusios pavarų dėžės keturiskart čempionui buvo skirta penkių pozicijų bauda, tad lenktynes jis pradėjo iš penkioliktos vietos. Tačiau net ir būdamas tokioje prastoje padėtyje vokietis priminė savo gabumus, užimdamas 4 vietą.

Nesėkmės. J.E.Vergne'ui šis savaitgalis – tragiškas. Per kvalifikaciją „Toro Rosso“ komandos prancūzas prarado ratą ir už tai gavo nuobaudą. 25 rate „Toro Rosso“ komanda lenktynininkui pranešė, kad bolidas turi rimtų problemų su išmetimu. J.E.Vergne buvo priverstas užsukti į garažą ir baigė lenktynes. Vėliau pasitraukė ir K.Kobayashi.

Rikiuotė (BNS).

1. Lewisas Hamiltonas (D. Britanija), „Mercedes“               1 val. 41 min. 05,155 sek.

2. Nico Rosbergas (Vokietija), „Mercedes“ atsiliko 0,636 sek.

3. Danielis Ricciardo (Australija), „RedBull - Renault“ 49,014

4. Sebastianas Vettelis (Vokietija), „RedBull - Renault“ 1:16,702

5. Valtteri Bottasas (Suomija), „Williams-Mercedes“ 1:19,293

6. Fernando Alonso (Ispanija), „Ferrari“ 1:27,743

7. Kimi Raikkonenas (Suomija), „Ferrari“ atsiliko 1 ratu

8. Romainas Grosjeanas (Prancūzija), „Lotus - Renault“ 1

9. Sergio Perez (Meksika), „Force India - Mercedes“ 1

10.Nico Huelkenbergas (Vokietija), „Force India - Mercedes“ 1

Lyderių rikiuotė bendrojoje „Formulės 1“ čempionato įskaitoje po penkių etapų:

1. Lewisas Hamiltonas (D. Britanija), „Mercedes“    100 tšk.

2. Nico Rosbergas (Vokietija), „Mercedes“ 97

3. Fernando Alonso (Ispanija), „Ferrari“ 49

4. Sebastianas Vettelis (Vokietija), „Red Bull“ 45

5. Danielis Ricciardo (Australija), „RedBull“ 39

6. Nico Huelkenbergas (Vokietija), „Force India“ 37

7. Valtteri Bottasas (Suomija), „Williams“ 34

8. Jensonas Buttonas (D. Britanija), „McLaren“ 23

9. Kevinas Magnussenas (Danija), „McLaren“ 20

10.Sergio Perezas (Meksika), „Force India“ 20

Konstruktorių taurės įskaitoje lyderės poziciją sutvirtino „Mercedes“ komanda, kuri jau 113 taškų lenkia „RedBull - Renault“ ekipą:

1. „Mercedes“                                   197 tšk.

2. „RedBull - Renault“ 84

3. „Ferrari“ 66

4. „Force India - Mercedes“ 57

5. „Williams-Mercedes“ 46

6. „McLaren“ 43

7. „Toro Rosso - Renault“ 8

8. „Lotus - Renault“ 4

Lenktynės.

L.Hamiltonas ir N.Rosbergas starte išsaugojo savo pozicijas, o V.Bottas įveikė „Red Bull“ atstovą D.Ricciardo. S.Vettelis buvo priverstas manevruoti, nes priešais jį – keturiolika varžovų. Netrukus vokietis aplenkė vieną varžovą.

Jau antrajame rate K.Magnussenas klausė komandos, ar nėra pažeistas priekinis sparnas, tačiau panašu, kad jam nieko nenutiko. Netrukus P.Maldonado kontaktavo su M.Ericssono bolido. J.Buttonas tikrai nebuvo patenkintas, nes iš dešimtuko nusirito į tryliktąją vietą.

Aštuntajame rate P.Maldonado buvo nubaustas penkių sekundžių sustojimu techninio aptarnavimo zonoje. Po aštuonių ratų dešimtukas buvo toks: L.Hamiltonas, N.Rosbergas, V.Bottas, D.Ricciardo, R.Grosjeanas, K.Raikkonenas, F.Alonso, F.Massa, N.Hulkenbergas, S.Perezas. S.Vettelis buvo keturioliktas.

Kai S.Vettelis rimtai sumažino atstumą nuo J.Buttono, „Red Bull“ pakvietė vokietį į techninio aptarnavimo zoną. Jie S.Vettelio bolidui uždėjo kieto mišinio padangas. Vokietis sugrįžo 21-as.

Po trylikos ratų L.Hamiltonas ir N.Rosbergas nuo varžovų atitrūkę buvo apie 16 sek.

Penkioliktame rate D.Ricciardo pasuko į techninio aptarnavimo zoną, užleisdamas trečiąją vietą V.Bottui. S.Vettelis buvo 20-as.

Jis mėgino įveikti „Caterham“ atstovą Kamui Kobayashi, bet japonas apsigynė devintajame posūkyje. S.Vettelis dar mėgino atakuoti, bet japonas ir vėl pasirodė užtikrintai.

Septynioliktąjį ratą N.Rosbergas įveikė greičiau nei L.Hamiltonas. Nico jau rengėsi sustojimui techninio aptarnavimo zonoje ir užsiminė apie kieto mišinio padangas.

Aštuonioliktajame rate L.Hamiltonas N.Rosbergą lenkė 1,6 sek.

Devynioliktame rate L.Hamiltonas užsuko į techninio aptarnavimo zoną, kad gautų naujas vidutinio kietimo padangas. Mechaniškai šiek tiek užtruko. N.Rosbergas buvo priekyje. L.Hamiltonas – antras.

Penketukas po devyniolikos ratų: N.Rosbergas, L.Hamiltonas, V.Bottas, K.Raikkonenas, S.Perezas.  S.Vettelis buvo aštuonioliktas.

N.Rosbergas sustojo techninio aptarnavimo zonoje ir pasikeitė padangas į kieto mišinio. Tai reiškia, kad „Mercedes“ lenktynininkai turi skirtingas strategijas.

23-ajame rate S.Vettelis pakilo į devintąją vietą.

25 rate dėl išmetimo problemų į garažą sugrįžti buvo priverstas J.E.Vergne. Jam lenktynės taip ir baigėsi. Lyderių penketukas po 28 ratų: L.Hamiltonas, N.Rosbergas, D.Ricciardo, V.Bottas, K.Raikkonenas. S.Vettelis – devintas.

34-ajame rate K.Kobayashi išlėkė iš trasos, tačiau „Caterham“ komandos atstovas suvaldė bolidą ir neatsitrenkė į sieną. Po 37-ių ratų penketukas buvo toks: L.Hamiltonas, N.Rosbergas, D.Ricciardo, V.Bottas, K.Raikkonenas.

S.Vettelis buvo devintas.

Penketukas po 41-o rato pasikeitęs nebuvo. N.Rosbergas nuo L.Hamiltono atsilikinėjo 3,7 sek.

44-ajame rate N.Rosbergas atsidūrė pirmojoje vietoje, kai L.Hamiltonas buvo techninėje aptarnavimo zonoje. Tačiau L.Hamiltonui sugrįžus šis vėl užkopė į viršų.

Po 47 ratų penketukas buvo toks: L.Hamiltonas, N.Rosbergas, D.Ricciardo, F.Alonso, S.Vettelis.

48-ajame arte L.Hamiltonas 4,6 sek. Lenkė N.Rosbergą. Po poros ratų N.Rosbergas skirtumą sumažino iki poros sekundžių. Jis mėgino spausti komandos draugą.

49-ajame rate L.Hamiltonas reikalavo pasakyti, kiek laiko jie prarado sustodami techninio aptarnavimo zonoje. Inžinierius jam pasakė, kad N.Rosbergas prarado daugiau laiko, tad jaudintis nereikia.

51-ojo rato penketukas: L.Hamiltonas, N.Rosbergas, D.Ricciardo, F.Alonso. S.Vettelis. Pastarasis rimtai atakavo „Ferrari“ atstovą.

60-asis ratas. L.Hamiltonas jau kurį laiką turėjo problemų dėl kairiojo rato, nes nuolat jautė vibraciją. Manoma, kad išsibalansavo stabdžiai. N.Rosbergas atsilikinėjo 1,4 sekundės. Pokyčių viršūnėje neįvyko. Lenktynės baigėsi.

***

Ispanijos „Grand Prix“ starto dešimtukas. L.Hamiltonas, N.Rosbergas, D.Ricciardo, V.Bottas, R.Grosjeanas, K.Raikkonenas, F.Alonso, J.Buttonas, F.Massa, N.Hulkenbergas, ... 15. S.Vettelis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.